Författare Ämne: #silversqueeze  (läst 26830 gånger)

Inloggad JohanB

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 239
  • Affärsomdömen: 6
SV: #silversqueeze
« Svar #75 skrivet: onsdag 24, februari 2021, 11:02:27 »
Silver Squeeze post goes viral on WallStreetBets (got removed) Reposted here on ZH

Alltså TheHappyHawaiian's utomordentigt avslöjande tråd finns nu på ZeroHedge.
https://www.zerohedge.com/news/2021-02-23/silver-squeeze-post-goes-viral-wallstreetbets-gets-removed-reposted-here-zh

Tråden har även lagts tillbaka på reddit/WSB och banningen av TheHappyHawaiian har hävts.  THH's twitterkonto:  https://twitter.com/ThHappyHawaiian

Den famösa originaltråden är också tillbaba och finns här på reddit/WSB igen:
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/lnzeho/the_silver_short_squeeze_is_glaringly_obvious_to/

Utloggad Tole

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 112
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #76 skrivet: onsdag 24, februari 2021, 18:38:18 »
Men Wisdom Tree har en europeisk ETF med fysiskt silver som går att köpa. Sök på VZLC så kommer du rätt.

https://www.etfstream.com/news/royal-mint-ends-physical-delivery-agreement-on-wisdomtree-s-gold-etc/

Samma sak kan väl hända i deras silverfond.

Detta påverkar inte oss svenskar. Först detta gäller deras fysiska guld ETC.

Den är är backad av minst 99% fysiskt guld (liksom deras silver ETC är backad av minst 99% fysiskt silver). Royal Mint har aldrig varit del i deras guldsäkerhet, utan de har haft avtal att via Royal Mint så har man tidigare kunnat växla in sina andelar i ETCn till guldmynt via Royal Mint. Detta går inte längre, utan du kan bara få cash.

Men denna möjlighet har som jag förstår ändå inte gått att använda i Sverige eller de flesta länder. Så för de stora flertalet, och för oss svenskar så spelar detta ingen roll. ETC är fortfarande backad av fysiskt guld. Påverkar alltså inget, guldet finns fortfarande där, ingen pappersprodukt med andra ord.

Och mig veterligt har de aldrig haft avtal med någon på silver ETCn om växling till silver mynt.

Det är iallafall så jag förstått det
« Senast ändrad: onsdag 24, februari 2021, 18:45:31 av Tole »

Inloggad Stacker

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 190
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #77 skrivet: fredag 26, februari 2021, 01:55:07 »
Ny text om silversqueeze av Craig Hemke, aka Turd Ferguson, en av världens kunnigaste inom silver-trading. Den som hoppas på en snabb och smidig likvidering av Comex inom de närmaste två månaderna kommer att bli besviken. Det kan inte hända. Fienden har närmast oändliga resurser till sitt förfogande och vi som vill ha ett ärligt och korrekt silverpris har inte mycket att sätta emot.

Den manipulerade silvermarknaden är liten, mycket mindre än guldmarknaden, men ändå alldeles för stor för att kunna påverkas nämnvärt av Reddit- och Twitteraktivister som kämpar för den goda saken.

Det enda vi kan göra är att ha tålamod och köpa mer fysiskt silver hela tiden eller investera i fysiska ETF:er. På så sätt stryper vi sakta metallbankerna genom att minska tillgången på silver. Det blir en dyr aktivism det här.....

https://www.sprottmoney.com/blog/Ahead-of-March-COMEX-Silver-Deliveries-Craig-Hemke-Feb-23-2021

Utloggad gbz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 23
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #78 skrivet: fredag 26, februari 2021, 12:46:48 »
Ny text om silversqueeze av Craig Hemke, aka Turd Ferguson, en av världens kunnigaste inom silver-trading. Den som hoppas på en snabb och smidig likvidering av Comex inom de närmaste två månaderna kommer att bli besviken. Det kan inte hända. Fienden har närmast oändliga resurser till sitt förfogande och vi som vill ha ett ärligt och korrekt silverpris har inte mycket att sätta emot.

Den manipulerade silvermarknaden är liten, mycket mindre än guldmarknaden, men ändå alldeles för stor för att kunna påverkas nämnvärt av Reddit- och Twitteraktivister som kämpar för den goda saken.

Det enda vi kan göra är att ha tålamod och köpa mer fysiskt silver hela tiden eller investera i fysiska ETF:er. På så sätt stryper vi sakta metallbankerna genom att minska tillgången på silver. Det blir en dyr aktivism det här.....

https://www.sprottmoney.com/blog/Ahead-of-March-COMEX-Silver-Deliveries-Craig-Hemke-Feb-23-2021

Visst är silvermarknaden för stor för reddit men USA skiter ju ut mer papper än hela silvers marketcap om några dagar t.ex för att sätta saker i perspektiv :)

Jag tror mer på Kina,Indien,Ryssland etc har stort intresse av metaller om de någon dag överger dollarn men vem vet det kanske går snabbt med.

Alla råvaror går upp i pris nu förutom silver/guld tråkigt nog.

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1822
  • Affärsomdömen: 49
« Svar #79 skrivet: fredag 26, februari 2021, 14:26:33 »

Inloggad Stacker

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 190
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #80 skrivet: onsdag 03, mars 2021, 02:52:32 »
Den där var härlig August, skrattade så tårarna rann!

De menar allvar alltså, gänget på Wall street silver. Det är verkligen totalt krig mot storkapitalet och bankerna. Många amerikaner känner sig oerhört lurade och blåsta på "the american dream". Det gör numera ingen nytta om de tar en lång utbildning för en miljon (som man får betala själv), man kommer ändå knappt någonstans på framgångsstegen. Nu ser de en chans att sätta dit de som förstört Amerika de senaste decennierna och även kunna göra sig en hacka för egen del. De lägger alla sina stimulanspengar, skatteåterbäringar och mycket av lönen på silver. All in, inget att förlora!

På ett par dagar(!) fick de in $100.000 i donationer som ska läggas på stora reklamtavlor runt om i världen, mest USA, för att sprida budskapet. En kul grej även om det nog inte väcker så många bland det sovande folket.

Är intressant att läsa trådarna. Kunskapen och insikten om det genomkorrupta ekonomiska systemet är väldigt hög bland många som skriver. Den där Happy Hawaiian gjorde ett bra jobb med sitt inlägg som startade allt.

Nu är det nån användare som uppmärksammar att den 27 mars 1980 är datumet då banksters krossade bröderna Hunt genom att ändra tradingreglerna. Vi kan uppmärksamma det datumet genom att köpa extra mycket då! :-) Jag som tänkte uppdatera mig med en nyare mc i vår. Blir väl inget av med det, här ska köpas max med silver istället.

Vi vet iofs inte hur många det är som verkligen trycker in pengar i att köpa silver och inte bara snackar på nätet, men låt oss hoppas att momentumet (heter det inte på svenska men...) ökar och det blir ringar på vattnet. Det kan inte vara länge kvar nu innan valarna i industrin vaknar och börjar bekymra sig för tillgången på silver. Tänk er när silverbristen blir en fråga för Toyotas högsta ledning och de beslutar att de ska köpa hela årsförbrukningen på några miljoner uns nu på en gång. Och andra tillverkargiganter gör likadant... Eric Strand har för länge sedan förutspått den utvecklingen.

Stillastående produktionslinor kostar många, många miljoner i timmen så det får bara inte hända. Det är strunt samma om silvret kostar 27 eller 227 dollar/uns, det ska bara köpas in i tillräcklig mängd, punkt. Kanske de går direkt på gruvorna och tecknar avtal om att köpa all output?

Citera
Silver Thursday was March 27th 1980 when the Hunt brothers cornered the market and the rules were changed so silver could be manipulated...again.

Fuck it. We are not brothers, we are an army. Spread the word. In commemoration of Nelson, William, and Lamar Hunt, let’s get retarted and buy like never before. I’m using 100% of my stimmy check, 100% of my tax refund, and 50% of wages. It’s everything I can.

Giddy the fuck up retards. Fuck fiat. Buy silver before it’s too late.

Citera
Heck yes! We will not stop until we win! I would rather die then to keep struggling like I have the last 20 years! They are slowly killing us! I bought 7 more Troy ounces today!

Citera
We need Volcker. We need leadership for the future not the past. Again these are old boomers making these decisions that impact the future. All this spending need repaid. But here we are, with 70 percent of congress is boomers. Old fucks. The clash between generation is in display in the silver market, and right vs left fight.

Citera
I understand. It’s a symbolic day. It’s also time to receive tax refunds and a stimmy check which should be here by then.

It doesn’t matter. We are proceeding ourselves. Fuck fiat and fuck JPM.

https://www.reddit.com/r/Wallstreetsilver/

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1822
  • Affärsomdömen: 49
« Svar #81 skrivet: onsdag 03, mars 2021, 23:22:23 »
Jag som hade tänkt uppdatera mig med en nyare mc i vår. Blir välinget av med det, här skall köpas max med silver istället.
...
Vi vet iofs inte hur många det är som verkligen trycker in pengar i att köpa silver och inte bara snackar på nätet, men låt oss hoppas att momentumet (heter det inte på svenska men...) ökar och det blir ringar på vattnet.
En av de skojiga sakerna med folket på Reddit är att det pillas ihop mycket bilder och andra visuella saker.

Jag har flippat lite fram och tillbaka över detta med #silversqueeze, hur realistiskt det är och vad jag egentligen tycker. Men den enda position jag känner att jag kan försvara är att delta i detta.

Jag köpte min första silvertacka (en enkilos Boliden) rakt över disk på bankkontoret någon gång på åttitalet, det kunde man göra på den tiden. Jag var med och köpte silver 2010/2011. Det slutade med platt fall. Nu är det dags på nytt och det händer inte så ofta. Då vore det väl själva f-n om jag inte deltog och drog mitt strå till stacken (!).

Det spelar liksom ingen roll att premierna är höga och att oddsen för att vinna mot bankerna är begränsade. Vissa ”köp” gör man för att de är taktiskt rätt och de är bra investeringar. Andra köp gör man för att de... bara är rätt.

Så för min del blir det inte heller någon ny MC i vår (saknar dessutom MC-kort, vilket är ytterligare en orsak) utan det blir fler köp av silver utöver de jag redan gjort sedan #silversqueeze startade.

Inloggad JohanB

• Silvermedlem
« Svar #82 skrivet: torsdag 04, mars 2021, 12:03:14 »

Utloggad tekopp

• Medlem
  • *
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #83 skrivet: torsdag 04, mars 2021, 22:02:52 »
Jag kör silver också =)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1832
  • Affärsomdömen: 198
« Svar #84 skrivet: fredag 05, mars 2021, 08:53:26 »
Självklart köper jag också mer.

Gör gärna det.
Och om ni inte ha pengar sök på twitter "#PSLV" eller "wall street silver" och följ folk som lovar köpa Silver eller #PSLV beroende på hur många nya följare de får.

/H

Utloggad Canvas

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 135
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #85 skrivet: måndag 15, mars 2021, 20:09:36 »
Har nu skaffat bordssilver i större mängd än den jag sålde av för en tid sedan plus ett par broscher, så nu har jag i finvikt ungefär 3 troy oz mer än innan försäljningen.

Min fråga är om jag nu har dragit mitt strå till stacken?

Det är visserligen sant att jag nu strypt 3 uns silver från metallbankerna, men å.a.s. är det nog inte särskilt troligt att de tidigare ägarna tänkt att strö sitt silver över metallbankerna de heller?!

Utloggad tekopp

• Medlem
  • *
« Svar #86 skrivet: onsdag 17, mars 2021, 23:06:08 »
Bump. Det här är en viktig tråd.

Min fråga är om jag nu har dragit mitt strå till stacken?

Alla bäckar små, du har dragit ditt =)

Inloggad JohanB

• Silvermedlem
« Svar #87 skrivet: torsdag 18, mars 2021, 13:46:13 »
Silver Is the People's Money

https://www.thestreet.com/opinion/silver-is-the-peoples-money-opinion-11302658

"Once these preliminary concepts are understood, readers should be ready to absorb how and why silver can protect the ordinary person from the serial stealing of the bankers. Remembering how the bankers "steal" by diluting the paper (i.e. fiat currencies) we are holding, the obvious solution to that problem is to avoid holding the bankers' paper.

If we take the fruits of our labors and convert them into silver as quickly as possible, then suddenly the bankers must do most of their stealing from the other paper-holders -- not us. And if every ordinary person converted their wealth to silver as quickly as possible, soon the bankers (and the ultra-wealthy for whom the bankers "front") would have no one to steal from but each other.

People need to divorce their minds from the notion of "buying silver" and rather simply think of themselves as doing their "saving" with silver rather than with the banksters' ever more diluted paper. Indeed, the worst thing we can possibly do with our wealth is to deposit it in a bank -- since that simply allows the banksters to ratchet up their "leverage" even further (i.e. steal from us even faster).
"

Den här insändaren är från 2011 och har blivit legendarisk i sin enkla förklaring hur vi blir röv........de och skinnade av banker & regeringar.
Ovan är ett utdrag, Läs hela länken och betänk!!
Det här är andemeningen i #SilverSqueeze

Inloggad DEScypher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 123
« Svar #88 skrivet: fredag 19, mars 2021, 13:26:02 »
Silver Is the People's Money

https://www.thestreet.com/opinion/silver-is-the-peoples-money-opinion-11302658

"Once these preliminary concepts are understood, readers should be ready to absorb how and why silver can protect the ordinary person from the serial stealing of the bankers. Remembering how the bankers "steal" by diluting the paper (i.e. fiat currencies) we are holding, the obvious solution to that problem is to avoid holding the bankers' paper.

If we take the fruits of our labors and convert them into silver as quickly as possible, then suddenly the bankers must do most of their stealing from the other paper-holders -- not us. And if every ordinary person converted their wealth to silver as quickly as possible, soon the bankers (and the ultra-wealthy for whom the bankers "front") would have no one to steal from but each other.

People need to divorce their minds from the notion of "buying silver" and rather simply think of themselves as doing their "saving" with silver rather than with the banksters' ever more diluted paper. Indeed, the worst thing we can possibly do with our wealth is to deposit it in a bank -- since that simply allows the banksters to ratchet up their "leverage" even further (i.e. steal from us even faster).
"

Den här insändaren är från 2011 och har blivit legendarisk i sin enkla förklaring hur vi blir röv........de och skinnade av banker & regeringar.
Ovan är ett utdrag, Läs hela länken och betänk!!
Det här är andemeningen i #SilverSqueeze

Jag tittade på en dokumentär på Youtube igår och det var ett uttryck som fastnade "PM prevents Spenders to steal from Savers"

Låter som samma tankebana. ;-)

DEScypher

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 361
  • Affärsomdömen: 22
« Svar #89 skrivet: lördag 20, mars 2021, 10:51:44 »
Verkar som att silversqueezen börjar kännas av på många håll runt om i världen.
Fler och fler handlare verkar ha helt slut på silver, i alla fall om man läser inläggen på Wall Street Silver.

Något som verkar ännu allvarligare är att Perth Mint inte kan leverera unallocated enligt det regelverk de själva satt upp :
Återigen, med Wall Street Silver som källa, finns det personer som begärt fysisk delivery av sitt unallocated silver, men fått beskedet att de får vänta minst en månad.

Så här skriver Perth Mint själva om att hur processen går till att omvandla sitt unallocated :

The Perth Mint is obliged to have client’s precious metals ready for shipment or collection within two days (for allocated) or ten days (for Unallocated or Pool Allocated)

Vad händer om detta sprider sig bland alla de sparare hos Perth Mint som sitter på unallocated ?
D.v.s. att Perth Mint inte kan leva upp till sitt löfte att leverera unallocated inom 10 dagar.

Kan vi få en 'bank-run', d.v.s. att många fler i panik begär omvandling av unallocated till allocated ?

Kan det vara så att Perth Mint prioriterar ner småspararna och istället levererar allt vad de har till Comex och andra institutioner ?
Mitt intryck är att systemet är under tryck nu, det verkar vara brist på fysiskt silver i de flesta led för tillfället.
Det här blir spännande att följa närmaste tiden.
« Senast ändrad: lördag 20, mars 2021, 10:55:31 av JL_GBG »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

[Köpes] Boliden Silvertacka 250g/500g by Ebenezer
Idag kl. 08:25

Är EU på väg att urarta fullständigt??? by Mark
Idag kl. 03:12

Tavex konstigt låga priser by maggan
torsdag 29, juli 2021, 09:39:52

1 oz silver mynt perth mint serien mytologiska djur by dmannen74
onsdag 28, juli 2021, 09:48:22

Alternativ till bankfack by DEScypher