Författare Ämne: Goldsilver.be  (läst 11750 gånger)

Inloggad Lu

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 83
  • Affärsomdömen: 0
SV: Goldsilver.be
« Svar #120 skrivet: tisdag 27, november 2018, 21:07:32 »
Så jag ska prova och se om jag kan framkalla samma känslor hos dom som dom gett mig :)

Bra!

Inloggad Lu

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #121 skrivet: onsdag 28, november 2018, 16:41:09 »
Beställde precis en Gold Eagle, 1 oz, och avslutade min storage. Skall bli spännande och se om de lyckas få med allt från de tre olika ordrarna.

Inloggad jumu

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 124
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #122 skrivet: torsdag 29, november 2018, 11:24:49 »
Jag har nu testat Auragentum som det tipsades om tidigare i tråden. Gjorde beställning på nätet i helgen, de fick bankbetalningen i tisdags och för tio minuter sen (idag torsdag) kom paketet hem till dörren. Orderbekräftelse fick jag på engelska, leveransstatus funkade bra. Mynt perfekta. Mycket nöjd.

Inloggad Lu

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #123 skrivet: onsdag 05, december 2018, 17:56:21 »
Återigen meddelar jag en klanderfri leverans från GS.be. Allt i sin ordning.

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1353
  • Affärsomdömen: 87
« Svar #124 skrivet: torsdag 06, december 2018, 08:21:37 »
Beställde lite guld från GS i måndags och väntar leverans idag. Som tidigare nämnt, trist dock att de höjt gränsen för fri frakt till 15 KEUR och dessutom tar 30 EUR i frakt... Hade dock svårt att hitta ett billigare ställe. Glömde beställa en kapsel till en st 1 oz gold ASE som de skulle lägga med utan kostnad. Så återstår att se om det ligger en i paketet.

Utloggad Olli

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
  • Affärsomdömen: 11
« Svar #125 skrivet: onsdag 12, december 2018, 13:31:37 »
Betalade min beställning 18. oktober, de delade upp försändelsen i två partier. Den första försändelsen kom relativt rappt, den andra har ej ännu kommit. Så, 8 veckor i skrivande stund, och merparten har ej ännu anlänt. Jag har varit med om liknande slapphet när jag handlat av privatperson, men aldrig när det varit ett företag.
Vi får se hur det slutar. Det har dessutom skett en liten uppgång på guldet sedan jag handlade, så det vore ju extra tråkigt om de ej klarar av att få skickat mynten.

Inloggad sff123

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 630
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #126 skrivet: onsdag 12, december 2018, 15:19:18 »
Men det strös ju lovord över GS punktlighet lite här och där? :o :D

Inloggad SilverHulken

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 17
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #127 skrivet: onsdag 12, december 2018, 16:19:38 »
Eftersom jag handlat en hel del från GS.be så kan jag bidra med min egen erfarenhet.

På 20 ordrar (spridda över 3 år och belopp på mellan 2000kr-140.000kr) involverande många spretiga beställningar med enstaka mynt osv, har jag aldrig haft problem med vare sig fördröjning av korrespondens, uteblivna paket eller dylikt formella saker. Det enda som hänt var att de 1 gång skickade 1 mynt av fel årgång och då skickades direkt det rätta myntet inklusive ett gratis 1/2 oz som plåster på såren, tillsammans med en ursäkt. Det andra och sista som hänt från dem var att kapseln till ett 10 oz Queens Beast var sprucken men eftersom hela kapseln och myntet satt kvar fastplastat på pappersarket från Royal Mint så kan man anta att det hänt pga kyla/värme i transporten. Oberoende, så skickades en ny kapsel med nästa beställning enl. önskemål.

Däremot verkar de nu börjat anlita FedEx som nödvändigt vill leverera personligen till dörren, vilket säkert kan reta gallfeber på folk som inte sitter hemma hela dagarna  :o

Så från min sida får de 9.5/10 om man jämför med många andra strulpellar där ute :)

Mvh

Inloggad sff123

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 630
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #128 skrivet: fredag 14, december 2018, 21:24:52 »
Eftersom jag handlat en hel del från GS.be så kan jag bidra med min egen erfarenhet.

På 20 ordrar (spridda över 3 år och belopp på mellan 2000kr-140.000kr) involverande många spretiga beställningar med enstaka mynt osv, har jag aldrig haft problem med vare sig fördröjning av korrespondens, uteblivna paket eller dylikt formella saker. Det enda som hänt var att de 1 gång skickade 1 mynt av fel årgång och då skickades direkt det rätta myntet inklusive ett gratis 1/2 oz som plåster på såren, tillsammans med en ursäkt. Det andra och sista som hänt från dem var att kapseln till ett 10 oz Queens Beast var sprucken men eftersom hela kapseln och myntet satt kvar fastplastat på pappersarket från Royal Mint så kan man anta att det hänt pga kyla/värme i transporten. Oberoende, så skickades en ny kapsel med nästa beställning enl. önskemål.

Däremot verkar de nu börjat anlita FedEx som nödvändigt vill leverera personligen till dörren, vilket säkert kan reta gallfeber på folk som inte sitter hemma hela dagarna  :o

Så från min sida får de 9.5/10 om man jämför med många andra strulpellar där ute :)

Mvh
Om du googlar deras omdömmen så har dom med råge sämst rykte men billigast JA :)

Inloggad SilverHulken

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 17
« Svar #129 skrivet: fredag 14, december 2018, 22:20:34 »

Mvh
Om du googlar deras omdömmen så har dom med råge sämst rykte men billigast JA :)

Mycket möjligt att de totalt sett har lågt betyg. Jag kan bara bedöma deras service till mig som kund. :)
Brukar alltid få confirmation på ordrar även om det är söndag kvällar osv.
När man läser customer reviews på nätet låter ju GS som värsta douche bags.  ::)
Lite konstigt dock, undrar om de favoriserar och är mer noggranna med större kunder och stamkunder än vid enstaka/mindre ordrar? Bara en tanke...
(Har pratat med leverantören på telefon några ggr och då har han varit väldigt angelägen och tillmötesgående)

Anyway, kommer att fortsätta ha dem som en leverantör tills de gör sig förtjänta av motsatsen :D

Kände bara att det kan behövas så många perspektiv som möjligt för alla nybörjare här på sidan, så att de får bilda sig en egen uppfattning. :)
Den fria marknaden kommer att ta hand om resten i förlängningen  ;)

Inloggad Stitch

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
« Svar #130 skrivet: lördag 15, december 2018, 08:50:47 »
Köper oftast mindre partier som jag lagrar i deras lager, ofta krånglar jag med enstaka mynt. Hittills alltid perfekt hantering.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by august
Idag kl. 09:20

Onecoin. by Ritva
Igår kl. 23:18

AVSLUTAD: 1 Tub med 25x 1 Oz Maple Leaf 2012 (SÄNKT PRIS) by Saiifo
Igår kl. 15:54

[SÄLJES] 80%-iga Svenska 2-kronor, totalt 3 kg finvikt finns, fri frakt. by MrLibertad
Igår kl. 10:09

Månadsblogg över ett års ackumulering av PM by Ritva
lördag 15, december 2018, 19:32:06

Guld till barnen by sff123
lördag 15, december 2018, 18:07:21

Säljes: 10kr 1972, samlarmynt, medaljer, till strax över spot by Micromax
lördag 15, december 2018, 12:18:39

Goldsilver.be by Stitch
lördag 15, december 2018, 08:50:47

Andra nya medlemmen 2014? by toblov
fredag 14, december 2018, 15:08:54

Julerbjudande: Dragon & Phoenix proof 2018 /Lunar 2 Rooster 2oz by Ritva