Författare Ämne: Juholt avgår  (läst 21208 gånger)

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Juholt avgår
« Svar #30 skrivet: torsdag 26, januari 2012, 22:35:45 »
Tycker det var synd att man inte lyckades sälja resten av Nordea med flera innehav.
Om staten ska sätta spelreglerna (och vara domare) så skall man inte själv vara med i spelet.

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #31 skrivet: fredag 27, januari 2012, 02:35:42 »
Så har det gått med genomsnitts-svensken, att han hellre gormar om en partiledare som fifflat med reseavdrag än om en statsminister som rear ut landet till lägstbjudande. Att sila myggan men svälja kamelen tycks ligga i tiden.

Nu var det inte bara något enstaka reseavdrag!

Juholt hade en lön vilken motsvarade nära nog tio gånger ingångslönen för en undersköterska, för att ta ett exempel från sossarnas traditionella väljargrupp, arbetarklassen.

Han tyckte bevisligen inte att lönen var tillräcklig, då han dessutom tyckte skattebetalarna skulle betala hans sambos del av hyrorna, samt parets minisemestrar. Du kanske tycker det är att sila mygg och svälja kameler. Personligen tycker jag det vittnar om en enorm respektlöshet mot deras tyvärr allt för naiva väljargrupp, mot skattebetalarna samt inte minst ett otroligt bevis på hyckleri.

Vad som är extra anmärkningsvärt, är politikernas specialregler. Hade det varit en student som gjort samma sak, hade åtal varit att vänta.

Sedan är det givetvis åt helvete, när stats-gemensamma resurser säljs ut för billigt. Det är samtidigt bara ytterligare ett exempel varför politiker redan från första början inte är skaffade att driva en massa näringsverksamheter. Politiker bör beredas så lite makt över det allmänna i allmänhet och det som med fördel borde drivas i privat regi i synnerhet.

Nu är ju Stefan Löfvén från IF Metall utsedd till nästa partiledare. Jag har själv varit medlem i IF Metall, och de lyckades bra med att cementera ett hat mot facket, och inte bara hos mig utan även bland mina dåvarande kollegor.

Har tyvärr samma erfarenheter. Dock inte egna, men har på nära håll sett hur mångåriga medlemmar svikits av LO-kollektivet när de väl behövt hjälp. Medlemmar, som betalat till detta fack i åratal, för att till slut bli rejält svikna och besvikna. LO-facken är idag en organisation, vars främsta intresse är att bevara makt och ge inkomster åt facket, och i andra hand, möjligen hjälpa medlemmar.

Stefan Löfvén framstår som en klassisk betongsosse. Tråkig, grå, fåordig och allmänt trött, men som å andra sidan inte bjuder på några större otrevliga överraskningar. Jag kan verkligen se svetsaren, som blev fackligt förtroendevald på jobbet och till slut sprang mer på fackmöten, än att faktiskt göra det han fick betalt för.

Visst, han kanske inte kan hjälpa att hans utseende ser ut som en blandning mellan en bakis-svullen Robert De Niro och Christer Sjögren, men skall han kunna framstå som trovärdig i en något högre politisk sfär, borde han i vart fall fixa tänderna som ser ut att vara på väg att ruttna.

Valet av herr Löfvén, är säkerligen signerat Wanja Lundby-Wedin och LO-kollektivet, men frågan är hur genomtänkt det verkligen var?

Visst, det lär kanske attrahera deras grupp av kärnväljare, som ändå röstar på sossarna i alla lägen. Jag tänker på en skara av allt äldre gubbar i rutiga skjortor. Gubbar som tillbringat ett liv på verkstadsgolvet och som ändå röstar som far gjorde. Detta för att man har en arbetarklassbakgrund.

Frågan är däremot hur han lyckas förnya partiet för att locka medelklassen, andelen unga väljare som ropar efter förnyelse?

sisu

• Gäst
« Svar #32 skrivet: fredag 27, januari 2012, 03:26:55 »
Åbama:

Frågan är hur stor del av dagens arbetarklass som verkligen röstar på SAP. Till och med deras egna ideologer påpekar att det kanske snarare rör sig om främst två andra grupper.

Suhonen: "-Löfven måste nu ge plats i partitoppen för ett tydligt kvinnligt ledarskap. Eftersom kvinnorna är vår viktigaste väljargrupp tillsammans med invandrare och arbetare måste dessa grupper känna igen sig i den socialdemokratiska ledningen.Juholt lättad över den nya ledaren

Jag tror för egen del att det främst rör sig om invandrare och pensionärer samt en del hjärntvättade personer i LO-kollektivet som fortfarande lägger sin röst på Partiet. Men endast ett fåtal ur andra grupper är numera så dumma att de röstar på SAP.

Rörande Löfvens tänder så tror jag verkligen du är inne på ett intressant spår Åbama. Jag gjorde en googlebildsökning och hittade inte en enda bild där han visar tänderna, var har du sett dem någonstans?
Men trots att käften hans är stängd så ser han likväl retarderad/alkoholiserad ut.

Länkeditering. /mod
« Senast ändrad: fredag 27, januari 2012, 09:17:13 av Baltikinkasso »

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #33 skrivet: fredag 27, januari 2012, 06:58:37 »
Även om Löfvén eventuellt inte (det lär visa sig) kommer bjuda på några skandaler, så har jag lite svårt att se hur han ska locka väljare med den utstrålningen. Gamla gråsossar från industrin röstar säkert gärna rött med honom som ledare, men hur ska han tilltala unga, kvinnor och invandrare? Karlns utstrålning är ju lika med noll.

Läs förresten även detta angående Juholts avgång:

http://cornucopia.cornubot.se/2012/01/vad-var-det-jag-sade.html

sisu

• Gäst
« Svar #34 skrivet: fredag 27, januari 2012, 07:43:05 »
Silverräven: Fan vad obehagligt. Den där ESM är inte att leka med och vi borde VERKLIGEN inte ge oss in i den. Men våra riksdagsledamöter har nog mäktiga ledare ovanför dem som har beslutat att Sverige måste gå med i domedagsmekanismen.

Utöver det så kan man anta att Löfven är en marionett till Sven-Erik Österberg (SEÖ). Det blir ju SEÖ som nu får fritt spelrum i riksdagen och där kommer ta alla debatter mot Reinfeldt.

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
    • Ädelmetallforum
« Svar #35 skrivet: fredag 27, januari 2012, 07:49:40 »
Silverräven: Fan vad obehagligt. Den där ESM är inte att leka med och vi borde VERKLIGEN inte ge oss in i den. Men våra riksdagsledamöter har nog mäktiga ledare ovanför dem som har beslutat att Sverige måste gå med i domedagsmekanismen.

Utöver det så kan man anta att Löfven är en marionett till Sven-Erik Österberg (SEÖ). Det blir ju SEÖ som nu får fritt spelrum i riksdagen och där kommer ta alla debatter mot Reinfeldt.

Usch nej, hela spektaklet med EU blir bara mer och mer obehagligt. Chairman Reinfeldt har visat gång på gång att folkets vilja inte är något han är intresserad av, så vi får nog vara bereddaa på fler inskränkningar i Sveriges suveränitet. Uppenbarligen är andra länders finanser viktigare att satsa pengar i än exempelvis inhemsk sjukvård, utbildning osv...

Utloggad kalle_anka

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 20
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #36 skrivet: fredag 27, januari 2012, 10:52:16 »

Nu är ju Stefan Löfvén från IF Metall utsedd till nästa partiledare. Jag har själv varit medlem i IF Metall, och de lyckades bra med att cementera ett hat mot facket, och inte bara hos mig utan även bland mina dåvarande kollegor.

Har tyvärr samma erfarenheter. Dock inte egna, men har på nära håll sett hur mångåriga medlemmar svikits av LO-kollektivet när de väl behövt hjälp. Medlemmar, som betalat till detta fack i åratal, för att till slut bli rejält svikna och besvikna. LO-facken är idag en organisation, vars främsta intresse är att bevara makt och ge inkomster åt facket, och i andra hand, möjligen hjälpa medlemmar.

Stefan Löfvén framstår som en klassisk betongsosse. Tråkig, grå, fåordig och allmänt trött, men som å andra sidan inte bjuder på några större otrevliga överraskningar. Jag kan verkligen se svetsaren, som blev fackligt förtroendevald på jobbet och till slut sprang mer på fackmöten, än att faktiskt göra det han fick betalt för.

Visst, han kanske inte kan hjälpa att hans utseende ser ut som en blandning mellan en bakis-svullen Robert De Niro och Christer Sjögren, men skall han kunna framstå som trovärdig i en något högre politisk sfär, borde han i vart fall fixa tänderna som ser ut att vara på väg att ruttna.

Valet av herr Löfvén, är säkerligen signerat Wanja Lundby-Wedin och LO-kollektivet, men frågan är hur genomtänkt det verkligen var?

Visst, det lär kanske attrahera deras grupp av kärnväljare, som ändå röstar på sossarna i alla lägen. Jag tänker på en skara av allt äldre gubbar i rutiga skjortor. Gubbar som tillbringat ett liv på verkstadsgolvet och som ändå röstar som far gjorde. Detta för att man har en arbetarklassbakgrund.

Frågan är däremot hur han lyckas förnya partiet för att locka medelklassen, andelen unga väljare som ropar efter förnyelse?
[/quote]

haha kom att tänka på den här när jag läste ditt svar.

Dan Berglund - Ombudsmannen

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
    • Ädelmetallforum
« Svar #37 skrivet: fredag 27, januari 2012, 12:58:41 »
Haha, den låten hade jag inte hört. Låter ju som en direkt beskrivning på Löfvéns karriär, haha. Enligt en gammal arbetskamrat till honom som lät sig intervjuas på tv, så hade han inte svetsat särskilt länge innan han började försvinna iväg på möten hela tiden :P Det där är åtminstone den bild jag har av fackets representanter: den som fanns på mitt jobb stack mer än gärna iväg på "möten", och när han var på jobbet var han det långsammaste man skådat. Dock vågade inte ledningen göra något, han var ju skyddad av de sina, särskilt av sin storebror som högsta hönset i regionen, eller vad IF Metall kallar sina avdelningar. Usch.

Utloggad Vanheim

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #38 skrivet: fredag 27, januari 2012, 17:47:30 »
Du var före med "Dan Berglund" och ombudsmannen. Gillar faktiskt några av hans låtar!

Hörde lite på Löfvéns tal. Lät som Juholt ska vara med en del, så det kanske inte är slut på den underhållningen! Löfvén sa att det behövdes mer politik, jag säger; Tack, men nej tack, det räcker och blir över! Jag håller med Löfvén om ganska mycket till exempel mer jobb och fler nystartade företag. Det låter bra, men här räknas inte tanken utan resultat.
Annars är det väl mest vanligt politiskt dravel.  Sossarna är bäst och vi är framtiden, hej-o-hå

Utloggad Betgnage

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 29
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #39 skrivet: lördag 28, januari 2012, 00:50:45 »
Han har väl två saker rätt som ligger mig starkt om hjärat. Kärnkraft och svensk vapenindustri. Tyvärr får han nog stryka det ur boken lika snabbt som han blev satt på toppen.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Idag kl. 11:21

Tja tja ,Ny här. by JohanB
Idag kl. 01:48

Bad jokes. by Tyr
Igår kl. 18:43

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
Igår kl. 18:30

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n
tisdag 13, maj 2025, 18:32:14