Författare Ämne: Flygfrakt - Är det posten?  (läst 1906 gånger)

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
  • Affärsomdömen: 0
Flygfrakt - Är det posten?
« skrivet: onsdag 08, februari 2012, 18:13:07 »
Min beställning från tyskland visar på DHL tracker att paketet "inte kunde levereras" dock handlade det om någon som inte kunde förmå sig ut ur "FLYGFRAKT" bussen och ringa på dörren utan tycker det är bekvämare att fuska på sitt jobb och fylla i ej hemma på alla paket han ska leverera.

Får jag leta på posten efter paketet nu eller vart tar det vägen?, samt försvinner DHL's försäkring nu och Posten tar över? (fy f*n isåfall för då kommer dom garanterat slarva bort det) och man kan räkna med 0 ersättning från staten som har absolut noll incitament att göra ett bra jobb.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1787
  • Affärsomdömen: 188
SV: Flygfrakt - Är det posten?
« Svar #1 skrivet: onsdag 08, februari 2012, 18:39:15 »
Min beställning från tyskland visar på DHL tracker att paketet "inte kunde levereras" dock handlade det om någon som inte kunde förmå sig ut ur "FLYGFRAKT" bussen och ringa på dörren utan tycker det är bekvämare att fuska på sitt jobb och fylla i ej hemma på alla paket han ska leverera.

Får jag leta på posten efter paketet nu eller vart tar det vägen?, samt försvinner DHL's försäkring nu och Posten tar över? (fy f*n isåfall för då kommer dom garanterat slarva bort det) och man kan räkna med 0 ersättning från staten som har absolut noll incitament att göra ett bra jobb.

Jag har handlat från Tyskland många gånger och leverans med DHL.
När DHL inte får tag på mottagaren försöker de igen typ nästa dag. Om de inte då får tag i mottagaren brukar de lämna en avi i postlådan och man kan sedan hämta paketet på Postens företagscenter. (De som kräver legitimation och som hanterar värdepost.) Så det är nog ganska liten risk att det skulle komma bort.)

Jag har dock (också?) haft mina duster med posten där de inte lyckades leverera ett företagspaket till en mottagare. Detta upptäckte vi inte förrän efter drygt 3 månader. Paketet var fullförsäkrat(en kamera värde 10.000+). Mottagaren krävde att jag skulle lämna tillbaka den. Jag sa jag hade gjort det via posten. Det kom bort.
Posten säger att de inte är ansvariga eftersom jag inte anmält detta inom 3 månader. Då gällde inte försäkringen och jag får stå för kalaset. Överklagan hjälpte inte... (Efter påtryckningar till mottagaren så behövde vi inte betala hela beloppet eftersom de fortsättningsvis ville göra affärer med oss...)

/H

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
  • Affärsomdömen: 0
SV: Flygfrakt - Är det posten?
« Svar #2 skrivet: onsdag 08, februari 2012, 18:45:27 »

Jag har dock (också?) haft mina duster med posten där de inte lyckades leverera ett företagspaket till en mottagare. Detta upptäckte vi inte förrän efter drygt 3 månader. Paketet var fullförsäkrat(en kamera värde 10.000+). Mottagaren krävde att jag skulle lämna tillbaka den. Jag sa jag hade gjort det via posten.
Det kom bort.

Rätt gissat, är rätt bitter mot Posten.

Men tack för ett informativt inlägg och låter riktigt tråkigt de som hände... :/

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Oseriösa säljare på Tradera. by hasse_A
Idag kl. 19:47

En till newbie här by Canvas
Idag kl. 16:08

Sälj strategi? by haberdasher
Idag kl. 14:55

Corona, inte ölen by haberdasher
Igår kl. 21:04

När man handlar mynt på Tradera by Philip
Igår kl. 20:00