Författare Ämne: Corona, inte ölen  (läst 90289 gånger)

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 580
  • Affärsomdömen: 6
SV: Corona, inte ölen
« Svar #480 skrivet: onsdag 17, mars 2021, 15:25:34 »
I Sverige har t.ex. ingen hittills råkat ut för blodpropp p.g.a. vaccinerna.

Senaste information pekar på att risken för blodpropp snarare minskar om man vaccineras med Oxford/AZ. Det man är orolig för och anledningen till att man pausar vaccineringen är att man oroas för blödningar orsakade av brist på trombocyter.

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 389
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #481 skrivet: onsdag 17, mars 2021, 16:43:45 »
Ja blödningar och blodproppar är väl det som diskuteras.

Statistiken är i alla fall tydlig. Läste en artikel nånstans som jämförde riskerna:

Om man är 46 år och blir smittad av coronaviruset så är risken 1,5% att man råkar ut för en blodpropp.
Risken för att få blodpropp i samband med Astrazenecas vaccin har hittills varit ca 0,0006%, och då vet man ännu inte om fallen man har upptäckt har med vaccinet att göra eller om det var tillfälligheter.

Fortfarande ett enkelt val.

Utloggad Canvas

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 128
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #482 skrivet: onsdag 17, mars 2021, 17:30:52 »
Anledningen till att vaccinet stoppades i Danmark var väl misstanke om ökad risk för blodpropp. Någonting som förmodas vara fel enligt EUs statistik, men vi vet väl ännu inte helt säkert ifall danskarna har en mer omfattande statistik, än antalet personer som EUs statistik bygger på.

Anledningen till att vaccinet pausats i Sverige är väl misstanke om samband med en blodkoaguleringssjukdom, som orsakar både blödningar och blodproppar. Och visst var väl ett/några av dödsfallen i den sjukdomen som nämndes i TV igår död pga blodpropp (?) eller hörde jag fel där? Hursom gör det mig detsamma ifall personerna förblött till döds istället för dött av blodpropp, ingenting som skulle göra koaguleringssjukdomen mera attraktiv i mina ögon.

Utloggad tekopp

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 23
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #483 skrivet: onsdag 17, mars 2021, 21:09:52 »
Jag har i princip Obefintligt(!) förtroende för våra makthavare, den etablerade sk eliten. Jag tror på fullt allvar att de allra flesta av dem i viktiga positioner är Korrupta. Och faktiskt Direkt Vill oss vanligt folk Illa. Kalla mig foliehatt. See if I care..

Här kommer ett smakprov av den manifesterade korruptionen, från svt tror jag det är. De har postat videon i sin 'satir'-kanal. Men jag tror att de är Blodigt Allvarliga. Fast de vill inte komma ut och säga det ännu.

Svenska nyheter - Jag avskyr dig och allt du tror på:
https://www.youtube.com/watch?v=4uYk4gQNf1Q

Ovanstående är bara ett skrap på ytan, men det är en stor del av anledningen till att jag vill välja att Inte vaccinera mig.

Edit: "Kalla mig foliehatt. See if I care.." från ovan i mitt inlägg. Då kallar jag dig indoktrinerad av REN propaganda - det officiella narrativet. Som leveras av tex skit-svt. Och skit-dn. Varför tror ni att hitler kunde komma till makten? Var det ett resultat av propaganda, eller var det inte det? Folket Ville Ha Honom. Också (med hint mot våra tex folkvalda politiker).
« Senast ändrad: onsdag 17, mars 2021, 21:37:30 av tekopp »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2889
  • Affärsomdömen: 105
« Svar #484 skrivet: onsdag 17, mars 2021, 21:30:14 »
Det är snyggt med foliehatt. Kolla min avatar.  :D

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
« Svar #485 skrivet: torsdag 18, mars 2021, 08:50:13 »
Jag har i princip Obefintligt(!) förtroende för våra makthavare, den etablerade sk eliten. Jag tror på fullt allvar att de allra flesta av dem i viktiga positioner är Korrupta. Och faktiskt Direkt Vill oss vanligt folk Illa. Kalla mig foliehatt. See if I care..

Här kommer ett smakprov av den manifesterade korruptionen, från svt tror jag det är. De har postat videon i sin 'satir'-kanal. Men jag tror att de är Blodigt Allvarliga. Fast de vill inte komma ut och säga det ännu.

Svenska nyheter - Jag avskyr dig och allt du tror på:
https://www.youtube.com/watch?v=4uYk4gQNf1Q

Ovanstående är bara ett skrap på ytan, men det är en stor del av anledningen till att jag vill välja att Inte vaccinera mig.

Edit: "Kalla mig foliehatt. See if I care.." från ovan i mitt inlägg. Då kallar jag dig indoktrinerad av REN propaganda - det officiella narrativet. Som leveras av tex skit-svt. Och skit-dn. Varför tror ni att hitler kunde komma till makten? Var det ett resultat av propaganda, eller var det inte det? Folket Ville Ha Honom. Också (med hint mot våra tex folkvalda politiker).

Ja då blir det lite lättare att förstå. Om jag trodde som du, att "eliten" är totalt korrupt och vill oss illa, och att etablerade medier bara sprider ren propaganda, ja då skulle jag inte heller ta vaccinet. Jag skulle nog inte ens stå ut med att bo kvar i Sverige. Jag undrar lite hur du har kommit till den här insikten, men det kan vi ta i en annan tråd någonstans.

Tror du även att epidemiologer och forskare (i Sverige och i andra länder) är lika korrupta?

« Senast ändrad: torsdag 18, mars 2021, 08:52:12 av laban77 »

Utloggad Canvas

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 128
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #486 skrivet: fredag 19, mars 2021, 15:55:47 »
Ja blödningar och blodproppar är väl det som diskuteras.

Statistiken är i alla fall tydlig. Läste en artikel nånstans som jämförde riskerna:

Om man är 46 år och blir smittad av coronaviruset så är risken 1,5% att man råkar ut för en blodpropp.
Risken för att få blodpropp i samband med Astrazenecas vaccin har hittills varit ca 0,0006%, och då vet man ännu inte om fallen man har upptäckt har med vaccinet att göra eller om det var tillfälligheter.

Fortfarande ett enkelt val.

Fast om risken för blodpropp för en 46-åring är såpass hög vid coronainfektion, så torde pandemin ha förhöjt risken att råka ut för blodpropp, för den kategorin människor generellt. Skulle vara intressant att veta hur hög risken för en 46-åring att råka ut för blodpropp var, innan pandemin startade.

Någon som vet lite mer exakt hur EMA förhåller sig till gårdagens rapportering från Norge, att man funnit ett orsakssamband mellan koagulerings/trombocytsjukdomen och Astras vaccin? Anser EMA läget vara oklart för att man inte hunnit värdera den norska studien ännu, eller sågar EMA studien ifråga?

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 358
  • Affärsomdömen: 22
« Svar #487 skrivet: onsdag 24, mars 2021, 11:02:26 »
En välskriven och läsvärd bloggpost om ämnet vaccinera eller inte, som jag skriver under till 100% på :

http://www.hamburgersstand.com/2021/03/to-vaxx-or-not-to-vaxx.html

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
« Svar #488 skrivet: onsdag 24, mars 2021, 12:03:34 »
En välskriven och läsvärd bloggpost om ämnet vaccinera eller inte, som jag skriver under till 100% på :

http://www.hamburgersstand.com/2021/03/to-vaxx-or-not-to-vaxx.html

Ja det är onödigt att man ska bli hånad när man har tagit ett övervägt beslut. Man måste respektera människor som inte vill ta vaccinet också. Däremot skriver han flera saker som jag inte håller med om.

Det första är det här med att vaccinen skulle vara utvecklade för snabbt (och därmed inte tillräckligt testade). Visst har det gått snabbt, och det måste det ju göra om vi ska kunna använda dem innan viruset muterar för mycket. Däremot är de ju testade på väldigt stora grupper. Det gjordes stora studier innan man godkände vaccinen, mycket större än t.ex. vacciner för den vanliga årsinfluensan. Idag har nästan ½ miljard doser distribuerats med försvinnande få allvarliga biverkningar. Visst kan det uppstå biverkningar långt senare också, som ju hände i fallet med vaccinet mot svininfluensa. Men ska man avstå med den anledningen så skulle vi ju inte kunna ta något vaccin alls, och en värld utan vaccin skulle nog vara ganska otrevlig minst sagt (tänk polio, hjärnhinneinflamation, hög barnadödlighet, vissa cancerformer etc.).

Det andra är att mRNA-vaccin skulle "hacka" vårat DNA. Det är ju helt enkelt inte sant.

Han menar vidare att man inte ska ta vaccinet för att det inte är ett vaccin. Han menar att vaccin ska göra en immun, och med de här vaccinerna så kan man fortfarande sprida viruset till andra. Ett märkligt argument för att inte ta vaccinet tycker jag. Om vaccinet skyddar mot smittspridning till 97% så är det väl sjukt mycket bättre än 0% (OBS, 97% är taget ur luften. Jag vet inte hur mycket det faktiskt skyddar mot smittspridning, bara att det gör det).

Med det sagt så tycker jag man ska respektera de som inte vill ta vaccinet. I slutändan har man rätt att bestämma över sin egen kropp. Jag hoppas bara att man bygger sitt beslut på vetenskap och inte rykten.

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 360
  • Affärsomdömen: 74
« Svar #489 skrivet: onsdag 24, mars 2021, 22:58:48 »
Jag är ingen vaccinmotståndare men tar inte alla vaccin. Eftersom jag redan har haft corona vill jag inte ta det här vaccinet just nu. Skulle det komma en mycket värre variant skulle jag kanske ändra mig.

Vad jag kan förstå så är inte Astra Zenica godkänt av FDA i USA, (om det har blivit det är det nog endast som "experimental" som dom andra).

Astra Zenica verkar inte heller vara ett MRNA vaccin som Pfizer och Moderna är. AstraZ är ett adenovirus vaccine som fungerar lite annorlunda.

Här finns en artikel om hur den fungerar:
https://www.nytimes.com/interactive/2020/health/oxford-astrazeneca-covid-19-vaccine.html

Tidigare har man hört att alla dom här vaccinerna är MRNA vacciner men det verkar inte riktigt stämma, då blir man tveksam.

Däremot tycker jag att riskgrupper och äldre ska få vaccinet om dom vill eftersom dom är känsligare för corona.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #490 skrivet: torsdag 25, mars 2021, 08:47:48 »

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1557
  • Affärsomdömen: 66
« Svar #491 skrivet: torsdag 25, mars 2021, 11:32:12 »
Läsvärt betraktande av det s.k. Covid-narrativet :

https://blog.nomorefakenews.com/2021/03/24/the-covid-narrative-as-an-occult-work-of-art/
Foliehattarnas överstepräst.....när man tar en stor lögn med en gnutta sanning i och lyfter ur sanningen,
då blir det riktigt farligt.
Vad han ville ha sagt med sitt statement är mer än lite oklart då detta inte framgår utan jag tar med mig ett,
ord från denne man jag stött på tidigare med sina Badankor :D "Jibbrish"

https://www.youtube.com/user/jonrappoport

Förlåt JL_GBG men det mesta på hans meritlista är sorgligt.
Det farliga är att med fakta kan man göra som man behagar sant eller inte spelar mindre roll

Men alla har rätt till sin åsikt och det respekterar jag sen hur folk tolkar dito är det som är mest skrämmande

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #492 skrivet: måndag 29, mars 2021, 11:48:02 »
Mycket intressant föreläsning av ännu en "foliehatt" / "galenpanna" :

https://www.bitchute.com/video/hfzL5gUeQvxr/

Extra intressant det han sa :
- om det finns en fungerande behandling så kan vaccin inte godkännas.

Så då kan man ju gissa varför man inte vill deklarera Ivermectin som en medicin som fungerar.
Ivermectin förstör 'Covid narrativet', det är vaccinen som är 'The Holy Grail'.

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
« Svar #493 skrivet: måndag 29, mars 2021, 13:31:42 »
Ryan Cole säger, angående ivermectin: "Only medication that shows benefit in 100% of world trials. Statistical chances of no benefit 1 in 4 trillion."

EMA (Europeiska läkelmedelsverket) säger: "EMA has reviewed the latest evidence on the use of ivermectin for the prevention and treatment of COVID-19 and concluded that the available data do not support its use for COVID-19 outside well-designed clinical trials."

Angående vaccin så påstår Ryan också att: "50% of health care providers are absolutely not getting this injection".

Enligt en undersökning gjord vid Saint Louis University College: "By late December, well over 80% of employees said they did intend to get the COVID-19 vaccination, the researchers reported. About 67% have received at least one dose as of Feb. 18, 2021..."

Någon ljuger uppenbarligen.

Men det kan ju visa sig senare att ivermectin är användbart i vissa lägen eller för vissa grupper. Det vore ju toppen om det funkade så bra som Ryan påstår.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #494 skrivet: måndag 29, mars 2021, 15:01:39 »

EMA (Europeiska läkelmedelsverket) säger: "EMA has reviewed the latest evidence on the use of ivermectin for the prevention and treatment of COVID-19 and concluded that the available data do not support its use for COVID-19 outside well-designed clinical trials."

Det är ju precis det han säger, man vill inte erkänna att det finna ett fungerande preparat mot detta virus, eftersom det skulle göra att vacciner inte kan bli godkända.
Follow the money....

Vid närmare eftertanke kommer man nog aldrig erkänna att Ivermectin fungerar väl mot Covid-19.
Genom att göra det idiotförklarar man ju sig själva.
Det skulle ju visa att hela grejen med lockdowns var meningslösa.
Vad värre är skulle man få svårt att förklara för alla efterlevande till de som dött varför de inte erbjöds en medicin som redan sommaren 2020 var känt att det hade en mycket positiv effekt på sjukdomsförloppet.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bad jokes. by Birka
Idag kl. 11:15

[Säljes] 2020/2021Australian Coinbars, 2021 Silver Panda.Banköverföring & Swish. by Cyberdyne
Igår kl. 23:35

Corona, inte ölen by JL_GBG
Igår kl. 13:42

Vad sker med Kanadabörsen i händelse av USD-ras? by Stacker
Igår kl. 13:21

1 oz Guldmynt: Canadian Howling Wolf, Canadian Growling Cougar + 2 till by kashe
Igår kl. 12:05

Säljes: 2 st Niue gods 2 Oz 2017 by Saiifo
söndag 13, juni 2021, 19:15:40

Ny här by Strokur
söndag 13, juni 2021, 12:35:05

Ruthenium by Canvas
söndag 13, juni 2021, 02:15:26

Kryptovalutor by sff123
lördag 12, juni 2021, 15:44:53

Banken blir otillgänglig. by Hodja
lördag 12, juni 2021, 15:21:34

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr