Författare Ämne: Goldsilver.be  (läst 24624 gånger)

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 923
  • Affärsomdömen: 21
Goldsilver.be
« skrivet: tisdag 08, augusti 2017, 22:40:09 »
Jag la en beställning idag genom banköverföring eftersom det annars var 4% avgift på köp med kreditkort.

En tanke som slog mig var att det inte gick att välja att ta kostnaden för mottagande banks avgifter.
Är inte risken då stor att summan som sätts in hos Goldsilver.be är något lägre än det jag ska betala?

Har någon av er erfarenhet av en liknande situation när ni beställt från Goldsilve.be eller någon annan sida från annat EU land?

MVH
I_am_mine

Utloggad Thornado

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 40
  • Affärsomdömen: 19
SV: Goldsilver.be
« Svar #1 skrivet: tisdag 08, augusti 2017, 22:52:43 »
Det har hänt mig, och de bad mig helt enkelt betala lite extra vid min nästa beställning.

Utloggad AC-08

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 68
  • Affärsomdömen: 14
« Svar #2 skrivet: onsdag 09, augusti 2017, 01:35:04 »
jag har SEB och där är SEPA betalningar det vill sägas betalningar i euro inom EU gratis att göra så kostnader vet jag inte vad ni menar, välj SEPA betalning så skall det vara gratis inom EU att föra över pengar så länge det är i valutan Euro.

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
« Svar #3 skrivet: onsdag 09, augusti 2017, 04:15:17 »
Det har hänt mig, och de bad mig helt enkelt betala lite extra vid min nästa beställning.

Hade ju varit bra om det var så för att slippa några extra  dagars försening och fler avgifter

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
« Svar #4 skrivet: onsdag 09, augusti 2017, 04:17:25 »
jag har SEB och där är SEPA betalningar det vill sägas betalningar i euro inom EU gratis att göra så kostnader vet jag inte vad ni menar, välj SEPA betalning så skall det vara gratis inom EU att föra över pengar så länge det är i valutan Euro.

Jag har Swedbank och har inte det valet men även om det är gratis för dig att föra över så handlar det om mottagande banks avgifter, som jag inte ens har valmöjlighet att betala ens om jag ville. Får forska lite i vad SEPA är då jag aldrig hört det förr

Inloggad sff123

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 822
  • Affärsomdömen: 27
« Svar #5 skrivet: onsdag 09, augusti 2017, 12:24:45 »
Swedbank: det är bara att betala i euro dom har en köp och säljkurs diffar ca 15-20 öre deras köpkurs
brukar stämma med vad euron står i så lite enkel på tiotusen betalar du 200kr max vilket innebär 2%
grovt räknat ska jag ta fram miniräknaren så vill jag ha betalt :)
skull tro att den exakta siffran ligger 1.6-1.75%
Och det är absulut inga problem att betala med swedbank inga avgifter för mottagande bank finns
om du får problem ring kundtjänst jag har beställt flera ggr hos GS.be
hoppas det hjälpte trevlig dag på er alla :)

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
« Svar #6 skrivet: onsdag 09, augusti 2017, 12:29:40 »
Stämmer bra, idag fick jag bekräftelse på mottagen betalning så inga konstigheter mao :D

Inloggad sff123

• Guldmedlem
« Svar #7 skrivet: onsdag 09, augusti 2017, 12:34:42 »
Jag la en beställning idag genom banköverföring eftersom det annars var 4% avgift på köp med kreditkort.

En tanke som slog mig var att det inte gick att välja att ta kostnaden för mottagande banks avgifter.
Är inte risken då stor att summan som sätts in hos Goldsilver.be är något lägre än det jag ska betala?

Har någon av er erfarenhet av en liknande situation när ni beställt från Goldsilve.be eller någon annan sida från annat EU land?

MVH
I_am_mine
Gå inte på den!!! har din bank betalat i euro vilket man alltid väljer annars blir det dyrare så har dom betalt punkt slut
står det 1000euro på din räkning och du ber din bank att betala det till deras bank så är det klart för din del :)
om dom har några avgifter hos sin bank vilket jag betvivlar så är det deras problem då ska det ingå i beloppet du betalar
Dom tjänar fett på frakten oxå betalar du mer nästa gång så garvar dom och stoppar det i kaffekassan :)

Inloggad sff123

• Guldmedlem
« Svar #8 skrivet: onsdag 09, augusti 2017, 12:35:34 »
Stämmer bra, idag fick jag bekräftelse på mottagen betalning så inga konstigheter mao :D
:)

Inloggad Lu

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 153
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #9 skrivet: söndag 07, oktober 2018, 10:43:48 »
Jag sitter och läser på om hur man betalar genom att utföra en utlandsbetalning via min bank till goldsilver.be. Det verkar inte vara några krångel med att ange hur mycket man ska betala till goldsilver.be, utan man anger bara den summa EUR som goldsilver.be skriver ut. Sedan antar jag att jag bara ska betala den bankavgift min bank tar för överföringen och inte mottagarbankens avgift.

Det är för övrigt skrämmande hur man känner sig som en brottsling redan när man läser runt om att utföra utlandsbetalningar. Telefonnummer och e-postadress måste jag ange specifikt vid denna överföring (de har redan mina uppgifter eftersom jag är kund hos dem...). Är det verkligen mina pengar jag har på banken? (Svar: Nej, de är fordringar.) Vill även minnas om att när jag registrerade mig som kund hos min bank fick man ange syftet och hur mycket utlandsbetalningar man skulle utföra. Tror jag fyllde i runt 10000-20000 SEK/år. Frågan blir om de också reagerar när jag gör en beställning på cirka 15000-16000 SEK.

« Senast ändrad: söndag 07, oktober 2018, 10:45:44 av Lu »

Inloggad Birka

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1856
  • Affärsomdömen: 60
« Svar #10 skrivet: söndag 07, oktober 2018, 12:21:33 »
Det är bara att testa och se. Det ska ju inte vara några problem inom eu med sepa-betalningar. Jag tror att maxbeloppet vid varje tillfälle är 150 000:-

Inloggad Lu

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 153
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #11 skrivet: söndag 07, oktober 2018, 13:54:05 »
Egentligen bara en fråga kvar innan jag snart kanske beställer från dem. Jag har lite möjligheter att eventuella sticka från jobbet för att ta emot paket. Om jag ändå inte, just den dag paketet kommer, har möjlighet att ta emot, så antar jag att paketet kommer till närmaste utlämningsställe?

Inloggad Birka

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1856
  • Affärsomdömen: 60
« Svar #12 skrivet: söndag 07, oktober 2018, 14:28:24 »
Brevbäraren tar med sig paketet tillbaks och lägger en avi i din brevlåda.

Inloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 255
  • Affärsomdömen: 17
« Svar #13 skrivet: söndag 07, oktober 2018, 15:56:45 »
Fast går det verkligen att hämta ut det någonstans därefter? Om det t.ex. går med UPS och avsändaren angett att det måste tas emot på angiven adress så går det inte. Samma sak om det är Postnords företagspaket. Jag har själv haft stora problem med detta. Detta är ju det stora problemet som gör att jag inte handlar mer grejer online. Dagens leveranssystem är inte avsett för sådana där uddamänniskor som har en sysselsättning. Att det ska vara så svårt att skippa de förbannade budbilarna och bara låta mig hämta ut mina paket varsomhelst i stan på ett enkelt sätt.
« Senast ändrad: söndag 07, oktober 2018, 15:58:44 av glimbert »

Inloggad Karlsson766

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
  • Affärsomdömen: 10
« Svar #14 skrivet: söndag 07, oktober 2018, 16:20:15 »
Paketet åker till närmsta serviceställe så det bara är att hämta ut. Kan vara annat till företag som sades men jag har aldrig haft problem med att inte kunna få ut paket

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bilder på silver. by august
Idag kl. 14:55

2019-07-18 - I dag infaller Skattefridagen by Silver_999
Idag kl. 12:46

Säljer 20st philharmoniks by Blåkrona
Idag kl. 10:39

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by I_am_mine
Idag kl. 10:31

För bra för att vara sant by Tyr
Idag kl. 09:56