Författare Ämne: Varning för Bonnier  (läst 1780 gånger)

Inloggad Nils

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 283
  • Affärsomdömen: 35
Varning för Bonnier
« skrivet: söndag 04, december 2016, 09:03:25 »
Blir du uppringd av en telefonförsäljare, som ringer på uppdrag av bonnier, och erbjuder någonting gratis.
Bör du vänligen men bestämt tacka nej, för inget är gratis! Sedan kommer troligtvis ett brev från bolaget, med bekräftelse på medlemsskap, som du blir tvungen att avbeställa inom en viss tid, annars har du ett problem.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Varning för Bonnier
« Svar #1 skrivet: söndag 04, december 2016, 10:32:53 »
Ja den tredje statsmakten som ju egentligen är på högre plats än på tredje är roten till mycket ont. Trodde nästan att jag hade startat den här tråden hahaha. Bonnier med allt de äger och alla möjligheter de har att verka för sin egen agendajournalistik föröder människors sinne.
Det kan vara ett problem att det är så lätt att boka saker, beställa saker eller sälja på distans. Prenumerationer abonnemang osv.
Har hört att i andra länder så finns inte den tilliten lika mycket.  Man måste kunna identifiera sig osv.
Nu blir det fler och fler som missbrukar denna tillit. Både konsumenter och företag. Sverige håller på att bli av med sin oskuldsfullhet.

Får man fakturor som man inte vill kännas vid så måste man bestrida dem. Då kan inte fogden kräva dig på något med mindre än att det prövas i domstol. Har du inte skrivit på något så är det lugnt. Har du otur så kan de spela in ert samtal o klippa om det till din nackdel. 

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #2 skrivet: söndag 04, december 2016, 11:32:29 »
Jag blev erbjuden gratis DN Digital i förra veckan när de ringde upp mig. Tackade vänligt nej till deras "agendasättande journalistik" som jag ändå inte läser.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #3 skrivet: söndag 04, december 2016, 11:45:47 »
Blir du uppringd av en telefonförsäljare, som ringer på uppdrag av bonnier, och erbjuder någonting gratis.
Bör du vänligen men bestämt tacka nej, för inget är gratis! Sedan kommer troligtvis ett brev från bolaget, med bekräftelse på medlemsskap, som du blir tvungen att avbeställa inom en viss tid, annars har du ett problem.

Bra!

Man får problem enbart genom att acceptera Bonniers villkor vilket man gör om man t.ex. registrerar sin e-postadress, sitt telefonnummer eller på annat sätt accepterar att lämna ut dessa uppgifter i utbyte mot en tjänst de erbjuder (gratis eller ej). T.ex. genom att registrera sig på Börssnack eller dylikt. Läser man avtalen noggrant framgår att de tar sig rätten att sälja uppgifterna till marknadsföringsbolag och själva får använda dessa för att terrorisera dig. Tacka alltid nej till vad som ser ut att vara gratis för det pris du betalar blir väldigt högt.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

#silversqueeze by mega_n
Idag kl. 10:35

JP Morgan har gjort det igen by TraderRoark
Idag kl. 09:51

Pausad.[SÄLJES] 4 st 1 oz silvermmynt .9999 ur serien Swan. NYTT PRIS! by Birka
Igår kl. 11:13

Diskussion om Bitcoin by TraderRoark
Igår kl. 00:42

Mindre guldmynt (ca. 4-8 gram finvikt) köpes by AndrewJackson72
tisdag 20, april 2021, 21:33:42