Författare Ämne: Janet Yellen  (läst 3057 gånger)

Utloggad Cash Is King

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 729
  • Affärsomdömen: 2
Janet Yellen
« skrivet: torsdag 29, juni 2017, 02:18:09 »
Fed chefen Janet Yellen talade lugnande om framtiden under ett anförande i London på tisdagskvällen den 27 juni 2017. Hon tror inte att det kommer att uppstå någon ny finanskris under hennes livstid tack vare de reformer som utförts inom bankväsendet efter finanskrisen 2007/2008.

! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=w-K90aa77ls
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=B1bz4ecJJ8Y

http://www.di.se/nyheter/janet-yellen-inga-fler-kriser-under-var-livstid/

Utloggad Unmanipulatable

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Janet Yellen
« Svar #1 skrivet: torsdag 29, juni 2017, 12:24:24 »
Häxdoktorerna på FED ska centralplanera ett komplext system , en marknad som involverar miljarder människor. Systemet är sundare stabilare än någonsin  och en krasch kan inte komma under hennes livstid.
Det som den tänkande människan bör känna är en rädsla för hur en person med så dålig verklighetsuppfattning kan ha så myket att säga till om. Alternativt så har hon väldigt kort tid kvar att leva.
20 biljoner dollar i skulder. Utställda löften om pensioner och annat som motsvarar flera hundra biljoner som det är matematiskt omöjligt att finansiera utan att dollarn trasas sönder eller att man slutar betala sina skulder vilket sätter hela världen i finansiell kollaps tillsammans med  Trumps fantastiska vallöften ackompanjerat med skattesänkningar haha . Det är så sjukt att allt bara rullar på.   
Eftersom USA är skulddrivet och lever på andra länder så är även kreditgivarna intresserade av att dollarn inte blir värdelös. Så det finns helt klart intressen av att systemet inte ska rasa sönder ännu.  Men man försöker ju skifta över till guld och annat för att komma bort från dollarn. Kina mfl
Jag har tagit fasta på något Mike Maloney har sagt.   Det mesta som kommer fram från Yellen o henne gelikar är bara brus o skitsnack...    vi som hänger här vet hur systemet funkar i stora drag såsom att det Janet Yellen säger ingår i ett välregisserat spel.  Hon har ett uppdrag att sända ut signaler. Inte att resonera öppet. Varje ord vägs som yppas eller inte yppas vägs på guldvåg (även icke uttalade ord väger tungt på vågen :):):)  och har ett syfte och måste framstå på rätt sätt när det analyseras av miljoner människor.

Tycker det känns sorgligt att så få förstår eller är intresserade av hur dumt detta är , från grunden :(


 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 08:41

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23