Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot  (läst 886374 gånger)

Utloggad WhiteWash

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 108
  • Affärsomdömen: 0
  • Follow the yellow brick road
SV: Extrem krasch i silverpriset ner under 31 $/Oz
« Svar #15 skrivet: måndag 23, april 2012, 23:19:22 »
Jag ser bara en till möjlighet att konvertera mera papperspengar till silverpengar till bra ratio.
Om det silverpriset håller sig lågt ett tag så att man hinner konvertera semestertillägg, bonus och skatteåterbäring desto bättre :)

Utloggad tavi

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 28
« Svar #16 skrivet: tisdag 24, april 2012, 08:57:31 »
Kan vi inte skapa en stor levande tråd med namn "Silverpriset just nu" eller liknande? Där alla aktuella marknadshändelser diskuteras, istället för som nu en tråd så fort något händer.

Utloggad norpan

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #17 skrivet: tisdag 24, april 2012, 16:17:54 »
Extrem krasch? Silverpriset gick ner typ 3%. Det känns ju som en normal svängning på den här marknaden. Upp några procent, ner några procent.

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 850
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
« Svar #18 skrivet: tisdag 24, april 2012, 22:01:12 »
Kan vi inte skapa en stor levande tråd med namn "Silverpriset just nu" eller liknande? Där alla aktuella marknadshändelser diskuteras, istället för som nu en tråd så fort något händer.

Detta är numera den enda tråden för kommentarer om aktuellt silverspot. Kom ihåg att inläggen fortfarande ska ha ett vettigt innehåll. Jag slår även samman denna tråd med några äldre. /mod
« Senast ändrad: tisdag 24, april 2012, 22:02:44 av Baltikinkasso »

Utloggad slamman23

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 40
  • Affärsomdömen: 7
SV: Tråden för kommentarer angående silverspot
« Svar #19 skrivet: lördag 28, april 2012, 17:59:24 »
Upp eller ner? jag tror vi får se ner mot 25$/oz under sommaren. Känns inte som det kommer vara så mycket köptryck då.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1996
  • Affärsomdömen: 220
« Svar #20 skrivet: måndag 07, maj 2012, 18:44:48 »
Så var dagens "ras" återhämtat på bara några timmar. Hade en sådan attack skett för ett par år sedan hade det kanske tagit veckor eller åtminstone många dagar innan priset återhämtat sig. Dvs, det finns kraftigt köptryck nere på dessa nivåer...

/H

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
« Svar #21 skrivet: måndag 07, maj 2012, 19:02:35 »
Så var dagens "ras" återhämtat på bara några timmar. Hade en sådan attack skett för ett par år sedan hade det kanske tagit veckor eller åtminstone många dagar innan priset återhämtat sig. Dvs, det finns kraftigt köptryck nere på dessa nivåer...

/H

Det verkar finnas köpare med djupa fickor som slår till kring 30 nivån

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
« Svar #22 skrivet: måndag 07, maj 2012, 19:22:47 »

/H

Dock är det väl inte en attack utan snarare en korrektion som vi sett det senaste vilket mycket väl skulle kunna få priset ner till 20 usd/Oz åtminstone om man ska tro på den graf som Mike Maloney visar i sin video där det inte finns någon större support förrän just vid 20 usd/Oz nivån. Dock hoppas man ju självklart på att det finns stark köpkraft precis under 30 nivån, mina fårhagor är dock en nedgång kan trigga en långtgående sell off då folk säljer och säljer innan det sjunker ytterligare.

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
« Svar #23 skrivet: måndag 07, maj 2012, 20:26:33 »
Jag förstår fortfarande inte hur ett lågt pris kan vara ett problem? Jag ser det mer som en möjlighet!

När jag köpte mina första kilon för runt tusenlappen per kilo, var det smått magiskt. När jag sedan köpte på under 10 USD/Oz gjorde jag en fantastisk affär. När jag köpte på 15 USD/Oz gjorde jag även då en fantastisk affär. När silverpriset sedan tangerade 40 USD/Oz såldes en hel del av som vinsthemtagning i väntan på korrigering. Sjunker ädelmetallpriserna igen lär jag ackumulera mer kapital i ädelmetall.  :P

Utnyttja svängningarna i marknaden för att ackumulera kapital istället, för att oroa dig för dem.
Sedan tror jag det är ett misstag att stirra sig blind på grafer, fixera sig på siffror som 30 USD/oz som någon magisk gräns, lyssna på predikanter som uppenbart talar i egen sak.

Utloggad Catalyst

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 51
« Svar #24 skrivet: måndag 07, maj 2012, 21:43:22 »
Länkar här en intressant artikel om ett steg i rätt riktning, är det PAGE som äntligen är på ingång? http://www.theaustralian.com.au/business/opinion/shanghai-futures-exchange-starts-a-silver-futures-trade/story-fnciihm9-1226348107367

Utloggad norpan

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
« Svar #25 skrivet: tisdag 08, maj 2012, 09:21:20 »
Ja precis, är man övertygad om att silvret kommer att gå upp på lång sikt (pga bristen) så är det ju bara bra att det blir så billigt som möjligt så att man får så mycket silver som möjligt för pengarna!

Är man intresserad av kortsiktiga upp- och nergångar så är man kanske inne i silver som spekulationsobjekt och då är det förstås intressant hur utvecklingen blir på vecko- och månadsbasis. Själv samlar jag med en horisont av 10-20 år.

Så jag säger, 20$/oz låter som himmelriket. Tur att man har lite kapital kvar!

Utloggad mowi_af

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 451
  • Affärsomdömen: 27
« Svar #26 skrivet: tisdag 08, maj 2012, 13:49:19 »
Haer skall STACKas snart!! Jag har koept vid laegre nivaaer och vid hoegre nivaaer, jag tror fortfarande paa detta som magiskt trots jag inte faat koept paa Aabamas nivaaer. Tror 22usd/Oz aer mitt "low score" och jag har tagit hem vinst och aaterinvesterat ett par gaanger.

Men.. Norska semesterersaettningen + bonus + slutloen + depositum + skatteaaterbaering(?) aer paa ingaang.. och saa saalde jag min gamla bil.

Det aer alltid trevligt att stacka!!  :)

Utloggad alang

• Palladiummedlem
« Svar #27 skrivet: tisdag 08, maj 2012, 22:02:17 »
Med dagens silverpris kan man dra slutsatsen att följande personer är idioter med 0 trovärdighet: Andy Hoffman, Jason Hommel, till viss del mike maloney (som ändrar åsikt varenda dag) vilket även David morgan gör samt ett flertal andra självutnämnda silvergurus via youtube som utlovade att det var 100% säkert att silver aldrig någonsin skulle kunna gå under 30 usd/Oz igen då det fanns en sådan extremt stark support.

Antar att vi har 15 usd/Oz och lägre att vänta inom denna månad, går det under 29 säljer jag iallafall av minst 70% av allt silver för då kan det mycket väl vara slut på prisuppgången för en mycket lång tid framöver.

Dock vet jag ju att just David Morgan brukar vara väldigt försiktig (mestadels) med att göra några exakta uttalanden, men sen kan han i nästa video/ intervju vara helt åt andra hållet och i princip stödja tanken som funnits det senaste bland de jag nämnt att vi aldrig någonsin skulle se 30 usd/Oz passerat nedåt igen, men det fick vi ju se.
« Senast ändrad: tisdag 08, maj 2012, 22:12:51 av alang »

Utloggad alang

• Palladiummedlem
« Svar #28 skrivet: tisdag 08, maj 2012, 22:04:19 »
Det är ju verkligen en extrem prisnedgång vi har sett i alla mått mätt detta år sen årshögsta runt 38 ner till nästan exakt 29, och det värsta av allt: -det är en stabil nedgång vi har haft som inte visar några tecken på att stanna upp och vända.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1996
  • Affärsomdömen: 220
« Svar #29 skrivet: tisdag 08, maj 2012, 22:27:34 »
Alang, hör av dig ifall du ska sälja om det går ner mer. Jag kan vara intresserad. Priset börjar ju bli riktigt lockande...

Värdet på min stack har gått upp en bra bit till vid förra toppen och nu gått tillbaka en hel del (typ 6-siffriga belopp) men jag kommer hänga kvar. Svängningarna för pappersilvret är inte för alla.

/H

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Idag kl. 11:21

Tja tja ,Ny här. by JohanB
Idag kl. 01:48

Bad jokes. by Tyr
Igår kl. 18:43

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
Igår kl. 18:30

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n