Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot  (läst 1322950 gånger)

Utloggad Silvermånen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 138
  • Affärsomdömen: 5
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #75 skrivet: lördag 19, maj 2012, 18:29:53 »
Silverpriset kommer att forstätta ner,uppgången som nu kom är bara en rekyl,förmodligen bottnar vu i maj/juni svårt att exakt pricka botten men jag börjar köpa in mig slutet på denna vecka eller nästa vecka,får bli från Estland.
Vad man kal läsa sig till är att  tidigare att perioden 26-29:onde i varje månad inneburit viktiga vändningar. Därför kommer det att bli extra intressant att bevaka silvret den 28-29 maj. Kan vi få se en botten nära 26,15 USD/oz vid detta tillfälle? I så fall är det svårt att hitta ett bättre köpläge för en placering under några veckor.

« Senast ändrad: lördag 19, maj 2012, 19:26:34 av Silvermånen »

Utloggad MrPonzi

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 29
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #76 skrivet: lördag 19, maj 2012, 19:59:17 »
Silver har bottnat, nu kör vi! Blir nog feta spikar uppåt kommande veckor. Dags att bryta $50/oz en gång för alla!

Utloggad Silvermånen

• Silvermedlem
« Svar #77 skrivet: lördag 19, maj 2012, 20:03:06 »
Vd grunar du den analyse på,beror lite på G8 mötet hur det går,dollarn kanske går ner lite nästa vecka.

Utloggad Skägget

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 119
  • Affärsomdömen: 49
« Svar #78 skrivet: måndag 21, maj 2012, 01:07:27 »
Silverpriset kommer att forstätta ner,uppgången som nu kom är bara en rekyl,förmodligen bottnar vu i maj/juni svårt att exakt pricka botten men jag börjar köpa in mig slutet på denna vecka eller nästa vecka,får bli från Estland.
Vad man kal läsa sig till är att  tidigare att perioden 26-29:onde i varje månad inneburit viktiga vändningar. Därför kommer det att bli extra intressant att bevaka silvret den 28-29 maj. Kan vi få se en botten nära 26,15 USD/oz vid detta tillfälle? I så fall är det svårt att hitta ett bättre köpläge för en placering under några veckor.

Det du skriver om är optionslösen som oftast ligger i slutet av månaden, varje månad är det samma visa, ädelmetallerna sjunker i samband med optionslösen och så har det varit under många år men ingen gör nått åt det. När vanliga trejders märker det så borde väl motsvarande FI på andra sidan pölen märkt det för länge sedan. Slutsatsen är att dom inte bryr sig.

Här kan du se vilka datum det är lösen för respektive metall: http://www.cmegroup.com/trading/metals/precious/gold_product_calendar_options.html

Utloggad SilverSven

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 69
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #79 skrivet: onsdag 23, maj 2012, 16:42:23 »
Intressant utveckling i priset nu..
Det blev ingen riktig vändning i priset efter att vi gick under 27$, och nu sjunker vi återigen ner mot samma nivå.
Vi ligger för närvarande på 27,16$/oz, eller kring 6,25kr/g

EDIT: Det ser däremot ut som att det köps ganska stora mängder silver på marknaden för tillfället.
« Senast ändrad: onsdag 23, maj 2012, 16:43:59 av Laserkavaj »

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
« Svar #80 skrivet: onsdag 23, maj 2012, 17:35:17 »
Jag skulle faktiskt inte vilja påstå att vi sjunker mot samma nivå, utan snarare att vi så långsamt klättrar uppåt under denna konsolideringsperiod vi har sett under en längre tid men med en stor intradagsvolatilitet.

Inom en sexveckorsperiod får Grekland helt slut på likviditet och ECB tvingas att genom inflation ta sig igenom problemet vilket givetvis kommer att följas av FED-lättnader för att inte dollarn ska bli för stark mot Euron. Detta är oundvikligt och även oundvikligen väldigt bullish för alla olika slag av tillgångar även aktier, dock tror jag att fundamenta för aktier ger stora incitament för en stor korrektion eller krasch om man så vill säkerligen med en nedsida på 30-50%.

Utloggad SilverSven

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #81 skrivet: onsdag 23, maj 2012, 18:08:20 »
Det hade varit en grym möjlighet om priset sjönk ända ner till 25$  :)

Men jag funderar lite på att beställa två rör med Eagles eller Maples från Estland nu när det ändå är så billigt, men det hade ju varit lite tråkigt om priset sjönk ytterligare..

Däremot så är det ju inte direkt någon risk att man köper på en pristopp om man beställer nu, och 1-2$/oz gör ju inte så stor skillnad vid såpass små köp.

Vad tror ni sker med silverpriset om dollarn/euron skulle börja kollapsa?

Utloggad walkingliberty

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 311
  • Affärsomdömen: 24
« Svar #82 skrivet: onsdag 23, maj 2012, 18:35:43 »

Men jag funderar lite på att beställa två rör med Eagles eller Maples från Estland nu när det ändå är så billigt, men det hade ju varit lite tråkigt om priset sjönk ytterligare..

Däremot så är det ju inte direkt någon risk att man köper på en pristopp om man beställer nu, och 1-2$/oz gör ju inte så stor skillnad vid såpass små köp.

Du gör rätt som funderar på att köpa silver nu, det skulle jag gjort om jag inte hade köpt så mycket förra månaden...
Om dollarn/euron kollapsar så kommer folk antagligen fly till fysikt guld/silver och då så mångdubblas säkert priset på de.

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
« Svar #83 skrivet: onsdag 23, maj 2012, 20:19:40 »
Tror att kollapsen inträffar vid ett silverpris Under US$ 30

Utloggad SilverSven

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #84 skrivet: onsdag 23, maj 2012, 20:29:18 »

Du gör rätt som funderar på att köpa silver nu, det skulle jag gjort om jag inte hade köpt så mycket förra månaden...
Om dollarn/euron kollapsar så kommer folk antagligen fly till fysikt guld/silver och då så mångdubblas säkert priset på de.

Kan det inte bli så att vi först ser ett ganska stort prisfall på grund av minskad efterfrågan på papperssilver, samtidigt som den fysiska efterfrågan ökar tills alla lager är tömda?

2008/2009 sjönk ju det mesta i botten, och spotpriset på silver var ju väldigt lågt (9$).. Ändå kostade det 36$ i snitt att buda hem en Silver Eagle på eBay om MrLibertads siffror stämde, vilket är ett par hundra procent över spot..

Någon som har en graf över återförsäljarnas priser på fysiskt silver under krisen 2008 i förhållande till spot? Tömdes de helt och hur lång tid tog det?

Tanken har slagit mig att om priset dyker på samma sätt, så kanske man kan hinna lägga en stor order om man agerar snabbt.

Utloggad alang

• Palladiummedlem
« Svar #85 skrivet: onsdag 23, maj 2012, 22:30:14 »

Kan det inte bli så att vi först ser ett ganska stort prisfall på grund av minskad efterfrågan på papperssilver, samtidigt som den fysiska efterfrågan ökar tills alla lager är tömda?

2008/2009 sjönk ju det mesta i botten, och spotpriset på silver var ju väldigt lågt (9$).. Ändå kostade det 36$ i snitt att buda hem en Silver Eagle på eBay om MrLibertads siffror stämde, vilket är ett par hundra procent över spot..

Någon som har en graf över återförsäljarnas priser på fysiskt silver under krisen 2008 i förhållande till spot? Tömdes de helt och hur lång tid tog det?

Tanken har slagit mig att om priset dyker på samma sätt, så kanske man kan hinna lägga en stor order om man agerar snabbt.

Spelar ingen roll om du hinner lägga en order återförsäljare kommer inte under några omständigheter sälja utan plockar undan sitt lager (de vill inte sätta sig själva i konkurs/ ta frivilliga förluster), detta eftersom det kommer vara totalstopp hos deras grossister.

F.ö kan jag hålla med dig att 25/Oz hade varit ett bra pris, men det kommer aldrig någonsin att finnas tillgängligt till det priset, någonsin igen.

Artiklar som bevisar att botten har varit och som även visar att exakt samma botten som 2008 nu är förbi: http://goldsilver.com/news/comparing-gold-s-current-price-crash-to-the-one-in-2008/

Mike krieger gör sitt största inköp sen 2010 på dessa nivåer då han som tidigare trader på wallstreet vet att botten är förbi/inne: http://goldsilver.com/news/i-m-buying-silver-mike-krieger/

Utloggad MrPonzi

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 29
« Svar #86 skrivet: torsdag 24, maj 2012, 13:33:34 »
Vd grunar du den analyse på,beror lite på G8 mötet hur det går,dollarn kanske går ner lite nästa vecka.

Dollarn ser ut att ha toppat och silver ligget vid ett väldigt starkt stöd, silver är bara några dollar från ett massivt utbrott. Magkänslan säger också att det är dags för uppgång, stor sådan :)

Utloggad hen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 169
« Svar #87 skrivet: torsdag 24, maj 2012, 20:46:02 »
tror silver & guldpriset sjunker. guld till 1460-1480.

Utloggad Silvermånen

• Silvermedlem
« Svar #88 skrivet: torsdag 24, maj 2012, 21:12:24 »
Tro är att icke veta,käns som vi tagit botten i dag, jag sticker ut hakan hävdar att nu är det köpläge på i den  fysiska silver marnaden.

Utloggad alang

• Palladiummedlem
« Svar #89 skrivet: torsdag 24, maj 2012, 21:54:53 »

Spelar ingen roll om du hinner lägga en order återförsäljare kommer inte under några omständigheter sälja utan plockar undan sitt lager (de vill inte sätta sig själva i konkurs/ ta frivilliga förluster), detta eftersom det kommer vara totalstopp hos deras grossister.

F.ö kan jag hålla med dig att 25/Oz hade varit ett bra pris, men det kommer aldrig någonsin att finnas tillgängligt till det priset, någonsin igen.

Artiklar som bevisar att botten har varit och som även visar att exakt samma botten som 2008 nu är förbi: http://goldsilver.com/news/comparing-gold-s-current-price-crash-to-the-one-in-2008/

Mike krieger gör sitt största inköp sen 2010 på dessa nivåer då han som tidigare trader på wallstreet vet att botten är förbi/inne: http://goldsilver.com/news/i-m-buying-silver-mike-krieger/

Tar och citerar mig själv som ett svar på "Hen's" otroligt underliga prognos. Hade varit väldigt intressant att höra vad som får dig att ge denna radikala analys, verklighetsbaserad?

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
Igår kl. 23:45

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

-PAUSAD- Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz