Författare Ämne: Ädelmetallforum.se har nu gått om Liberty Silver  (läst 34716 gånger)

Utloggad Torgny

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Affärsomdömen: 0
  • Representant Libertysilver.ee
SV: Ädelmetallforum.se har nu gått om Liberty Silver
« Svar #15 skrivet: måndag 26, mars 2012, 23:44:14 »
Kul att ni fått bra ordning på forumet. Jag kommer följa med intresse. Jag ser sannerligen inget motsatsförhållande mellan ädelmetallforum och Liberty Silvers forum. Tvärtom kul att det finns ett oberoende ädelmetallforum på svenska som diskuterar ädelmetall i detalj. Det var ju just detta jag saknade varför vi startade LS forum. Om ni har frågor kring Liberty Silver går det givetvis bra att höra av er till oss. Jag försöker hålla en öppen hållning och inte dölja mer än nödvändigt kring vår verksamhet. Jag kan därför tycka att det är en aning märkligt med vissa konspirationsteorier kring oss men det kanske ligger i sakens natur, vad vet jag.

Att vi kör kampanjer beror inte på att vi vill ragga folk till forumet :-)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #16 skrivet: måndag 26, mars 2012, 23:54:24 »
Kul att ni fått bra ordning på forumet. Jag kommer följa med intresse. Jag ser sannerligen inget motsatsförhållande mellan ädelmetallforum och Liberty Silvers forum. Tvärtom kul att det finns ett oberoende ädelmetallforum på svenska som diskuterar ädelmetall i detalj.

Välkommen till forumet!

/H
« Senast ändrad: tisdag 27, mars 2012, 16:19:47 av mega_n »

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #17 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 15:06:58 »
Kul att ni fått bra ordning på forumet. Jag kommer följa med intresse. Jag ser sannerligen inget motsatsförhållande mellan ädelmetallforum och Liberty Silvers forum. Tvärtom kul att det finns ett oberoende ädelmetallforum på svenska som diskuterar ädelmetall i detalj. Det var ju just detta jag saknade varför vi startade LS forum. Om ni har frågor kring Liberty Silver går det givetvis bra att höra av er till oss. Jag försöker hålla en öppen hållning och inte dölja mer än nödvändigt kring vår verksamhet. Jag kan därför tycka att det är en aning märkligt med vissa konspirationsteorier kring oss men det kanske ligger i sakens natur, vad vet jag.

Hej Torgny och välkommen hit!

Jag vill bara upplysa dig om en enkel sak som står i våra forumregler:

Citera
Om du är företagare eller representerar ett företag
Ädelmetallforum.se är ett forum för privatpersoner att diskutera och handla i, ej en ideell marknadsplats för företag. Det är alltså ej tillåtet att skapa en profil i forumet i syfte att göra reklam för sin verksamhet och/eller idka handel med forumets medlemmar. Vill du att ditt företag skall synas och/eller få möjlighet till handel på forumet, läs sidan för annonsering. Vi erbjuder flera annonsmöjligheter för företag.

Jag tog därför bort företagsnamnet från din profil. Du är välkommen att diskutera här i egenskap av privatperson om du vill, men diskussioner gällande Liberty Silver ser vi som marknadsföring (även om du bara för dialog kring frågeställningar här). Du är dock välkommen att ansluta dig som annonsör hos oss, kontakta mig isåfall för detta. I annat fall kommer dina poster att redigeras men du kommer behålla din profil.

Utloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
« Svar #18 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 16:27:04 »
Citat från: Silverräven
Du är välkommen att diskutera här i egenskap av privatperson om du vill, men diskussioner gällande Liberty Silver ser vi som marknadsföring (även om du bara för dialog kring frågeställningar här).

Det är väl jättebra att Torgny på Liberty Silver förtydligar och svarar på sådant folk här spekulerar om. Att hindra detta och kalla det marknadsföring tycker jag är heltokigt. Vet flera forum där kundtjänst, tillverkare m.fl. svarar på frågor och liknande och det är väldigt uppskattat. Jag tycker tvärtom att man skall ta till vara på och uppskatta när företagen tar sig till kunden och de som diskuterar dess verksamhet eller produkter på internet. Vilket verkligen visar att man bryr sig och är en seriös aktör. Och i slutändan gynnar det med största sannolikhet alla parter.

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
« Svar #19 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 16:47:56 »
Citat från: Silverräven
Du är välkommen att diskutera här i egenskap av privatperson om du vill, men diskussioner gällande Liberty Silver ser vi som marknadsföring (även om du bara för dialog kring frågeställningar här).

Det är väl jättebra att Torgny på Liberty Silver förtydligar och svarar på sådant folk här spekulerar om. Att hindra detta och kalla det marknadsföring tycker jag är heltokigt. Vet flera forum där kundtjänst, tillverkare m.fl. svarar på frågor och liknande och det är väldigt uppskattat. Jag tycker tvärtom att man skall ta till vara på och uppskatta när företagen tar sig till kunden och de som diskuterar dess verksamhet eller produkter på internet. Vilket verkligen visar att man bryr sig och är en seriös aktör. Och i slutändan gynnar det med största sannolikhet alla parter.

Det har du alldeles rätt i "Silver" och det är klart Torgny ska få svara på frågeställningar som dyker upp om LS i forumet.

Så Torgny, du är fullt välkommen att posta vidare och svara på frågeställningar och bemöta ev kritik, inga länkar och erbjudanden till forumets medlemmar gäller dock, detsamma gäller visningsnamnet.

« Senast ändrad: tisdag 27, mars 2012, 17:35:38 av MrLibertad »

Utloggad slamman23

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 45
  • Affärsomdömen: 7
« Svar #20 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 18:00:12 »
Att LS kör kampanj nu kanske beror på att dom kommer börja sälja egna silver tackor och/eller vill bli av med lagret av förra årets LS mynt. Är kvar 5000+ av förra årets mynt enligt deras hemsidan.

En annan idé är att dom kommit på ett sätt att slippa momsen.

Detta är grov spekulation från min sida kan tilläggas men man kan ju drömma sig bort :P.

Utloggad Flopsy

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 137
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #21 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 18:19:53 »
Så Torgny, du är fullt välkommen att posta vidare och svara på frågeställningar och bemöta ev kritik, inga länkar och erbjudanden till forumets medlemmar gäller dock, detsamma gäller visningsnamnet.
Håller det där egentligen? Jag har fått flera tips från "privatpersoner" på detta forum om var man kan handla PM. Om Torgny går som "privatperson" här måste han ha samma möjligheter.  Det är väl inte bara tillåtet utan snarare önskvärt?

Utloggad Flopsy

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 137
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #22 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 18:22:15 »
... det är inte alldeles enkelt menar jag.

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #23 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 19:42:32 »
... det är inte alldeles enkelt menar jag.

Nej, det är inte alldeles lätt för när "privatpersonen" i fråga svarar på en fråga gällande företaget "privatpersonen" driver så blir det fel och eller regelkonflikt eftersom det då blir ett svar som representant av företaget i fråga.

Regeln kom till för att först och främst hålla "gulduppköparföretag" borta från forumet med spamlänkar/poster, vilket vi också hade problem med i början.
« Senast ändrad: tisdag 27, mars 2012, 23:52:50 av MrLibertad »

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #24 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 19:50:49 »
Att LS kör kampanj nu kanske beror på att dom kommer börja sälja egna silver tackor och/eller vill bli av med lagret av förra årets LS mynt. Är kvar 5000+ av förra årets mynt enligt deras hemsidan.

En annan idé är att dom kommit på ett sätt att slippa momsen.

Detta är grov spekulation från min sida kan tilläggas men man kan ju drömma sig bort :P.

En annan idé är att dom ska öppna en auktionssida för ädelmetaller och den idén är det flera som har ;-)

Vi kan ha en auktionssida igång om 5 minuter om vi vill då all infrastruktur för det är på plats redan men vi får se vad som händer i framtiden, forumet i sig är överlägset allt annat när det gäller köp/sälj och det finns egentligen ingen mening med att ändra något som är överlägset.  :)

Jag menar, inga avgifter slår det mesta.
« Senast ändrad: tisdag 27, mars 2012, 21:58:17 av MrLibertad »

Utloggad skrotpeter

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 219
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #25 skrivet: tisdag 27, mars 2012, 22:34:02 »

Debatt är väl alltid bra oavsett avsändare. Visst det blir svårare när företag nästlar sig in. Men så länge inläggen är sakliga är det inget problem.

Annars är det bara att anmäla inlägget.

Utloggad Torgny

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Representant Libertysilver.ee
« Svar #26 skrivet: onsdag 28, mars 2012, 18:12:11 »
Tack för välkomnandet!

Jag tycker det är ytterst märkligt att jag inte i Liberty Silvers namn skulle kunna gå i svaromål när forumadministratören eller andra på goda eller felaktiga grunder kritiserar eller kommenterar Liberty Silver. Vidare är det anmärkningsvärt att ädelmetallforum.se använt Liberty Silvers forum som språngbräda och fått många medlemmar genom att stå som nickname "ädelmetallforum.se"  i LS forum med förbiseende från oss.

P.g.a den märkliga dubbelmoralen och censuren är jag därför tveksam till att posta vidare i forumet även om jag gillar initiativet med forumet och gärna hade diskuterat ädelmetall och ekonomifrågor i forumet av personligt intresse.

Dock avstår jag från att agera i ett forum med censur och dubbelmoral eftersom jag är liberal till läggningen för egen del.
« Senast ändrad: onsdag 28, mars 2012, 18:14:02 av Torgny »

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #27 skrivet: onsdag 28, mars 2012, 19:31:30 »
Tack för välkomnandet!

Jag tycker det är ytterst märkligt att jag inte i Liberty Silvers namn skulle kunna gå i svaromål när forumadministratören eller andra på goda eller felaktiga grunder kritiserar eller kommenterar Liberty Silver. Vidare är det anmärkningsvärt att ädelmetallforum.se använt Liberty Silvers forum som språngbräda och fått många medlemmar genom att stå som nickname "ädelmetallforum.se"  i LS forum med förbiseende från oss.

P.g.a den märkliga dubbelmoralen och censuren är jag därför tveksam till att posta vidare i forumet även om jag gillar initiativet med forumet och gärna hade diskuterat ädelmetall och ekonomifrågor i forumet av personligt intresse.

Dock avstår jag från att agera i ett forum med censur och dubbelmoral eftersom jag är liberal till läggningen för egen del.

Torgny, absolut, läs tidigare post (fet stil) nedan. Sen att det finns ett ädelmetallforum.se nick på LS forumet, det gör det ju förmodligen för att du och dina moderatorer har godkänt det (se nedan), dock finns den regeln på det här forumet.

Vill du synas som företag här (företagsnamn, länkar osv) så får du helt enkelt betala en annonskostnad som alla andra företag som syns här, det är dessutom, med tanke på trafiken forumet drar, mycket prisvärt. Vi är inte så liberala så att vi särbehandlar LS nämligen. Hur skulle det se ut för våra annonsörer som på ett eller annat sätt betalar för sig?

Citera
Gustav Andersson, moderator, LS forum.

Det är ännu så länge fortfarande ok att ha sin webbadress som användarnamn. Så länge detta inte missbrukas kommer det att fortsatt vara så.

Citera
« Senast ändrad: onsdag 28, mars 2012, 21:59:28 av MrLibertad »

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #28 skrivet: onsdag 28, mars 2012, 20:22:56 »
Tack för välkomnandet!

Hej Torgny.

Hoppas du tänker om och kan tänka dig stanna och posta i forumet. Det är många som är intresserade av dina åsikter och är tacksamma för allt du gjort för att promota silver i Sverige. Vilket säkert inte är lätt med de momsregler vi har...

/H

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
« Svar #29 skrivet: onsdag 28, mars 2012, 20:35:23 »

Riktigt intressant. Välkommen från en vanlig medlem! :)

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz