Författare Ämne: Goldsilver.be  (läst 55359 gånger)

Inloggad Coltrane

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 100
  • Affärsomdömen: 8
SV: Goldsilver.be
« Svar #180 skrivet: onsdag 25, mars 2020, 21:10:37 »
Oj det var inte roligt att höra, jag har en monster box kängurur för €15,72 per mynt... känns ju som jag kan glömma den då även om den står som "Processing" fortfarande...

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2563
  • Affärsomdömen: 85
« Svar #181 skrivet: onsdag 25, mars 2020, 21:19:13 »
Jag hoppas verkligen inte att du drabbas. Har själv en bundle som jag börjar oroa mig för lite. Men som sagt vi hoppas på det bästa.

Inloggad figure4

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 77
« Svar #182 skrivet: torsdag 26, mars 2020, 19:58:52 »
Uppdatering: det verkar som att vi fått ordning på ordern nu i alla fall. Verkar som om den betalda summan blivit fel. Troligen skedde en viss justering av priset från ordern tills den bekräftades, vilken vi inte var medvetna om eftersom hela grundproblemet var att vi inte fått bekräftelsen. Vi har nu betalt den kvarvarande summan (€1,16...) och återgår nu till att vänta på leverans. Det är ju som bekant inte över förrän man håller leveransen i handen men ändå lovande.

Inloggad Coltrane

• Silvermedlem
« Svar #183 skrivet: måndag 30, mars 2020, 19:11:17 »
Mina beställningar har skickats nu, så exakt 15 dagar från sista orderdatumet vilket var det de annonserade på sidan. Jag är fortsatt mycket nöjd med goldsilver.be.

Utloggad Future

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #184 skrivet: måndag 30, mars 2020, 22:54:17 »
Jag är också nöjd med dom. Snabb leverans,från deras valv, även i dessa tider. Bra förpackat också.

Utloggad Canvas

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 51
« Svar #185 skrivet: onsdag 01, april 2020, 09:46:59 »
Är det verkligen lagligt i Belgien att avboka ordrar? Jag trodde att både köpare och säljare var förpliktade att fullfölja affären till det pris varorna hade vid beställningstillfället.

Inloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1176
  • Affärsomdömen: 26
« Svar #186 skrivet: onsdag 01, april 2020, 12:44:22 »
Är det verkligen lagligt i Belgien att avboka ordrar? Jag trodde att både köpare och säljare var förpliktade att fullfölja affären till det pris varorna hade vid beställningstillfället.

I Belgien vet jag inte men det har hänt mig i Sverige, jag beställer något som enligt hemsidan finns i lagersaldo men sen säger dom att ojdå det var fel, ni får pengarna tillbaka

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #187 skrivet: onsdag 01, april 2020, 13:04:17 »
Jag kan lägga till ett Tyskt företag som precis gjort samma sak. Dusselgold24.
Sånt här leder ju bara till krångel och frustration.

Utloggad Canvas

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #188 skrivet: torsdag 02, april 2020, 16:18:16 »

I Belgien vet jag inte men det har hänt mig i Sverige, jag beställer något som enligt hemsidan finns i lagersaldo men sen säger dom att ojdå det var fel, ni får pengarna tillbaka

Dålig stil! Beklagar att det finns företag som håller på så och att de gjort så mot er.

Fick min order idag till slut från GS.BE. Måste säga att jag är extremt nöjd med varorna. Dock ganska lång leveranstid samt ett otyg av dem att inte skicka med något kvitto för köpet.

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1333
  • Affärsomdömen: 48
« Svar #189 skrivet: torsdag 02, april 2020, 16:42:41 »

Dålig stil! Beklagar att det finns företag som håller på så och att de gjort så mot er.

Fick min order idag till slut från GS.BE. Måste säga att jag är extremt nöjd med varorna. Dock ganska lång leveranstid samt ett otyg av dem att inte skicka med något kvitto för köpet.
Kvittot skriver du ut från deras sida under ordrar eller spar ner :)

Utloggad Canvas

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #190 skrivet: torsdag 02, april 2020, 17:41:34 »

Kvittot skriver du ut från deras sida under ordrar eller spar ner :)

Tack!

Utloggad Philip

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 4
« Svar #191 skrivet: torsdag 02, april 2020, 21:49:00 »
Min senaste order hos GS blev försenad med över en månad och det var före corona. Ett mynt hade förstörts skyllde de på men det var jag som fick höra av mig och det ända jag blev lovad var att få pengarna för myntet till godo nästa order. Var med om en liknade grej hos Libertsilver där jag också fick vänta över en månad men inte fick jag något för det. Tacka vet jag de tyska säljarna där blir man alltid trevligt bemött.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #192 skrivet: torsdag 02, april 2020, 22:03:43 »
Njaa...håller inte riktigt med. Tyskarna kan också strula rätt rejält. Men det är ju risker man får ta.
Välkommen till Forumet!

Inloggad figure4

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 77
« Svar #193 skrivet: tisdag 07, april 2020, 22:06:35 »
Uppdatering: det verkar som att vi fått ordning på ordern nu i alla fall. Verkar som om den betalda summan blivit fel. Troligen skedde en viss justering av priset från ordern tills den bekräftades, vilken vi inte var medvetna om eftersom hela grundproblemet var att vi inte fått bekräftelsen. Vi har nu betalt den kvarvarande summan (€1,16...) och återgår nu till att vänta på leverans. Det är ju som bekant inte över förrän man håller leveransen i handen men ändå lovande.

Uppdatering: idag håller vi mynten i handen. Allt slutade väl. Bara några svettiga dagar. Jag kommer fortsätta rekommendera Gs.be

Inloggad Coltrane

• Silvermedlem
« Svar #194 skrivet: måndag 27, april 2020, 14:34:38 »
Tänkte starta en ny Storage med dem men nu går det tydligen inte att kombinera beställningar, men de går att hålla kvar hos GS...

"Currently orders can be stored but bundling several orders is not possible till end of June.

Best regards,
Christine
Customer service"

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by Krugerangel
Idag kl. 07:29

Guld och silver på youtube by glimbert
Igår kl. 05:02

Lunar 2 year of the snake 1 oz 310:- st + 10 kr porto by dmannen74
torsdag 04, juni 2020, 21:53:48

Falsk silvertacka? by Coltrane