Författare Ämne: Leveransförsäkringar.  (läst 3768 gånger)

Inloggad JohanB

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 239
  • Affärsomdömen: 6
SV: Leveransförsäkringar.
« Svar #30 skrivet: onsdag 21, juli 2021, 00:50:46 »
Nu har jag skrivit till Heubach och upplyst honom att om han inte gör en reklamation till DHL så kommer jag att publicera det hela på goldseiten-forum.com.

Ett inte så bra omdöme på packningen från en av Heubach's kunder:
"25. Februar 2021
Ich kenne den Händler und hab schon mehrfach gekauft und auch verkauft an Ihn. (10+ Transaktionen)

Er ist oftmals der günstigste und stellt auch oft die besten Ankaufspreise bei den Standard Billion Silber Sachen (Maple/Känguroo etc.).

Was er nicht beherrscht ist das sorgfältige verpacken der Ware. Die Münzen werden teilweise vollkommen ungepolstert versendet. Er benutzt Altpapier als Füllmaterial und leere Boxen von den Mints - dagegen ist aus Umweltschutzgesichtspunkten nichts einzuwenden, dass er auf dieser Art recycelt. Trotzdem muss ich doch darauf achten, dass sich die Ware nicht beim Versand in den Paketen verselbständigt und die Münzen dann nicht selten lose im Paket herumwandern und gekapselte Münzen zerspringen. Das ist mehrfach vorgekommen und kein Einzelfall, ebenfalls haben auch schon Münzen gefehlt.

Er war stets bemüht den Schaden wieder gut zu machen, das muss ich ihm zugute halten. Ich tue mir allerdings diese "Überraschunspakete" nicht mehr an. Jeder andere Händler bei dem ich bestelle schafft es die Ware sauber zu verpacken und die Münzen kommen heil an - nur Heubach hat sich in 2 Generationen 0 weiterentwickelt - sehr Schade. Ich zahle gerne 10 EUR mehr und habe die Gewissheit die Ware kommt gut an bei mir.
Performer und Silbermax gefällt das."

Utloggad Tyr

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #31 skrivet: onsdag 21, juli 2021, 08:19:37 »
Citat från posten ovan: Ett inte så bra omdöme på packningen från en av Heubach's kunder: 25. Februari 2021

Jag känner återförsäljaren och har köpt och sålt till honom flera gånger. (10+ transaktioner) Han är ofta billigast och erbjuder ofta de bästa inköpspriserna för de vanliga silverartiklarna (Maple/Kangaroo etc.).

Vad han inte kan göra är att packa varorna noga. En del av mynten skickas helt ovadderade. Han använder begagnat papper som fyllnadsmaterial och dito tomma lådor - Ur miljösynpunkt är det inget fel med återvinning på detta sätt. Men varorna är dåligt packde när de skickas, och mynten vandrar ofta löst runt i kring i paketet, och inkapslade mynt spricker. Detta har hänt flera gånger och är inte ett isolerat fall, och mynt har också saknats.

Han har alltid försökt reparera skadan, det måste jag ge honom kredit för. Men jag beställer inte längre dessa "överraskningspaket" åt mig själv. Alla andra återförsäljare som jag beställer från lyckas packa varorna snyggt och mynten kommer fram säkert.
Det är bara Heubach, som efter två generationer gör så här – synd och skam.
Jag skulle gärna betala 10 EUR mer för att vara säker på att varorna kommer fram på ett säkert sätt till mig.

Utloggad Mockba

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #32 skrivet: onsdag 21, juli 2021, 18:48:33 »
Jag har handlat från Heubach två gånger under våren. Och det har funkat fint bpda gångerna. Föredrar dock Auragentum som jag tycker är väldigt proffsiga.

Utloggad 197

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #33 skrivet: Igår kl. 13:27 »
Synd att de slutade med " Schrauben & Muttern" metoden.  :)
Jag är så jävla trött på det här så jag spyr.
Men tack för din uppmuntran.

Står det numera att paketet kommer från "Heubach Edelmetalle"? Det känns ju livsfarligt i så fall? Men så är det kanske från alla tyska sidor?

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes: 20 Corona, Bernadotte silvermynt, guldring by Arte_2
Igår kl. 21:38

Yaron Brook by august
Igår kl. 17:50

Bond - Ny medlem! by Nils
Igår kl. 16:41

Leveransförsäkringar. by 197
Igår kl. 13:27

Tavex konstigt låga priser by 197
Igår kl. 13:16