Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot  (läst 1347534 gånger)

Inloggad Maestro

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
  • Affärsomdömen: 3
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1905 skrivet: söndag 17, maj 2026, 15:33:15 »
Vilket tidsintervall för dina supportlinjer?

För att bestämma en vändpunkt i silvret är det bättre att titta på ett cykeldiagram.
Där projicerar silvret en daglig botten den 10:e juni +/- någon dag.
Det är intressant också. Men jag menade vad du valt som startdatum för dina fib-nivåer..

Utloggad AndrewJackson72

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 371
  • Affärsomdömen: 54
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1906 skrivet: måndag 18, maj 2026, 07:41:44 »
Om jag förstått rätt menar Sarek att silvret går ner till 500kr per Ounce?

Utloggad Tyr

  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1100
  • Affärsomdömen: 4
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1907 skrivet: måndag 18, maj 2026, 10:38:49 »
Om jag förstått rätt menar Sarek att silvret går ner till 500kr per Ounce?
Det stämmer att C-vågen i EW projektionen pekar ner till 50 Dolllar/ounce. Det är möjligt att silvret går ner dit till hösten, men inte på kort sikt.

Tittar man i stället på cykeldiagrammet i posten #1904 så kan man med den projektionen räkna med en nedgång till runt 71 dollar/oz nivån.

Sedan gäller det översätta det priset till SEK, vilken är en annan övning...
Valutorna, om vi tar USD/SEK, är bra mycket mer fluktuerande och svårt att bedöma. Dollar ser ut att försvagas några veckor framöver, men hur mycket det gör för SEK ger jag mig inte in på att säga någonting om.

Utloggad Carambola

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 189
  • Affärsomdömen: 34
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1908 skrivet: tisdag 19, maj 2026, 18:11:45 »
Så, det verkar inte troligt att ädelmetall-priserna når tidigare ATH under detta år, enligt era prognoser?

Utloggad Tyr

  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1100
  • Affärsomdömen: 4
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1909 skrivet: tisdag 19, maj 2026, 19:40:59 »
Vi får med all säkerhet vänta till slutet på året innan vi får se silver på högre nivåer och priser närmare tidigare topp i år.

Utloggad PreciousTrades

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • Affärsomdömen: 3
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1910 skrivet: onsdag 20, maj 2026, 00:30:51 »
Vi befinner oss i en extremt volatil period både geopolitiskt och på råvaru-/ÄM-marknaden. Att säga att vi ”med all säkerhet” måste vänta till slutet av året känns väldigt kategoriskt och inte riktigt förenligt med hur osäkert läget är just nu.

Inloggad Condor2ooo

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 757
  • Affärsomdömen: 86
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1911 skrivet: lördag 23, maj 2026, 09:28:22 »

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 739
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1912 skrivet: fredag 05, juni 2026, 20:47:15 »
Håll ut!!
Vi befinner oss i stagflation och det finns ingen chans att Trumps knähund höjer räntorna i närheten av vad som skulle behövas!

Den enda vägen för silver är upp till hundratals dollar men innan dess måste vi bottna och vända om.

Utloggad Sarek

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2256
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
Silvret faller nu på grund av att marknaden nu prissätter högre räntor och starkare dollar, vilket gör att investerare kliver ur ädelmetaller (särskilt silver) och in i räntebärande tillgångar,
samtidigt som höjda marginalkrav av Comex och teknisk försäljning förstärker fallet.

Inloggad hasse_A

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 710
  • Affärsomdömen: 6
investerare kliver ur ädelmetaller (särskilt silver) och in i räntebärande tillgångar,

Är det så smart så länge realräntan inte når upp till inflationen ?
Jag tror att i det långa loppet inflateras även räntebårande papper ner i värde så länge man inte lägger räntan över inflationsnivån och det kommer man inte kunna göra.

Inloggad Stacker

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 331
  • Affärsomdömen: 2
Tjosan! Och där gick vi under $60 ja....

Jag blir då inte särskilt köpsugen. Undrar om det är som vissa säger, att priset hålls ner för att gynna amerikansk och kinesisk industri? Den behöver massor av silver till allt möjligt så det behöver vara billigt. Silver är numera klassat som strategiskt viktig metall i USA. De vill nog gärna se lågt silverpris, så att kryssningsrobotar och annat livsnödvändigt inte blir för dyra.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 739
  • Affärsomdömen: 0
Tjosan! Och där gick vi under $60 ja....

Jag blir då inte särskilt köpsugen. Undrar om det är som vissa säger, att priset hålls ner för att gynna amerikansk och kinesisk industri? Den behöver massor av silver till allt möjligt så det behöver vara billigt. Silver är numera klassat som strategiskt viktig metall i USA. De vill nog gärna se lågt silverpris, så att kryssningsrobotar och annat livsnödvändigt inte blir för dyra.

Värdet av allt silver som någonsin grävts upp de senaste 3000 åren är runt $3500 miljarder dvs vad USA spenderar på 4 år på sin militär och Trump vill öka det.
Jag tror inte de märker så stor skillnad om silvret skulle kosta 10ggr mer.


 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
Igår kl. 23:56

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23