Författare Ämne: Tradera, det bästa stället att sälja på  (läst 16396 gånger)

Rödlöga

  • Gäst
SV: Tradera, det bästa stället att sälja på
« Svar #15 skrivet: torsdag 06, april 2017, 16:36:41 »
Nu är jag väl sådan att jag skulle inte ens orka bemöda mig att lägga upp sådana objekt för att just tjäna ett fåtal kronor på det. Men det är ändå en liten sport i det hela - kan man sälja den eller inte? :)


Exempel på till synes värdelösa saker jag fått bra betalt för på Tradera:

*1 st poster på Ronny & Ragge från Tidningen Okej = 150 kr
* 2 st begagnade keramikmuggar med Nintendo Super Mario = 360 kr plus en mugg med Sonic The Hedgehog, också 360 kr
* 1 st gratis reklamkatalog från Nintendo, tidigt 90-tal = 150 kr.

Inga stora summor i sammanhanget men ganska ovanliga föremål som folk uppenbarligen är villiga att betala bra för. Särskilt tv-spelskuriosa går att tjäna stora pengar på om man som jag sparat nästan allt från barndomens nörderi  ;D

Jag tittar mycke och ofta på Tradera och deras auktioner, och en sak som jag ofta har frågat mig är vem det är som köper gamla skor som ser ut som om dom kommer från soptunnan.
Nu är jag inte expert på skor måste sägas, men ......
http://www.tradera.com/item/342481/278779349/brunmonstrade-converse-storlek-42-5

Utloggad Prolantie

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
  • Affärsomdömen: 14
SV: Tradera, det bästa stället att sälja på
« Svar #16 skrivet: torsdag 06, april 2017, 16:58:28 »
Då man har en förkärlek till 80-talet och dess actionfigurer såsom He-man, Masters of the Universe, vilket betingar ett rätt hyggligt pris för bra objekt och särskilt VHS-filmer, så är det alltid roligt och slösurfa runt på Tradera och fynda saker från barndomen också.

Annars en söndagkväll och så titta lite på deras "sista chansen". Det är så ofantligt mycket så det är ju fan bättre än Ullared, där allt sägs vara samlat på ett ställe. Jag sitter hellre i soffan och myser med en whisky och slipper trängseln och jag kan "gå omkring" i lugn och ro. Ett sökord, så vet jag om det finns eller inte. Jag behöver inte leta och bli förbannad för nån kör på mig med kundvagnarna eller liknande.

Nu var där ju inga bud på de där Converse-skorna, men kanske så dyker det upp en fantast utav just denna modell - det är ju så "vintage" "retro" "inne just nu".  Men just gamla kläder och annat - har sett exempel på märkeskläder där det "bara" funnits några fläckar, dragkedjan sönder och etc .. men det är ju så enkelt att fixa själv? Eller ja, jag känner nog att det är dags för soptunnan direkt. :) Att köpa produkter för just märket - och sedan leva med att den är lite halvt bra - nä tack! :)



Utloggad Brageson

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
SV: Tradera, det bästa stället att sälja på
« Svar #17 skrivet: torsdag 06, april 2017, 18:32:05 »
Haha, ja, allt det här är lika obegripligt som nya jeans med hål på knäna!!
...och det är inte ens retro. Tacka vet jag V-jeans, det är retro...och utan hål  ;)

Inloggad sff123

  • Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1914
  • Affärsomdömen: 92
SV: Tradera, det bästa stället att sälja på
« Svar #18 skrivet: torsdag 06, april 2017, 20:22:41 »
Nu blir det en imovan när jag ska sova
hela min barndom blev förstörd av vilse i pannkakan
o V jeans :o :'(

Rödlöga

  • Gäst
SV: Tradera, det bästa stället att sälja på
« Svar #19 skrivet: söndag 07, maj 2017, 20:38:35 »
2000-krona 2007, Carl von Linné 300 år.
Avslutad auktion idag, slutpris 6800 kronor.
http://www.tradera.com/item/220128/280536921/guldmynt-2000-kronor-carl-von-linné-300-ar

Rödlöga

  • Gäst
SV: Tradera, det bästa stället att sälja på
« Svar #20 skrivet: fredag 12, maj 2017, 13:56:21 »
Över 800 kronor grammet bjudet för en 2000-krona.
Troligen nån sorts världsrekord ?
http://www.tradera.com/item/220128/281737254/-guldmynt-2000-kronor-2003-c-xvi-g-kung-i-30-ar-upplaga-endast-2-000-ex-
« Senast ändrad: fredag 12, maj 2017, 14:00:22 av Rödlöga »

Utloggad Mitch

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 38
  • Affärsomdömen: 0
SV: Tradera, det bästa stället att sälja på
« Svar #21 skrivet: fredag 12, maj 2017, 15:00:41 »
Samma budgivare dyker upp på de båda ovanstående auktionerna.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 08:41

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23