Författare Ämne: Goldsilver.be  (läst 11748 gånger)

Inloggad Lu

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 83
  • Affärsomdömen: 0
SV: Goldsilver.be
« Svar #75 skrivet: måndag 12, november 2018, 19:28:17 »
Lu jag tror du gör ett bra köp...silver ligger på botten. Vad fick du betala för silvret %

Det tror jag med. Jag hade även turen att förra månaden köpa PM från GS.be två dagar innan börserna började falla.

15,19 EUR/oz (ca. 21% över spot) blev kostnaden för dessa mynt. Med andra ord betalade jag lite extra för att få ASE istället för Wiener Philharmoniker som jag redan har 40 st oz-mynt av.

« Senast ändrad: måndag 12, november 2018, 19:38:01 av Lu »

Utloggad Krippa

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 78
  • Affärsomdömen: 13
« Svar #76 skrivet: måndag 12, november 2018, 19:47:51 »
Funderar själv på att utöka silver om det närmar sig 4000 kr kilot. Nu dyker metallerna fort men kan var köpläge om man har kapital.

Inloggad sff123

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 630
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #77 skrivet: fredag 16, november 2018, 13:09:11 »
Inga svar från GS.be alla mail du skickar som inte rör någon ekonomisk vinning för deras del besvaras ej >:(
Om du får någonting med kvalitetsfel you name milkspots etc får du något svar så är det vi bryr oss inte.

Beställde för 50.000 dom missade att skicka det till rätt adress plus att 75oz saknades :o
Skrev till dom "I vänlig ton skicka gärna mina 75 kruger" flera gånger total tystnad från GS.
Svar efter 10dgr vi glömde lägga dom i försändelsen REFUND.

Fortfarande i trevlig ton jag vill ha mina 75 krugerrand TOTAL TYSTNAD >:(
Efter 5 dgr bankontouppgifter för REFUND ???

Fortfarande trevlig ton "då tar jag något annat som ni har på lager och skiter i krugerrand som ni har i lager men inte vill skicka"
av någon konstig jävla anledning >:(

Total tystnad 5 dgr till sen "Bankkonto?"

Inte lika trevlig ton från mig längre lämnade bankinfo och några väl valda ord.

Så nu stänger dom väl kontot skitsamma F.ck them

Kan ju vara något att tänka på när ni beställer och jag är ingen liten kund har åtminstonde lagt 6 siffrigt belopp där varje år

https://thesilverforum.com/topic/13050-goldsilverbe-terrible/

Nu handlar jag mest AU så det löser sig ändå

Torsk 1000 sek på REFUNDEN bra kundservice eller hur :D :D :D

Inloggad Lu

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 83
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #78 skrivet: fredag 16, november 2018, 17:26:33 »
Inga svar från GS.be alla mail du skickar som inte rör någon ekonomisk vinning för deras del besvaras ej >:(
Om du får någonting med kvalitetsfel you name milkspots etc får du något svar så är det vi bryr oss inte.

Beställde för 50.000 dom missade att skicka det till rätt adress plus att 75oz saknades :o
Skrev till dom "I vänlig ton skicka gärna mina 75 kruger" flera gånger total tystnad från GS.
Svar efter 10dgr vi glömde lägga dom i försändelsen REFUND.

Fortfarande i trevlig ton jag vill ha mina 75 krugerrand TOTAL TYSTNAD >:(
Efter 5 dgr bankontouppgifter för REFUND ???

Fortfarande trevlig ton "då tar jag något annat som ni har på lager och skiter i krugerrand som ni har i lager men inte vill skicka"
av någon konstig jävla anledning >:(

Total tystnad 5 dgr till sen "Bankkonto?"

Inte lika trevlig ton från mig längre lämnade bankinfo och några väl valda ord.

Så nu stänger dom väl kontot skitsamma F.ck them

Kan ju vara något att tänka på när ni beställer och jag är ingen liten kund har åtminstonde lagt 6 siffrigt belopp där varje år

https://thesilverforum.com/topic/13050-goldsilverbe-terrible/

Nu handlar jag mest AU så det löser sig ändå

Torsk 1000 sek på REFUNDEN bra kundservice eller hur :D :D :D

Låter inte bra. Så fort du har betalat för din order och pengarna når GS.be övergår äganderätten till dig.

Så som de svarar dig verkar indikera på att de vill få dig att ge upp och acceptera återbetalning. Jag tror att här handlar det bara om att stå på sig då du kontraktuellt sett har rätt till mynten. Genom att stå på sig skulle du någon gång ha fått dem, de bryter inte lagar. (Sedan ska man inte behöva göra det om kundservicen varit kundvänlig. Tio dagar mellan skickat mail och svar tyder just på att de vill vara lite dryga och göra dig uppgiven, varpå de väntar på att du ska acceptera återbetalning.)

Hur har du förlorat 1000 SEK på återbetalningen?

Sedan, utan att vara insatt i ditt fall, är det svårt för mig att avgöra om något annat har påverkat deras beteende. Jag var trots allt skeptisk till en första beställning hos dem, men jag testade efter att ha läst Birkas positiva upplevelse av dem. Denna beställning var klockrent korrekt behandlad och levererad. Nu har jag som sagt mer silver liggande i deras storage och jag ska beställa lite silver till och även guld snart, och förväntar mig samma professionella behandling från dem.

Inloggad Birka

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1656
  • Affärsomdömen: 42
« Svar #79 skrivet: fredag 16, november 2018, 18:47:10 »
Jag fick hem en bundle för 7000€ häromdagen. Som vanligt helt utan problem. Du måste ha max Otis stf123. Du har mitt djupaste medkännande.

Inloggad sff123

• Guldmedlem
« Svar #80 skrivet: lördag 17, november 2018, 09:42:43 »
Angående kapitalförlusten Lu så har du en viss kostnad när du konverterar SEK til Euro helt OK.
Sen förändras eurokursen konstant men det som är problemet är att GS låter mig ta deras,
konvertitingskostnad fån euro till SEK inte okej

Inloggad sff123

• Guldmedlem
« Svar #81 skrivet: lördag 17, november 2018, 10:08:23 »
Hi,
You cancelled 2 transactions ( VRUVZJFXZ  , KXXBBROJA ) which caused us a serious damage.
Now you understand how we feel when we have to deal with people who don't honor their commitments and don't respect the law.
There's always a important part of confidence in a commercial transaction, reason why we won't accept orders from you anymore.
Regards,
Paul
 :D :D :D

Utloggad Ritva

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 216
  • Affärsomdömen: 17
« Svar #82 skrivet: lördag 17, november 2018, 10:17:14 »
Hi,
You cancelled 2 transactions ( VRUVZJFXZ  , KXXBBROJA ) which caused us a serious damage.
Now you understand how we feel when we have to deal with people who don't honor their commitments and don't respect the law.
There's always a important part of confidence in a commercial transaction, reason why we won't accept orders from you anymore.
Regards,
Paul

Ha ha ha!! Jag skulle nästan vilja copy/paste:a en modifierad variant till mina snart 8 månader försenade proofs och svara. Goldsilver fungerar för mig i det mesta men deras ”commitment” är något jag kommer ihåg för framtiden.

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 741
« Svar #83 skrivet: lördag 17, november 2018, 10:26:43 »
Jag har ju också bara haft goda erfarenheter med deras ordrar om än inte deras kundtjänst :D

Tyvärr är det först när man får problem som det kommer fram hur seriös en återförsäljare är så jag tar till mig av kritiken från er som har haft problem och tar med det i min riskanalys nästa gång jag bestämmer mig för att handla.

Jag har väl pga detta nästan beslutat mig för att inte handla silver på ett tag utan att köpa upp mig på lite guld lokalt istället. Det blir säkert en beställning framöver ändå när silversuget pockar men jag drar mig ju lite.. Tråkigt tråkigt!

Inloggad jumu

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 124
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #84 skrivet: lördag 17, november 2018, 10:36:38 »
Jag tänker likadant, guld från svedala. En av anledningarna att jag minskat silverinköpen är att jag helst bara gör affärer med svenska leverantörer som jag har fleråriga relationer med. Men de kan ju inget göra åt silvermomsen hur sjysta dom än är i alla andra hänseenden...

Inloggad sff123

• Guldmedlem
« Svar #85 skrivet: lördag 17, november 2018, 11:31:03 »
Hi,
Regards,
Paul
Det var i samband med byte av Bank gjorde givetvis om beställningen så fort utlandsbetalning fungerade :)
Så jag tror inte dom behövde packa om försändelsen men dom måste nästan gått omkull ekonomiskt :D :D :D

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 741
« Svar #86 skrivet: lördag 17, november 2018, 11:33:57 »
Jag tänker likadant, guld från svedala. En av anledningarna att jag minskat silverinköpen är att jag helst bara gör affärer med svenska leverantörer som jag har fleråriga relationer med. Men de kan ju inget göra åt silvermomsen hur sjysta dom än är i alla andra hänseenden...

Kan man tänka sig köpa svenskt 80% silver så slipper man momsen då det är samlarmynt och inte silvermynt ;)

Inloggad sff123

• Guldmedlem
« Svar #87 skrivet: lördag 17, november 2018, 11:53:00 »
Hur i helvete överlever företaget :D
Hur många sökande var det till hans tjänst :)
Men måste ge honom en eloge som har jobbet kvar :D
Trodde dom levde på sina kunder dumma mig ???

Men jag har horat klart även om dom skulle ge bort guldet ;)
Så mycket dyrare är det inte hos andra handlare 8)

Hi,
We don't care at all about forums.
And a polite crook is still a crook.

How many people tell lies about not being able to pay when the spot prices go down. Bullshit !

Have a wonderful weekend.
Paul

Inloggad sff123

• Guldmedlem
« Svar #88 skrivet: lördag 17, november 2018, 12:41:20 »
Hur i helvete överlever företaget :D
Hur många sökande var det till hans tjänst :)
Men måste ge honom en eloge som har jobbet kvar :D
Trodde dom levde på sina kunder dumma mig ???

Men jag har horat klart även om dom skulle ge bort guldet ;)
Så mycket dyrare är det inte hos andra handlare 8)

Hi,
We don't care at all about forums.
And a polite crook is still a crook.

How many people tell lies about not being able to pay when the spot prices go down. Bullshit !

Have a wonderful weekend.
Paul

han måste ha långtråkigt :)

The most important in my message is : A polite crook is still a crook.

Don't forget that part of the message.

If our business goes so well, it's because we get rid of people like you.

Inloggad Birka

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1656
  • Affärsomdömen: 42
« Svar #89 skrivet: lördag 17, november 2018, 12:52:13 »
Man mår ju illa av att läsa vad denna Paul skriver till dig. Vore intressant att få läsa vad du skriver för att reta upp honom på detta sätt.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by august
Idag kl. 09:20

Onecoin. by Ritva
Igår kl. 23:18

AVSLUTAD: 1 Tub med 25x 1 Oz Maple Leaf 2012 (SÄNKT PRIS) by Saiifo
Igår kl. 15:54

[SÄLJES] 80%-iga Svenska 2-kronor, totalt 3 kg finvikt finns, fri frakt. by MrLibertad
Igår kl. 10:09

Månadsblogg över ett års ackumulering av PM by Ritva
lördag 15, december 2018, 19:32:06

Guld till barnen by sff123
lördag 15, december 2018, 18:07:21

Säljes: 10kr 1972, samlarmynt, medaljer, till strax över spot by Micromax
lördag 15, december 2018, 12:18:39

Goldsilver.be by Stitch
lördag 15, december 2018, 08:50:47

Andra nya medlemmen 2014? by toblov
fredag 14, december 2018, 15:08:54

Julerbjudande: Dragon & Phoenix proof 2018 /Lunar 2 Rooster 2oz by Ritva