Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot  (läst 1321075 gånger)

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #450 skrivet: torsdag 25, april 2013, 22:56:51 »
Silverpriset har ett fint momentum idag.

Man kan undra vem vågar gå "kort" mot denna trend.
Står de tre stora Elakingarna redo att slå till igen?

Om inte vem ska då gå emot, det kan börja lukta "game over".

Sååå spännande det ska bli imorgon

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 757
  • Affärsomdömen: 86
« Svar #451 skrivet: torsdag 25, april 2013, 23:44:18 »
Drog iväg en beställning till Estland på lite Koala.  (Bara för att lugna ner nerverna)  ::)  Hade egentligen bestämt mig för att det var färdighandlat. 

Utloggad Destecado

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #452 skrivet: fredag 26, april 2013, 15:31:51 »
Färdighandlat?????? Kan man få för mycket silver? ;D
Drog iväg en beställning till Estland på lite Koala.  (Bara för att lugna ner nerverna)  ::)  Hade egentligen bestämt mig för att det var färdighandlat. 

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
« Svar #453 skrivet: fredag 26, april 2013, 16:46:08 »
Färdighandlat (bara för stunden)  ;D
« Senast ändrad: fredag 26, april 2013, 16:47:59 av Condor2ooo »

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 470
  • Affärsomdömen: 16
    • Shaobank
Sv: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #454 skrivet: fredag 26, april 2013, 17:59:22 »
Hmm.. Nu dök det ordentligt och snabbt..

Utloggad dweia73

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #455 skrivet: söndag 28, april 2013, 01:43:19 »
Jag undrar, ser att mkt silver säljs på tradera bla en som säljer klumpar med mynt (10kr från 1972) på 1,2 kr mm. Om jag jämför med de priser som erbjuds av köpare/firmor på nätet så är jag förvånad att deras priser inte går upp?? 
Tittade på en säljare som hade 3 annonser och alla med 8st 10 kronor från 1972. Han har många positiva omdömen och verkar ha hängt med ett tag så jag tror inte det är bluff, men blev lite fundersam då han registrerats som företag och just nu ligger alla 3 annonserna på 310kr (trots olika antal bud och olika slutdatum mm)...  men klickar jag på tex
Kodstycke: [Välj]
http://www.metallpris.se/guldskrot-guld-kopes/silverpris-och-guldpris och kikar vad man skulle få för att sälja 8 st 10 kronor från 1972 bara i metallväde så är det 431kr.. Hur kommer det sig att personen inte säljer sina mynt dit då han (hon?) uppenbarligen får sålt till bättre pris och utan att själv stå för frakten? Borde inte folk som har företag se var de kan få bäst pris för det silver de säljer? Eller har jag missat något? Snälla förklara för en som inte begriper
Eller ska man tjäna pengar på att köpa billigt på tradera och sälja dyrare någon annanstans??  ???

Edit : Inga klickbara länkar till uppköpare tack! /Mod
« Senast ändrad: söndag 28, april 2013, 05:37:29 av mega_n »

Utloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #456 skrivet: söndag 28, april 2013, 02:11:47 »
Fysisk silverinnehav är inte på något sätt försäkrat som värdecontainer. Jag kommer att sälja av mitt silver när min säljandel närmar sig 300%. på investerad värde. Varken förr eller senare.

Det betyder att jag kommer att kliva ur Hypen på silver redan vid 150 $ snåret.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #457 skrivet: söndag 28, april 2013, 05:45:03 »
Jag undrar, ser att mkt silver säljs på tradera bla en som säljer klumpar med mynt (10kr från 1972) på 1,2 kr mm. Om jag jämför med de priser som erbjuds av köpare/firmor på nätet så är jag förvånad att deras priser inte går upp?? 
Tittade på en säljare som hade 3 annonser och alla med 8st 10 kronor från 1972. Han har många positiva omdömen och verkar ha hängt med ett tag så jag tror inte det är bluff, men blev lite fundersam då han registrerats som företag och just nu ligger alla 3 annonserna på 310kr (trots olika antal bud och olika slutdatum mm)...  men klickar jag på tex
Kodstycke: [Välj]
http://www.metallpris.se/guldskrot-guld-kopes/silverpris-och-guldpris och kikar vad man skulle få för att sälja 8 st 10 kronor från 1972 bara i metallväde så är det 431kr.. Hur kommer det sig att personen inte säljer sina mynt dit då han (hon?) uppenbarligen får sålt till bättre pris och utan att själv stå för frakten? Borde inte folk som har företag se var de kan få bäst pris för det silver de säljer? Eller har jag missat något? Snälla förklara för en som inte begriper
Eller ska man tjäna pengar på att köpa billigt på tradera och sälja dyrare någon annanstans??  ???

Edit : Inga klickbara länkar till uppköpare tack! /Mod

Priset på auktionen är inget att bry sig om ifall den inte är avslutad då de allra flesta fyndköpare bjuder under de allra sista sekunderna för att andra köpare inte ska få chansen att tänka till och höja sina bud. Kolla avslutade auktioner så ser du verkliga priser och de ligger ofta nära spot på Tradera medan handlare ofta betalar betydligt lägre.

/H

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
« Svar #458 skrivet: söndag 28, april 2013, 09:35:31 »
Fysisk silverinnehav är inte på något sätt försäkrat som värdecontainer. Jag kommer att sälja av mitt silver när min säljandel närmar sig 300%. på investerad värde. Varken förr eller senare.

Jag gick i exakt samma tankar när jag började hamstra ädelmetall men inser nu att jag har blivit  förälskad upp över öronen. Plockar fram rubbet under sena kvällar och låter älsklingarna ligga där och glänsa inför mina ögon. Smeker dem ömt över präglingarna och låter dess tyngd väga i min hand.

Ärligt talat, det kommer att kännas en aning tungt den dagen vi skiljs åt ;D

Utloggad Ragnar

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #459 skrivet: söndag 28, april 2013, 10:08:26 »
Blir nog lägga en order snart på ett par mynt, är lite synd dock hur marginalerna blivit skyhöga i norge efter kraschen. Utöver det är ju utbudet obefintligt på en del aktörer.

Utloggad SoulCrew

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 793
  • Affärsomdömen: 30
« Svar #460 skrivet: söndag 28, april 2013, 11:37:17 »

Jag gick i exakt samma tankar när jag började hamstra ädelmetall men inser nu att jag har blivit  förälskad upp över öronen. Plockar fram rubbet under sena kvällar och låter älsklingarna ligga där och glänsa inför mina ögon. Smeker dem ömt över präglingarna och låter dess tyngd väga i min hand.

Ärligt talat, det kommer att kännas en aning tungt den dagen vi skiljs åt ;D

Haha, jag kan känna igen det. Jag tror inte jag kommer klara att sälja mina Britannia tex. Däremot räknar jag med att kunna sälja tuber med maples. Jag menar, det är ju bara plast.. ;)

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
« Svar #461 skrivet: söndag 28, april 2013, 12:04:12 »
Citera
Haha, jag kan känna igen det. Jag tror inte jag kommer klara att sälja mina Britannia tex. Däremot räknar jag med att kunna sälja tuber med maples. Jag menar, det är ju bara plast.

He he. Tack för det SoulCrew :D Där gav du mig Söndagens första skratt :D

Utloggad sebari

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #462 skrivet: måndag 06, maj 2013, 20:52:05 »
Nu har ju silver gått ner enormt mycket senaste tiden, hur tänker ni kring detta? Jag ser att te x tackor ligger en bra bit över spot på libertysilver.se ... Tror de att nedgången bara är tillfällig och väldigt kortvarig? Ser ni några indikationer på kommande händelser?

Utloggad larssad

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 39
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #463 skrivet: tisdag 07, maj 2013, 12:08:18 »
Jag tror (personligen) att (pappers)priset och hög efterfrågan på fysiskt är det som drar åt olika håll vilket skapar höga premier.

Jag tror också att det kommer fortsätta svänga upp och ner (Förmodligen ännu mer än vad vi sett nu) men att det på (lång) sikt kommer fortsätta norrut. Jag köper när det passar och har köpt till både högre och lägre pris än vad vi ser nu. Och kommer förmodligen fortsätta köpa när det passar (Plånboken)!

Utloggad sebari

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #464 skrivet: tisdag 07, maj 2013, 19:11:04 »
Borde inte tackor vara billigare än mynten då, ser att te x Cook Islands är billigare än vad 1 oz tackorna är på libertysilver.se ?

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz