Författare Ämne: Goldsilver.be  (läst 145585 gånger)

Utloggad Silverpoppe

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 209
  • Affärsomdömen: 3
SV: Goldsilver.be
« Svar #105 skrivet: onsdag 21, november 2018, 21:31:32 »
Har inte varit så aktiv på forumet på ett tag... Hur är det med Heubach, de var i ropet här förr men verkar inte nämnas längre. Problem?

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3347
  • Affärsomdömen: 142
« Svar #106 skrivet: onsdag 21, november 2018, 21:37:03 »
Heubach stinker numer. Skickar lite det han själv tycker och inte det man beställt.

Utloggad Silverpoppe

• Silvermedlem
« Svar #107 skrivet: onsdag 21, november 2018, 21:50:00 »
Aha... Inte så bra alltså. Handlade en del där förr och då var han bra den gode Andreas. Tyvärr är ju hemsidan rena natta. Får bli att finna en annan handlare då, gillar inte riktigt det jag läst om GS här även om jag själv aldrig haft problem med dem, har å andra sidan  aldrig behövt göra nåt annat än att beställa och betala och då har det alltid funkat. Men den tonen Paul svarat gillar jag inte, man undrar vad för mail från kunden som resulterar i dessa förolämpningar men är det endast det sakliga mail som sff123 visat så är de riktigt usla på kundvård och man blir ju inte direkt sugen på att handla mer där.

Vilka shops är det som gäller nu då?

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #108 skrivet: onsdag 21, november 2018, 22:09:20 »
Ett alternativ som inte nämns så ofta är Auragentum. Proffsiga och snabba.
Ett annat är Argentu.de. Billig frakt på 8,95€ upptill 1000€. De är också snabba.

Utloggad Silverpoppe

• Silvermedlem
« Svar #109 skrivet: onsdag 21, november 2018, 22:16:26 »
Tack för tipsen Birka, kollar dem genast.

Utloggad Karlsson766

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 106
  • Affärsomdömen: 19
« Svar #110 skrivet: torsdag 22, november 2018, 07:26:42 »
Har handlat från argentu 3 gånger nu och allt har funkat som det ska och får säga att jag gillar sidan. Varje gång har jag fått med en liten haribo påse och en gång ett par handskar. Inga större saker men känns ändå som att dom visar bättre kunduppskattning än gs

Inloggad sff123

• Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1912
  • Affärsomdömen: 92
« Svar #111 skrivet: torsdag 22, november 2018, 11:11:11 »
Aha... Inte så bra alltså. Handlade en del där förr och då var han bra den gode Andreas. Tyvärr är ju hemsidan rena natta. Får bli att finna en annan handlare då, gillar inte riktigt det jag läst om GS här även om jag själv aldrig haft problem med dem, har å andra sidan  aldrig behövt göra nåt annat än att beställa och betala och då har det alltid funkat. Men den tonen Paul svarat gillar jag inte, man undrar vad för mail från kunden som resulterar i dessa förolämpningar men är det endast det sakliga mail som sff123 visat så är de riktigt usla på kundvård och man blir ju inte direkt sugen på att handla mer där.

Vilka shops är det som gäller nu då?

Till skillnad mot många andra har jag varit trevlig to the bitter end :)

Jag har sparat alla kontakter med dom och kommer se över villka rättsliga medel som finns att tillgå,
inte för att jag tror att det leder någonstans utan bara för att jag kan.

Med lite tur så kanske det leder till en förbättring för andra i bästa fall att dom stänger skiten :)

Inloggad Sverre

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 167
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #112 skrivet: torsdag 22, november 2018, 17:32:32 »
Tycker European Mint verkar som ett någorlunda vettigt alternativ. Men vad innebär egentligen att "boka frakten själv"? Varför inte bara ha en vanlig fraktavgift?

Det har att göra med EUs momsregler.

Grundregeln är att företag betalar moms i det land de är verksamma och sedan kan kunden fritt transportera sina varor inom EU. Men postorderföretag kan ju vara verksamma i flera länder med olika momssats. Det är då upp till företaget att ta ut olika moms beroende på vilket land varan skall levereras till (Det finns ett undantag om mängden leveranser till ett visst land är tillräckligt liten, men det är en annan historia).

Eftersom momsen på silvermynt är 0% i Estland, men 25% i t ex Sverige blir priset mycket lägre om Europmint levererar till Estland. Leveransaddressen kan då vara en speditör i Estland med vilken kunden har avtal om att skicka vidare paketet till Sverige.

Libertysilver.ee hade ett liknande upplägg som de fick sluta med efter att svenska skattemyndigheten protesterade. Se www.adelmetallforum.se/index.php?topic=7794

jumu

• Gäst
« Svar #113 skrivet: fredag 23, november 2018, 18:40:22 »
Testar Auragentum med en liten beställning. Tack för tips!

Utloggad Ritva

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 354
  • Affärsomdömen: 36
« Svar #114 skrivet: tisdag 27, november 2018, 16:47:22 »
Rödar nu GS.be

Har väntat på mina Rwanda proofs med hundmptov sedan sen vår/försommar och efter att ha påmint med önskan om återbetalning så var de helt plötsligt på lager. Nu när jag hämtade ut de då skickade de grisarna istället (!!!) samtidigt som hundarna gått upp 50% i pris. Jag tänker inte ödsla energi mer på detta då jag säkert kommer ombedjas skicka tillbaka dem med risk för en ny runda alt. spärras från beställningar.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #115 skrivet: tisdag 27, november 2018, 17:04:37 »
Åhh man blir ju så trött på sånt. Påminner om Heubach. Stå på dig för så ska det jävla inte gå till. Du har ju ditt order-id och det kan de ju inte fuska bort.

Utloggad Ritva

• Palladiummedlem
« Svar #116 skrivet: tisdag 27, november 2018, 18:01:32 »
Åhh man blir ju så trött på sånt. Påminner om Heubach. Stå på dig för så ska det jävla inte gå till. Du har ju ditt order-id och det kan de ju inte fuska bort.

I det här fallet måste jag tänka på hälsan :) Jag väntade in mynten för att tillsammans  med några andra skicka till grading. Hade ade hundarna fått bra resultat så hade de säkert klingat in mycket mer men nu vill jag bara få det gjort när jag äntligen har allt hemma, fria från fläckar dessutom.

Inloggad sff123

• Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1912
  • Affärsomdömen: 92
« Svar #117 skrivet: tisdag 27, november 2018, 18:10:29 »
Rödar nu GS.be

Har väntat på mina Rwanda proofs med hundmptov sedan sen vår/försommar och efter att ha påmint med önskan om återbetalning så var de helt plötsligt på lager. Nu när jag hämtade ut de då skickade de grisarna istället (!!!) samtidigt som hundarna gått upp 50% i pris. Jag tänker inte ödsla energi mer på detta då jag säkert kommer ombedjas skicka tillbaka dem med risk för en ny runda alt. spärras från beställningar.
Så man ska inte klaga av rädsla att bli spärrad?
Mitt konto blev inte spärrat men dom kanske aktar sig för dom har redan fått ett brev från min jurist :)
Dom kan vara ute på farligt vatten om dom spärrar dig utan underlag"jag vet att man får välja sina kunder själv"

Men det finns regler och förordningar som dom måste följa vad det gäller affärsetik,
i mitt fall finns det fler punkter som direkt faller under EU-reglerna.

Man är inte undantagen från lagar vad det gäller diskriminering, förtal, ärekränkning, olaga hot, etc

Du har ett bindande avtal med GS du har uppfyllt din del så där tar ditt ansvar slut och deras börjar :)

Jag tänker inte ställa mig i fuckmeover ledet utan anledning!

Jag tänker driva mitt äreende så lång det går bara för att jag kan och har tid,
dessutom har jag en vän till familjen som jobbar som affärsjurist i Frankrike.

Så jag ska prova och se om jag kan framkalla samma känslor hos dom som dom gett mig :)

Utloggad Ritva

• Palladiummedlem
« Svar #118 skrivet: tisdag 27, november 2018, 20:37:22 »
Rödar nu GS.be

Så man ska inte klaga av rädsla att bli spärrad?
Mitt konto blev inte spärrat men dom kanske aktar sig för dom har redan fått ett brev från min jurist :)
Dom kan vara ute på farligt vatten om dom spärrar dig utan underlag"jag vet att man får välja sina kunder själv"

Men det finns regler och förordningar som dom måste följa vad det gäller affärsetik,
i mitt fall finns det fler punkter som direkt faller under EU-reglerna.

Man är inte undantagen från lagar vad det gäller diskriminering, förtal, ärekränkning, olaga hot, etc

Du har ett bindande avtal med GS du har uppfyllt din del så där tar ditt ansvar slut och deras börjar :)

Jag tänker inte ställa mig i fuckmeover ledet utan anledning!

Jag tänker driva mitt äreende så lång det går bara för att jag kan och har tid,
dessutom har jag en vän till familjen som jobbar som affärsjurist i Frankrike.

Så jag ska prova och se om jag kan framkalla samma känslor hos dom som dom gett mig :)

Det är helt rätt men jag har just inte tid och ork. Hade jag vetat att jag skulle få mina proofs som jag beställt dem inom en vecka så hade jag gjort det. I mitt fall gör jag mig själv en otjänst av att bråka även om jag skulle kunna, moraliskt liksom lagligt

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #119 skrivet: tisdag 27, november 2018, 20:51:53 »
Jag förstår dig men är orolig att det blir en vana nu när de märker att det går.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Goldsilver.be by Lassiter
Igår kl. 23:05

Irankriget by fåtöljpanda
söndag 26, april 2026, 17:22:45

Säljes Libertads- 1 oz silver Spotpris by AndrewJackson72
söndag 26, april 2026, 15:15:11

Silverlot- 1 oz säljes by AndrewJackson72