C'mon Remus, tell us what you really think 
Har fått MYCKET! MYCKET! allvarlig information angående silverhandeln från samtliga av de största uppköparna och det största raffenaderiet i hela Norden, och dessutom från tre av de största raffenaderierna och tillverkarna av silvertackor i Tyskland.
Extremt! Ektremt! oroande information.
Jag håller på infon ett tag, då jag inte kan tolka vad det innebär än då jag aldrig varit med om eller ens hört talas om något liknande
Jag tror inget ännu, men riktigt sjukt är det..
Mycket!!! märkligt läge...
Har lagt flera dagar nu på att smälta inforn, men förmår inte att tolka det, då det är oerhört extremt.
Extremt oroande för vem? Köparna eller de som ligger kort?
Ingen aning faktiskt vem som drabbas, men att få kontantlikvid för upparbetat silver är stoppat i halva Europa.
Vill man ha kontantlikvid, betalt för silvret i reda pengar, så ger de skambud eller helt enkelt nekar att betala.
Kan tyvärr inte tolka vad det innebär, mer än att det är en sjuk situation. Jag kan alltså inte få rimligt betalt för mitt upparbetade skrotsilver längre, för att köpa in mer, om jag nu ens får betalt i reda pengar längre. Allt fler nekar betalning idag.
Dvs att om man upparbetar inköpt skrotsilver så får man antingen otroligt underbetalt eller inte alls kontanter längre från flera av rafinaderierna. Om man får det så är det endast extrema skambud.
Direct Conversion är avskaffat för allt fler för både guld och silver. D.v.s. man måste först sälja metallen för uselt betalt om de ens accepterar det och köpa tillbaka den för extrema summor, istället för att växla den direkt. D.v.s. gram mot gram och en låg tillverkningskostnad. Det är nu avskaffat nästan generellt sett. Förklarar gärna närmre om det om önskemål finns, men ganska komplicerat...
Det innebär att skrotsilveruppköpare inte länge kan få rimligt betalt eller faktiskt alls i pengar efter upparbetning, utan måste! från flera raffenaderier numera välja leverans i fysisk metal såsom tackor. Fina investeringsmynt som utbyte kan man ju bara drömma om idag.
Dessutom, de som upparbetar ädelmetall prioriterar numera guldskrot och skiter i silvret. Guldet är mer lönssamt. Upparbetningstiderna för silver är numera extrema upp till 10 veckor, om de ens vill göra det.
Tolka det gärna, så får du kanske t.o.m Nobellpriset i ekonomi.
Helt sjukt är det i vart fall.
Det kommer eventuellt snart att vara omöjligt att sälja både tackor, mynt och skrotguld, då pengarna hos handlarna riskerar att ta slut, då de i sin tur inte numera kan få rimliga likvider eller alls för det, i en mycket nära framtid.
Ett totalt haveri.
Brist på silver, men ingen handlare har snart råd att köpa in det längre. Det går ju inte att finasiera längre.
Det kan komma att gå fort.
Vad är det som händer???