Författare Ämne: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland  (läst 6797 gånger)

Utloggad Condor2ooo

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 757
  • Affärsomdömen: 86

Utloggad Brageson

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
SV: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland
« Svar #1 skrivet: måndag 27, mars 2017, 17:43:53 »
Den dyker säkert upp på Tradera snart.  ;D

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland
« Svar #2 skrivet: måndag 27, mars 2017, 18:30:05 »
Den dyker säkert upp på Tradera snart.  ;D

Nej, jag tänker behålla den.

Inloggad glimbert

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 408
  • Affärsomdömen: 22
SV: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland
« Svar #3 skrivet: måndag 27, mars 2017, 20:01:26 »
Är man två gubbar går det ju att konka på en 100-kilos platta som dessutom ser ut att ha en skaplig "kant" att hålla i. Men att konka upp det för en stege... De måste haft någon slags vinsch eller annan Jönssonligan-plan för att ro i hamn det där.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland
« Svar #4 skrivet: tisdag 28, mars 2017, 12:23:24 »
Inget dåligt värde de släpade med sig... En gissning är att det kommer smältas ner och säljas i mindre enheter i den under världen.

mrSju

  • Gäst
SV: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland
« Svar #5 skrivet: tisdag 28, mars 2017, 13:15:57 »
Är man två gubbar går det ju att konka på en 100-kilos platta som dessutom ser ut att ha en skaplig "kant" att hålla i. Men att konka upp det för en stege... De måste haft någon slags vinsch eller annan Jönssonligan-plan för att ro i hamn det där.

Annars lär ett hundrakilos mynt rulla ganska bra.

Utloggad Brageson

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
SV: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland
« Svar #6 skrivet: tisdag 28, mars 2017, 13:49:42 »
Är man två gubbar går det ju att konka på en 100-kilos platta som dessutom ser ut att ha en skaplig "kant" att hålla i. Men att konka upp det för en stege... De måste haft någon slags vinsch eller annan Jönssonligan-plan för att ro i hamn det där.

Äsch, två tuffa gubbar (som jag:)) med bärselar kan kånka flera 100 kilo (läs piano) över många trappor.
Det är inte VM eller OS-guld på den prestationen.  ;)

Utloggad Brageson

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
SV: Hundrakilos "Maple Leaf" i rent guld stulet i Tyskland
« Svar #7 skrivet: tisdag 28, mars 2017, 16:24:22 »
Själv visste jag inte att de tillverkade sådana stora "guldmynt" eller vad man kallar dem. Blev intresserad och sökte på google och hittade denna länk om världens största guldtacka: http://ravarumarknaden.se/varldens-storsta-guldtacka/ Kanske det finns en guldtacka eller guldmynt som är större...


Denna är den största jag vet: 1000 kilo/1 ton:
http://www.perthmint.com.au/1-tonne-gold-coin.aspx

Där sprack bärselarna...bara att backa in trucken ;)

edit, damn!, toblov i blått haha, man får ju kamma sig innan varje inlägg  ;D ...men det är bara bra.
« Senast ändrad: tisdag 28, mars 2017, 16:41:12 av Brageson »

Inloggad Au

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 237
  • Affärsomdömen: 1

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23