Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot  (läst 1346715 gånger)

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1890 skrivet: tisdag 21, april 2026, 19:13:22 »
Från $83 till $76 på på några dagar och antagligen ner betydligt lägre under veckan.


Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1892 skrivet: torsdag 23, april 2026, 23:07:27 »
https://www.thestreet.com/investing/bank-of-america-has-stark-message-for-silver-investors?link_source=ta_first_comment&taid=69e8f0b8d648a80001e4f2d5&utm_campaign=trueanthem&utm_medium=social&utm_source=facebook

Jag har svårt att se att vi kommer ha 14-32 GSR vid $5000 guld.

Om silvret bryter ut mot guld förväntar jag mig betydligt högre guldpriser. T.ex $6000 guld $150 silver eller liknande.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1893 skrivet: tisdag 28, april 2026, 22:01:44 »
Ännu ett stort ras i metallerna idag. Nu är vi minus $10 från fredagen den 17e.

Comex har lyckats skrämma bort alla som var långa silver och kortsiktigt innebär det att vi inte har någon botten men långsiktigt kan detta komma ändra den fysiska marknaden helt.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1894 skrivet: torsdag 30, april 2026, 11:24:36 »
Av 14m oz rullade man ca 2.9m igår.
31.5m för leverans nu i maj.

Detta samtidigt som man sänkt marginalerna.

Frågan är om det kommer bli slutet för CME när ingen vill ha något med dem att göra.

Inloggad Stacker

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 330
  • Affärsomdömen: 2
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1895 skrivet: torsdag 30, april 2026, 18:11:55 »
Av 14m oz rullade man ca 2.9m igår.
31.5m för leverans nu i maj.

Detta samtidigt som man sänkt marginalerna.

Frågan är om det kommer bli slutet för CME när ingen vill ha något med dem att göra.

Men vem ska då ta över? Aktörer i västvärlden lär inte vilja handla terminer på kinesiska börser/marknadsplatser. Det måste ju finnas ett spotpris. Eller så får Tradera och liknande vara prisreferensen. :)

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1896 skrivet: fredag 01, maj 2026, 22:48:54 »
Av 14m oz rullade man ca 2.9m igår.
31.5m för leverans nu i maj.

Detta samtidigt som man sänkt marginalerna.

Frågan är om det kommer bli slutet för CME när ingen vill ha något med dem att göra.

Men vem ska då ta över? Aktörer i västvärlden lär inte vilja handla terminer på kinesiska börser/marknadsplatser. Det måste ju finnas ett spotpris. Eller så får Tradera och liknande vara prisreferensen. :)

Västvärlden är nog inte ens relevanta några år framöver.

Det självklara är att Kina tar över eller att man låter priserna gå upp, antingen eller.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1897 skrivet: fredag 08, maj 2026, 18:09:42 »
Vi har varit över $80 snart ett 10tal gånger i april/maj men väldigt svårt att hålla oss över det.


Det kan gå otroligt snabbt åt båda hållen och jag tror absolut det kommer gå segt uppåt ett tag till med en galning i vita huset :p

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1898 skrivet: måndag 11, maj 2026, 17:34:55 »
Oj inatt rasade vi för Trump ville ha mer krig.

Dagen/natten till måndagen började vi på $79 och jag uppmärksammade ovanliga mönster imorse där dollar index och silvret inte handlade som vanligt.
Inte heller guld följer med.

Jag har ingen aning vad som händer.

Inloggad Stacker

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 330
  • Affärsomdömen: 2
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1899 skrivet: torsdag 14, maj 2026, 03:15:22 »

Jag har ingen aning vad som händer.

Det är du knappast ensam om! Ingen vet vad som händer.

Nu går UBS ut och nedreviderar sin spotprognos för silver rejält. Det kommer tydligen, enl UBS alltså, att ligga och skvalpa runt nuvarande nivå till en bra bit in på 2027. Efterfrågan minskar tydligen kraftigt på alla håll och därmed minskar också underskottet. Jättekul för oss som väntat i decennier på det stora språnget.

Citera
UBS lowered its silver price targets following a reassessment of the market’s supply-demand balance, according to a note from strategists Wayne Gordon and Dominic Schnider (via Investing.com). The bank now forecasts silver at $85 for end-June, down from $100; $85 for September, down from $95; $80 for December, down from $85; and $75 for March 2027, down from $85. Spot silver currently trades near $73.80. The revision reflects a halving of UBS’s 2026 deficit estimate.

https://x.com/i/status/2054588929051902324


« Senast ändrad: torsdag 14, maj 2026, 15:36:42 av Stacker »

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1900 skrivet: fredag 15, maj 2026, 08:19:25 »
Nu vet vi iallafall vad som händer.

De dumpar en stor mängd kontrakt för att ta ut stop och hålla priset nere.




Utloggad Sarek

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2255
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1901 skrivet: fredag 15, maj 2026, 18:35:46 »
Här kommer lite TA för silver för den som vill titta på det.

Med tanke på dagens kraftiga nedgång kan vi redan ha nått toppen på B-vågen.
Och nu får vi räkna med en korrigering nedåt i silver.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1902 skrivet: fredag 15, maj 2026, 21:46:20 »
Vi får se nästa vecka hur det går, idag löper optionerna ut så det brukar driva ner priset.

Twitterkungen Trump har ännu en gång förklarat att han är missnöjd med Irans krav så kanske var detta en stor blankning inför att starta kriget igen nu i helgen.

Oljebolagen rusar iallafall.

Inloggad Maestro

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
  • Affärsomdömen: 3
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1903 skrivet: lördag 16, maj 2026, 17:01:32 »
Här kommer lite TA för silver för den som vill titta på det.

Med tanke på dagens kraftiga nedgång kan vi redan ha nått toppen på B-vågen.
Och nu får vi räkna med en korrigering nedåt i silver.

Vilket tidsintervall för dina supportlinjer?

Utloggad Sarek

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2255
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #1904 skrivet: söndag 17, maj 2026, 13:44:45 »
Vilket tidsintervall för dina supportlinjer?

För att bestämma en vändpunkt i silvret är det bättre att titta på ett cykeldiagram.
Där projicerar silvret en daglig botten den 10:e juni +/- någon dag.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
Igår kl. 23:56

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17