Författare Ämne: Dash vs silver  (läst 14367 gånger)

Inloggad glimbert

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 234
  • Affärsomdömen: 16
SV: Dash vs silver
« Svar #15 skrivet: tisdag 28, februari 2017, 17:33:04 »
Tja, det är ju bara att jämföra oz-priset mot dash-priset. $24.4/$18.15 = 34% högre pris på dash jämfört med silver. Jag köpte ett gäng dash i januari och kan väl inte klaga på avkastningen hittills.
:'( :'( :'(
Jag är ute och letar efter världens fulaste 1oz någon som har ngt tips
 ::) ;)
vet att det blir svårt men man vet ju inte, har hittat förlorarozen via birka :)
hörde att dash störtdyker 8)
Hehe. Då är det bäst man passar sig nu när silvret är på stadig frammarsch. ;)

Inloggad glimbert

• Silvermedlem
« Svar #16 skrivet: onsdag 01, mars 2017, 14:53:57 »
Tidigt i morse passerades en viktig milstolpe. För första gången någonsin stod 1 dash i dubbelt så högt pris som silver och man kan säga att silver "varvades" i tävlingen och för tillfället verkar valutan ha svårt att hitta ett "tak". En rejäl nedjustering lär komma väldigt snart, det är iallafall min gissning, för just nu känns valutan väldigt överhettad efter senaste dygnets jätteraket. Grattis till er som ryggade mitt tips om dash för en knapp månad sedan, ni har på kort tid dubblat ert investerade kapital med råge.

Inloggad fredrikwall67

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 275
  • Affärsomdömen: 13
« Svar #17 skrivet: onsdag 01, mars 2017, 14:59:45 »
finns det någon likviditet i den däringa produkten. Hur fort går en transaktion. Vad är spread på köp/sälj var handlar man?

Inloggad glimbert

• Silvermedlem
« Svar #18 skrivet: onsdag 01, mars 2017, 16:10:49 »
Likviditetsmässigt är den väl på frammarsch, men som med alla altcoins är det så klart väldigt begränsat. Det ryktades något om att den var på väg in i ATM-maskiner, men vet inte hur mycket sanning det ligger i det.  Senare i år ska det komma någon slags paypal-liknande tjänst som komplement som ska underlätta användningen för "vanligt" folk.
När det gäller transaktionshastighet tror jag faktiskt den är ganska oslagbar. Av de valutor jag bollar med är det nog dash och doge som jag tycker är snabbast.
Mina första dash köpte jag på det officiella dash-forumet av en pålitlig forumsveteran. Sedan dess tradear jag med lite småsummor på Poloniex, så numer växlar jag till mig de valutor jag vill ha där från bitcoin (man kan ej handla med fiat där). Och när jag i sin tur vill köpa mer bitcoin så köper jag det på bitsquare.
Jag ska tillägga att dash inte är något favoritkrypto, vilket jag var inne på redan i trådstarten, även om jag bevisligen såg potentialen i den. Jag hade inte gått in just nu. Det förvånar mig om den inte rasar ner en bra bit de närmaste dagarna. En viss Amanda B Johnson har blivit något av en frontfigur och har nog hjälp till en del med marknadsföringen via Youtube.

Inloggad fredrikwall67

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 275
  • Affärsomdömen: 13
« Svar #19 skrivet: onsdag 01, mars 2017, 16:19:46 »
Verkar något krångligt. Fast det är det säkert inte om man är van. Men man måste först köpa bitcoin för att sen köpa dessa. Sedan sälja tillbaka för att sen sälja bitcoin, och få sina FIAT på kontot. Det tycker jag verkar krångligt.
Risken man tar är alltså att ingen vill eller får sälja bitcoin till dig, eller att du inte kan eller får sälja de bitcoin du nyss köpt för dina dash...
Har svårt att förlika mig med detta nya sätt att se på värde. Men jag är väl för gammal.

Inloggad sff123

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 648
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #20 skrivet: torsdag 02, mars 2017, 01:11:11 »
Likviditetsmässigt är den väl på frammarsch, men som med alla altcoins är det så klart väldigt begränsat. Det ryktades något om att den var på väg in i ATM-maskiner, men vet inte hur mycket sanning det ligger i det.  Senare i år ska det komma någon slags paypal-liknande tjänst som komplement som ska underlätta användningen för "vanligt" folk.
När det gäller transaktionshastighet tror jag faktiskt den är ganska oslagbar. Av de valutor jag bollar med är det nog dash och doge som jag tycker är snabbast.
Mina första dash köpte jag på det officiella dash-forumet av en pålitlig forumsveteran. Sedan dess tradear jag med lite småsummor på Poloniex, så numer växlar jag till mig de valutor jag vill ha där från bitcoin (man kan ej handla med fiat där). Och när jag i sin tur vill köpa mer bitcoin så köper jag det på bitsquare.
Jag ska tillägga att dash inte är något favoritkrypto, vilket jag var inne på redan i trådstarten, även om jag bevisligen såg potentialen i den. Jag hade inte gått in just nu. Det förvånar mig om den inte rasar ner en bra bit de närmaste dagarna. En viss Amanda B Johnson har blivit något av en frontfigur och har nog hjälp till en del med marknadsföringen via Youtube.
:)

Inloggad sff123

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 648
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #21 skrivet: torsdag 02, mars 2017, 18:58:43 »
:)
:'(

Inloggad glimbert

• Silvermedlem
« Svar #22 skrivet: lördag 01, juli 2017, 01:32:12 »
Jaha, då var halva 2017 till ända och det innebär inte bara kontantutbyte, utan även att detta bet är i hamn.
Bettets start gick av stapeln den 4:e februari då dollarpriset för en dash var exakt som 1 oz silver. Slutresultatet:
Silver: $17.5 -> $16.6
Dash: $17.5 -> $183.4

Det ska tilläggas att det faktiskt såg mörkt ut för dash efter bara några dagar. Dash hade dalat till $16.8 medan silvret nästan hade hunnit bryta $18-gränsen. Samma gräns passerades senare av silvret den 16:e februari, men vid det laget hade dash redan kört om och tittade aldrig tillbaka igen. Som mest peakade dash-priset på över 207 dollar den 19:e juni.
Om någon på forumet mot förmodan valde att placera en liten slant av sina surt förvärvade i dash med anledning av denna tråd så anser jag ju att jag åtminstone inte behöver känna att jag fått någon att ta ett ekonomiskt dåligt beslut.

Inloggad HF

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 87
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #23 skrivet: måndag 14, januari 2019, 14:10:34 »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bankerna snokar. by I_am_mine
Idag kl. 21:23

nominellt värde på mynt by august