Författare Ämne: Goldsilver.be  (läst 145614 gånger)

Inloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 406
  • Affärsomdömen: 22
SV: Goldsilver.be
« Svar #45 skrivet: lördag 13, oktober 2018, 03:03:17 »
Så är det. Så länge man trippar på tå och inte är det minsta jobbig så brukar det gå bra. Inte bara små ordrar, utan även för mycket småplock av olika sorter är för jobbigt för dem och då blir det fel. Hela tuber av en sort är mer deras melodi. En annan sak jag tycker är besvärlig är att produktsidorna är så ofullständiga. Framför allt hade jag hade velat veta för samtliga mynt hur många jag behöver köpa för att få dem levererade i originaltuben.

Utloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1312
  • Affärsomdömen: 36
« Svar #46 skrivet: lördag 13, oktober 2018, 09:55:25 »
Så är det. Så länge man trippar på tå och inte är det minsta jobbig så brukar det gå bra. Inte bara små ordrar, utan även för mycket småplock av olika sorter är för jobbigt för dem och då blir det fel. Hela tuber av en sort är mer deras melodi. En annan sak jag tycker är besvärlig är att produktsidorna är så ofullständiga. Framför allt hade jag hade velat veta för samtliga mynt hur många jag behöver köpa för att få dem levererade i originaltuben.

Jag har sett att andra skrivit att det blivit fel vid småplock men jag kan ärligt säga att jag utmanat det påståendet och än så länge har dom inte missat en grej.

De vanligaste mynten står det längre ner på sidan att dom levereras i tuber om 20 eller 25 (lunar kookaburra koala, ASE, maple mm) Den enda gången dom inte kommer i originaltub är om du köper blandade årgångar.
Kanske inte gäller för alla mynt och oavsett så hade jag önskat lite mer information

Utloggad Lu

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 158
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #47 skrivet: lördag 13, oktober 2018, 11:15:40 »

Jag har sett att andra skrivit att det blivit fel vid småplock men jag kan ärligt säga att jag utmanat det påståendet och än så länge har dom inte missat en grej.

Låter bra för min del då jag också beställde lite extra myntkapslar av varierande storlekar (i antal om 5 och 10 st).

Utloggad Lu

• Silvermedlem
« Svar #48 skrivet: tisdag 16, oktober 2018, 11:29:26 »
Paketet försökte levereras igår, men tydligen har jag ingen telefon enligt PostNord.

Idag fick jag en digital avisering via deras app, så ska hämta paketet hos ombud efter jobbet.

:)

Utloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1312
  • Affärsomdömen: 36
« Svar #49 skrivet: tisdag 16, oktober 2018, 12:08:41 »
Enligt Post Nord är vi alla IQ befriade och fattar inte att hemleverans bara är ett annat ord för "kom och hämta själv"

Jag undrar om inte det ger stor påverkan när det kommer till företag och vilken leverantör dom väljer. Kan aldrig vara bra för PN...

Utloggad Lu

• Silvermedlem
« Svar #50 skrivet: tisdag 16, oktober 2018, 20:39:22 »
Ja, allt gick bra och inget fel med beställningen. Det blir till att handla fler gånger hos dem!

Utloggad disith

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #51 skrivet: fredag 26, oktober 2018, 15:24:32 »
Enligt Post Nord är vi alla IQ befriade och fattar inte att hemleverans bara är ett annat ord för "kom och hämta själv"

Jag undrar om inte det ger stor påverkan när det kommer till företag och vilken leverantör dom väljer. Kan aldrig vara bra för PN...

Lite off-topic men jag avskyr postnord nuförtiden, i princip alla utlandspaket jag beställt som privatperson har det varit något krångel med.
Som företagare anlitar jag numera bara andra företag för leveranser så långt det är möjligt. Jag är nog inte ensam om att tänka så...

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3347
  • Affärsomdömen: 142
« Svar #52 skrivet: fredag 26, oktober 2018, 15:37:15 »
Jag tycker nog att de har bättrat sig. Är väl ca 2 år sedan jag sist hade problem med dem.

Inloggad Au

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 233
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #53 skrivet: fredag 26, oktober 2018, 15:54:35 »
Jag tycker nog att de har bättrat sig. Är väl ca 2 år sedan jag sist hade problem med dem.

NEJ! De har inte bättrat sig alls. Detta så anrika företag har körts i botten fullständigt. Det är numer ett riktigt skitföretag som absolut inte har sina kunder bästa intresse i åtanke över huvud taget. Detta statliga skitföretag borde säljas till någon som vet vad distribution och kundservice betyder. Tragiskt att de lyckats decimera ett så fint företag med anor från 1600-talet på detta sätt.

Jag skulle gissa att typ 75% av hela internet kapaciteten är upptagen av missnöjda kunders beklaganden över hur uselt PostNord sköter sig, Googla PostNord och missnöjd så får du se.....

My rant......
« Senast ändrad: fredag 26, oktober 2018, 15:58:06 av Au »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #54 skrivet: fredag 26, oktober 2018, 16:37:24 »

NEJ! De har inte bättrat sig alls. Detta så anrika företag har körts i botten fullständigt. Det är numer ett riktigt skitföretag som absolut inte har sina kunder bästa intresse i åtanke över huvud taget. Detta statliga skitföretag borde säljas till någon som vet vad distribution och kundservice betyder. Tragiskt att de lyckats decimera ett så fint företag med anor från 1600-talet på detta sätt.

Jag skulle gissa att typ 75% av hela internet kapaciteten är upptagen av missnöjda kunders beklaganden över hur uselt PostNord sköter sig, Googla PostNord och missnöjd så får du se.....

My rant......

Ok...... :-[

Inloggad sff123

• Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1912
  • Affärsomdömen: 92
« Svar #55 skrivet: torsdag 01, november 2018, 18:04:04 »
Följande utspelar sig jag beställer 75oz ag kruger när silvret dippar,
och lägger i rask takt ytterliggare 4st ordrar tot ca 50k.

Märker efter första ordern att min gamla adress står som mottagare,
meddelar då GS min nya adress 4ggr och får bekräftelse av dom att allt är ok :)

Sen gåååår tiden och det jag beställt fanns inte på lager så ni vet intill all coins are etc :D
Då börjar dom dyka upp hos alla andra då mailar jag skicka skiten NU :D

Tiden gååår inget svar ringer belgien 2ggr till slut dyker dom upp i svedala på min gamla adress 10 mil bort :'( :'( :'(

OK jag åker 20mil och hämtar paketet efter trams med PostMord som låter det gå tillbaks till en terminal 500m från min bostad :o
för att sen skickas iväg 10mil där jag hämtar det lagom road"trip" >:(

Får paketet och tänker det måste ha varit kraftig deflation under transportkedjan för 6kg väger bara 5kg idag :o
Hem och öppnar där ligger allt utom 75 fulgubbar och alla andra ordrar har min nya adress på följesedeln men inte paketet :D :D :D

Ringer GS påpekar att fulgubbarna smitit på vägen till svedala någon kontaktar dig inom 1 timme 8 timmar senare mail återbetalning gjord???
Jag uttryckligen förklarade för BS att komplettering var önskvärd inte REFUND >:(

Nu kostar gubbarna 1k mer att beställa bra affär det blev :) :) :)

Jag tror att dom inte bara röker vanliga cigg på det företaget

se nedan:
I had 5 orders placed in storage they where sent to me but only 4 of them where in the shipment.
And the was sent to the wrong adress.
The orderreference above wasnt included 75oz Krugerrand.
I called and mailed customerservice twice to make sure that they would go to the right adress,
but something whent wrong anaway.
I called David and he said it was a mistake on your side thats no problem :-)
But i really wont my missing order.

And observe my new adress
......................................................................................

Dear customer,

We forgot to put the krugerrands in the parcel indeed.
Sorry for the mistake.

We'll make the refund now.

Best regards,
Paul
 ???

« Senast ändrad: torsdag 01, november 2018, 18:08:08 av sff123 »

Utloggad Brageson

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #56 skrivet: torsdag 01, november 2018, 18:20:00 »
Som jag sagt många gånger här.
Handla inte där, dom är skojare...eller bara korkade.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #57 skrivet: torsdag 01, november 2018, 18:37:39 »
Man kan ju hoppas att de gör fel åt andra hållet nån gång och skickar för mycket.  :)

Inloggad sff123

• Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1912
  • Affärsomdömen: 92
« Svar #58 skrivet: fredag 02, november 2018, 19:27:53 »
Man kan ju hoppas att de gör fel åt andra hållet nån gång och skickar för mycket.  :)

Fick inget svar på mitt jag vill ha ordern inte REFUND någon som är förvånad :o

När man ringer och frågar så heter alla David men sen när man adresserar problemet,
så har David minnesförlust och hänvisar till en annan David på en annan avdelning :D :D :D

Tur att man inte snackade med Eva för det heter alla female som jobbar där måste va jobbigt,
om man ringer frugan på jobbet och dessutom heter David ???

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #59 skrivet: fredag 02, november 2018, 19:47:00 »

Fick en leverans idag och fick en extra tomtub som jag inte beställt. Synd att det inte var lite extra guld.  :)

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Goldsilver.be by Lassiter
Igår kl. 23:05

Irankriget by fåtöljpanda
söndag 26, april 2026, 17:22:45

Säljes Libertads- 1 oz silver Spotpris by AndrewJackson72
söndag 26, april 2026, 15:15:11

Silverlot- 1 oz säljes by AndrewJackson72