Författare Ämne: Möjligt köpa Silver momsfritt i dag?  (läst 2448 gånger)

Utloggad norddal

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 60
  • Affärsomdömen: 0
SV: Möjligt köpa Silver momsfritt i dag?
« Svar #15 skrivet: lördag 08, maj 2021, 21:31:20 »
Europeanmint har jag handlat av flera gånger även varit på plats och hämtat i Tallinn, de är iaf legit.
Okey tack, denna sajt mejlade jag inte men sidan ger också ett bra intryck, får ändå test maila innan man ev, beställer.
Förresten om man hämtar själv, Fungerar väl kreditkort bra, ser även de tar krypto, tullen skall väl inte heller vara problem. Rånrisken i Tallinn är det en risk?

Jag skulle rekommendera att inte lämna ut någon address till handlare i Estland. I vart fall inte om du köper mycket PM.

/DEScypher

En mycket vaken iaktagelse!
Ett sånt kundregister skulle vara mycket åtråvärt i vissa kretsar...
Varför inte handla från större Tyska/Belgiska handlare till samma eller ofta lägre priser, om du nu inte anonymt ska hämta direkt i butik i Estland?
Vad är vitsen med att beställa s.k. "momsfritt" i Estland om inte priserna är lägre?
Skillnaden är 19 % till Estlands fördel.

Inloggad JohanB

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 233
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #16 skrivet: lördag 08, maj 2021, 22:49:54 »
Europeanmint har jag handlat av flera gånger även varit på plats och hämtat i Tallinn, de är iaf legit.
Okey tack, denna sajt mejlade jag inte men sidan ger också ett bra intryck, får ändå test maila innan man ev, beställer.
Förresten om man hämtar själv, Fungerar väl kreditkort bra, ser även de tar krypto, tullen skall väl inte heller vara problem. Rånrisken i Tallinn är det en risk?

Jag skulle rekommendera att inte lämna ut någon address till handlare i Estland. I vart fall inte om du köper mycket PM.

/DEScypher

Varför inte handla från större Tyska/Belgiska handlare till samma eller ofta lägre priser, om du nu inte anonymt ska hämta direkt i butik i Estland?
Vad är vitsen med att beställa s.k. "momsfritt" i Estland om inte priserna är lägre?

Du har fått det helt om bakfoten.
Här nedan är netto-priserna du betalar för en Maple silver. Ingen 19% moms tillkommer på goldsilver.be förutom på frakten!

Första är Europeanmint €27,96, andra är goldsilver.be €27,11
Alltså betydligt dyrare på EuropeanMint
« Senast ändrad: söndag 09, maj 2021, 16:41:41 av JohanB »

Utloggad norddal

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #17 skrivet: söndag 09, maj 2021, 19:47:01 »

/DEScypher

Du har fått det helt om bakfoten.
Här nedan är netto-priserna du betalar för en Maple silver. Ingen 19% moms tillkommer på goldsilver.be förutom på frakten!

Första är Europeanmint €27,96, andra är goldsilver.be €27,11
Alltså betydligt dyrare på EuropeanMint

Du har rätt, det utgår ingen moms, tack för rättelsen. Förväxlade med swissbullion.eu där svarade de i mail att 19% moms tillkommer vid utcheckning i kassan men det är ju Schweiz.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2887
  • Affärsomdömen: 105
« Svar #18 skrivet: söndag 09, maj 2021, 19:56:54 »
Ett tips till dig är att gå in på gold.de och hitta en tysk shop med schyssta priser och fraktkostnader.

Utloggad norddal

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #19 skrivet: måndag 10, maj 2021, 18:34:32 »
Ett tips till dig är att gå in på gold.de och hitta en tysk shop med schyssta priser och fraktkostnader.
Ok tack skall göra det.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bad jokes. by Tyr
Idag kl. 12:40

Ny här by Strokur
Idag kl. 12:35

Ruthenium by Canvas
Idag kl. 02:15

Corona, inte ölen by JL_GBG
Igår kl. 23:21

Kryptovalutor by sff123
Igår kl. 15:44

Banken blir otillgänglig. by Hodja
Igår kl. 15:21

Vad sker med Kanadabörsen i händelse av USD-ras? by Sverre
Igår kl. 14:58

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 13:58

KÖPES Sovereigner by Xrim
Igår kl. 10:40

Hur och vad ska investera pengar på? by Tole
Igår kl. 09:45

BIS Basel III by DEScypher
Igår kl. 00:04

[Säljes] 2020/2021Australian Coinbars, 2021 Silver Panda.Banköverföring & Swish. by Cyberdyne
fredag 11, juni 2021, 22:06:06

Oväntat stort inflationslyft i USA by AndrewJackson72
torsdag 10, juni 2021, 18:36:16

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by Stacker
onsdag 09, juni 2021, 22:34:41

Skatt på ISK by Stacker
onsdag 09, juni 2021, 22:07:18