Författare Ämne: Gold Rush Alaska  (läst 28969 gånger)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
SV: Gold Rush Alaska
« Svar #15 skrivet: måndag 20, februari 2012, 15:59:11 »
Sitter som klistrad framför GRA så fort ett nytt avsnitt kommer ut, är nog den enda show som jag ser fram imot att se ett nytt avsnitt av i dessa dar. Det finns en ny serie som har startat nyligen och den heter Bering Sea Gold, dom suger upp guld från havsbotten men i mitt tycke håller den inte måttet av underhållning som GRA men den kanske blir bättre längre fram.

Länkar till serierna:
GRA:
http://www.icefilms.info/tv/series/3/2638#2

Bering Sea Gold:
http://www.icefilms.info/tv/series/4/3610#1

Har ni inte använt Icefilms innan så finns instruktioner på start sidan. Så fort ett nytt avsnitt kommer ut av någon tv serie så visas den där och samma gäller filmer när dom finns i HD kvalitet. Man väljer att antingen streama eller ladda ner om man nu vill det, streaming är lagligt och nedladdning inte dock.

Tack för tipset om Bering Sea Gold.

Jag har dredgat tidigare och har en liten (hembyggd)dredge. Har dock endast dredgat på grunt vatten utan dykardräkt än så länge.
Men nu blir man ju lite sugen på att kanske ta lite större tag med en större dredge i "guldland"...

/H

Utloggad Silver_Neo

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 149
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #16 skrivet: måndag 20, februari 2012, 18:23:34 »
Har ett avsnitt kvar att titta på av Gold Rush Alaska så det får det bli ikväll när maten är klar och tvätten är tvättad.
Hittade faktiskt ett par av snitt av Bering Sea Golg igår kväll som råkade hamna på min dator *harkel*
Får ta o kolla in det och se vad det är för något, men låter ju inte riktigt som att man kan vara med grävarna i samma utsträckning som i Alaska..
Vad tycke du om alla de olika karaktärerna i GRA?

Nä sant det går ju inte att följa dom på samma sätt men man får se när dom flyttar runt röret o lite runt omkring, rätt maffigt när man kan se stora bitar bara ligga helt öppet på sanden och då önskar man att man var där:). Det finns ett gäng där som åker runt på en prom med grävmaskin också, dom håller sig nära land och gräven upp sand från botten med grävmaskinen. Skulle säga att den serien är mer som en typisk Amerikansk reality show där det är mer drama med mycket svärord som gäller så den kollar jag endast för att se hur det går till på det sätt att finna guld.

Tycker det är riktigt sköna personer i GRA men har lite svårt för Fred, han kan ju helt klart skött o sköta saker o ting mycket snyggare. Han Dorsey i första säsongen var ju en vandrande katastof (av vad man fått se i showen), gjorde mer skada än nytta så var bra att han åkte. Parker är den jag ser fram imot att se saker ordna sig för mest, förtjänar verkligenn att hitta något så att han får behålla gruvan iallafall. Var väldigt bra i slutändan för Hoffmans att dom fick byta ställe och dom kommer nog tjäna mycket mer än Fred i slutet, fast med dom olika små misstagen som händer lite då å då står ju dom dyrt. Förstår inte riktigt varför dom inte tömmar filtarna när slotsen blivit fulla och guldet nästan rinner över kanterna(Borde ju inte ta många timmar?), det är ju många gånger nu som guld har försvunnit för att skit drar med sig guld och nu sista avsnittet där dom glömde stänga av vattnet vilket drog med sig runt 3oz tror jag Todd sa. Hoppas på en till säsong iallafall, då händer det nog många spännande saker speciellt för Hoffmans då dom hittat fickor med guld och får Parker chanse att fortsätta gräva ur den gamla floden så händer det nog mycket där med.

Jag har dredgat tidigare och har en liten (hembyggd)dredge. Har dock endast dredgat på grunt vatten utan dykardräkt än så länge.
Men nu blir man ju lite sugen på att kanske ta lite större tag med en större dredge i "guldland"...

/H

Ok häftigt, fick upp tankar om att ge mig på ett bygge själv efter jag såg den showen. Har du hittat något som gör det värt det här i Sverige?
Ja har man möjlighet att ge sig på det så varför inte! : )

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #17 skrivet: måndag 20, februari 2012, 19:45:11 »

/H

Ok häftigt, fick upp tankar om att ge mig på ett bygge själv efter jag såg den showen. Har du hittat något som gör det värt det här i Sverige?
Ja har man möjlighet att ge sig på det så varför inte! : )

Sverige är ju tyvärr inget riktigt bra land för guldvaskning/dredgning.
Inlands-isens fel. Även om den malde ned en hel del malmer så spred den också ut dem och täckte möjliga alluviala guldförekomster med tjocka lager morän/lera mm. Det finns säkert bra ställen upp i fjällen där inte gruslagren är så tjocka. Men det är inte som i T ex Alaska där guldet anrikats i kanske miljontals år utan att röras om så mycket...

Det finns dock en hel del guld i Sverige, men då är det ofta malmen man vill åt.

/H

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 851
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
« Svar #18 skrivet: lördag 23, juni 2012, 15:00:46 »
Bumpar lite efter att Discovery har kört båda första säsongerna av Guldrusch som "lördagsmaraton". Jäkligt häftigt att de faktiskt lyckades hitta guld och gå plus andra sommaren Någon som vet om/när säsong tre kommer?

Utloggad hen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 169
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #19 skrivet: lördag 23, juni 2012, 16:18:43 »
bara jag som stör mig nåt evinnerligt på den tjocka mannen med det fula skägget? fruktansvärd människa

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
« Svar #20 skrivet: söndag 24, juni 2012, 01:02:54 »
bara jag som stör mig nåt evinnerligt på den tjocka mannen med det fula skägget? fruktansvärd människa

Du får nu precisera lite mer - i stort sett alla karaktärer i serien är tjocka och har fula skägg...
« Senast ändrad: söndag 24, juni 2012, 19:42:51 av Baltikinkasso »

Utloggad hen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 169
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #21 skrivet: söndag 24, juni 2012, 13:58:24 »
han chefen, tror han heter hoffman, überfettot

Inloggad Morgan

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
« Svar #22 skrivet: söndag 24, juni 2012, 22:14:48 »
Det måste vara Todd du syftar på..
Ser lite ut som en MC-knutte, men ja han är nog inte den chef jag skulle önska mig om jag någon ska ha en chef igen!
Men vänder man på det så vem i det programmet är inte lite speciell??

Utloggad Silver_Neo

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 149
« Svar #23 skrivet: tisdag 04, september 2012, 00:50:53 »
Nu har två shower nyligen startat:

Bering Sea- Under the ice: http://www.watchseries-online.eu/category/bering-sea-gold-under-the-ice sätter upp barack på isen, skär ett hål o dyker ner. Ett nybörjar gäng gör redigt bra fynd,nuggets på 6gram m.m, blir redigt läskad att åka dit en vinter.

Gold rush: http://www.watchseries-online.eu/2012/08/gold-rush-alaska-s02-special-the-jungle.html denna gång åker dom till sydamerika för att kolla mark i jungeln, kaos är att räkna med med Hoffman som chef som vanligt men intressant.

Toughest Place To Be A Miner: http://www.watchseries-online.eu/2012/08/toughest-place-to-be-a-3x1-a-miner.html
En gruvräddningsarbetare från UK åker till Mongolia för att titta på deras förhållanden hos dom som väljer att gräva efter guld privat, dom tar inte direkt säkerhet på allvar men så sätt så har dom inte mycket att välja på där. Var intressant att titta på.
« Senast ändrad: tisdag 04, september 2012, 01:17:51 av Silver_Neo »

Utloggad Gunnarsson

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 103
  • Affärsomdömen: 12
Gold Rush Alaska
« Svar #24 skrivet: tisdag 08, januari 2013, 21:30:53 »
Premiär för den senaste säsongen nu, lite kul att det har dykt upp så mycket Volvo-utrustning. Sponsring? Hoppas grejerna håller ihop.

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
« Svar #25 skrivet: tisdag 08, januari 2013, 21:57:27 »
Najs, satt precis och tittade på youtubeklipp om amatörer och deras utrustning. Finns en del riktigt vettiga grejer som faktiskt verkar fungera.

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 563
  • Affärsomdömen: 26
« Svar #26 skrivet: tisdag 08, januari 2013, 22:00:12 »
avsnitten finns upplagda på youtube, om man nu inte vill sitta och vänta i evigheter på gammelmedia..

Utloggad the-end

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 371
« Svar #27 skrivet: onsdag 09, januari 2013, 18:50:40 »
Ska bli kul att se om de når sina 1000 oz i år.

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
« Svar #28 skrivet: söndag 13, januari 2013, 22:45:34 »
Jag måste säga att årets säsong av Gold Rush Alaska är den bästa hittills. Mer produktion och problem kring detta och lite mindre dokusåpa - även om detta element fortfarande finns med.

Utloggad Destecado

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 453
« Svar #29 skrivet: söndag 13, januari 2013, 22:56:32 »
Var hittar du den senaste säsongen? På youtube eller?

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by Guld24K
Idag kl. 16:48

Irankriget by gbz
Idag kl. 13:54

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16

Finanskrisen är redan här, en bank redan räddad. by Lofeal