Författare Ämne: Donald Trump! Mannen Myten Legenden  (läst 31312 gånger)

Inloggad fredrikwall67

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 288
  • Affärsomdömen: 13
SV: Donald Trump! Mannen Myten Legenden
« Svar #45 skrivet: fredag 07, april 2017, 10:17:30 »
Det här kan bli skoj att följa. Hur ska detta nu tolkas, bra eller dåligt. Alla som är mot Trump skäller för att han bombar. Alla som är mot Assad skäller på att han bombar. Alla som är för Trump skäller för att han bombar. Alla som är för Assad skäller för att han bombar. Alla skäller på att han bombar. Utom vissa.....

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1385
  • Affärsomdömen: 92
« Svar #46 skrivet: fredag 07, april 2017, 10:32:24 »
Var det så att det inte var en läcka är det desto allvarligare än att någon (USA) isf ryter ifrån mot Syriens/Assads agerande. Men som sagt vad som är sant och inte där tar jag inte ställning till. Men att säga påstå att Trumps agerande är förkastligt är nog lite väl tidigt att säga. Jag har iaf svårt att med handen på hjärtat påstå att Syrien till 100% är oskyldiga i frågan och att det var en läcka.

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 253
  • Affärsomdömen: 68
« Svar #47 skrivet: fredag 07, april 2017, 11:25:30 »
Ron Pauls analys. Han tror inte riktigt på den officiella förklaringen.

Länk:

https://www.youtube.com/watch?v=LULzvg1gA5U

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 769
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #48 skrivet: fredag 07, april 2017, 12:55:34 »
Bra länk Silver17!

Är alla här medvetna om att USA i dagarna sagt "Assad can stay" ?    Och då skulle Assad genast som ett utfall av övermod sätta igång och gräva sin egen grav genom en gasattack av civila ?
Ingen av oss här på forumet har hela bilden. Det gäller då att tänka själv och fundera över vilka som är trovärdiga.
Det verkar även vara underförstått att om den Syriska regimen dödade dessa individer så är det självklart att USA skall gå in och bomba.  Det är inte alls självklart att Trump gjorde rätt även om Al Assad dödade dessa personer med vilje.  Tanken att något skulle bli bättre genom att göra mer av samma som aldrig funkat förut...är galenskap.   Hur många flyktingar hade världen haft om man hade låtit länder sköta sina egna affärer ? Troligen betydligt mindre än de 60 miljoner som idag. Folkvandringarna har ju ett eget syfte. Ekonomiskt och kulturellt. Försvaga och skuldsätta länder, göra dem mottagliga och förslavade för påverkan från främmande makt.. från globalister.

Det talas om bevis för vad som hände.   Det råder ingen brist på bevis för att Trump har skickat missiler. Den saken är klar. Men vi talar endast om huruvida Assad är en skurk eller om han försökte förinta terroristernas vapen ? 

Tänk logiskt. Hur mycket har Assad vunnit på detta ?  De neokonservativa har ju bara väntat på att åstadkomma detta. Nu grep man tillfället.  Och det finns folk som nu gråter av glädje över den försämrade relationen till Ryssland.

Innebär detta en avspänning eller en ökad spänning krigsmakter emellan ? Jag vet vad jag tycker iaf.

Finns det någon som hävdar att USA inte har hjälpt rebeller/terrorister i Syrien ?
Vem är trovärdig ? Kejsaren och mästaren Ron Paul /Rand Paul och alla kända antiglobalister eller Mc Cain och "Nettan" ?
Alla som har noll trovärdighet i frågor som är lättare att bedöma själv...såsom neokonservativa krigshetsare, folk inom  etablissemanget och finanseliten; de firar denna missilattack.  Det är en kontraindikator för mig.
Om man har något hum om tex det finansiella systemet så kan man svårligen komma fram till att USA skulle vara att lita på kontra Putin och Ryssland.
Några verkar ha missat att de postkommunistiska länderna idag är emot globalisterna.

Visst är ryska medier kontrollerade uppifrån. Självklart ska man inte lita på allt.   Men PK-media i väst då ? HALLÅÅÅ
Trump har Lovat allt åt alla samtidigt som han ska sänka skatten. Detta har han gjort i ett djupt skuldsatt land med en kraftigt försvagad produktionskapacitet och med en valuta vars status som världsvaluta kanske snart kommer vara ett minne blott.
 Protektionism som Trump står för aldrig varit annat än ett självmål. När marknaden inser att hans löften är tomma. Oj vilken smäll.  Trump är inte världens frälsare ! Politiker är bara finanselitens exekutiva organ.

Eftersom jag tycker allt tyder på att det var en falskflagg i Syrien och eftersom jag ser vilka som applåderar bombningarna så tror jag inte att Trump gjorde rätt. 

I bästa fall så var detta bar en dumhet som Trumps rådgivare lurat på honom.
Det finns teorier om att detta var ett schackdrag med fler tankar än vad vi andra får veta..?

Verkar inte som Trumps folk är kompisar ?
http://www.zerohedge.com/news/2017-04-06/report-bannon-refers-jared-kushner-cuck-and-globalist?page=1

Jared Kushner och Steve Bannon verkar inte vara helt överens

Länk:

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #49 skrivet: fredag 07, april 2017, 12:57:08 »
Som jag förstår det så angrep Syrien terroristers vapenfabrik och då läckte gas ut vilket har blåsts upp i gammelmedia.

Nu tänker jag inte ta ställning till vad som är rätt och fel angående nattens agerande av Trump och USA, dock finns det inga konkreta bevis(som vi vanliga dödliga har tillgång till) för vem som ligger bakom och varför. Det är Ryssland som har kommit med den förklaringen du pekar på och de är ju inte direkt kända för att alltid fara med sanning.

Vilka bevis finns det i dagsläget? Hade det funnits tydliga bevis för att Syrien hade använt kemvapen hade vi fått se en FN-resolution. Ha också i åtanke att amerikansk underrättelse lagt fram förfalskat bevis många gånger tidigare.

Det viktiga här är inte huruvida Rysslands möjliga förklaring till vad som kan ha hänt är korrekt eller ej. Det viktiga är att USA inte har presenterat några godtagbara bevis inför FN:s säkerhetsråd och utför en attack utan stöd. Det bryter högst troligt mot folkrätten.

Eftersom du inte vet utan endast upprepar vad andra skriver bör du, innan du anklagar Ryssland för att ljuga i denna fråga, fundera över hur ofta amerikanskt underrättelseväsen far med osanning? Har du blundat för vad som hände i Korea, Vietnam, Angola, Afghanistan, Iran, Irak, Libanon, Jugoslavien, Kuwait, Libyen, Somalia, Nigeria, Darfur, Libanon, Egypten, Ukraina, Tibet? (Nu har jag ändå utelämnat hela sydamerika och större delen av Asien och många fler länder.) Propaganda kommer från båda sidor. Förstå att det ligger till på det viset! Förstå också att ena sidan inte alltid har rätt och den andra alltid har fel oavsett vilken färg du har på din halsduk.

Precis som när USA angrep Irak 2003 på falska grunder (innehav av kem- och atomvapen) hade säkerhetsrådet försökt stoppa USA att gå in innan det var klarlagt att det fanns massförstörelsevapen. Inte bara Ryssland utan stora delar av världen försökte då stoppa den konflikten på politisk väg, men då USA körde över FN påbörjade Ryssland och Kina sin militära upprustning. De insåg att de måste kunna försvara sig. Kina med hjälp av en stor defensiv militär och Ryssland via en liten snabbrörlig och effektiv angreppsmilitär. Det senare var anledningen till att USA inte kunde bli av med Assad redan för ett par år sedan trots att de idogt har försökt. Vi vet varför de vill bli av med Assad.

Detta handlar främst om kontroll över olja och guldstöld men också om att nå militärt herravälde vilket krävs för att upprätthålla dollarn som reservvaluta. Förutom fyndigheter av olja så råder en decennier lång konflikt mellan om hur pipelines skall dras genom Mellanöstern. Oljeflödet är viktigt att kontrollera och betyder stora pengar.

Guldet vet vi varför de vill stjäla och var medvetna om att USA ägnat sig åt guldstöld i flera decennier.

I Syrien ligger en rysk u-båtsbas och den enda säkra vägen för ubåtar att nå in i medelhavet (ni minns kanske att Turkiet efter krav från NATO stängde vägen ut från svarta havet.) Observera också att Ryssland har max fyra utlandsbaser (tror de faktiskt endast är två) medan USA har sin militär representerad (eller placerad) i princip i vartenda land i världen.

Det finns inga vinnare i detta. På kort sikt IS (får utgöra samlingsnamn för de otroligt många olika grupper av terrorister som nu härjar i Syrien). IS är en produkt av CIA och Saudi. Det måste också anses vara klarlagt att amerikanska skattebetalare stöttat terrorister i decennier.

Detta visar bara vad vi redan visste - det spelar ingen roll vem som vann presidentvalet - agendan är densamma. Det enda som utgör demokrati är oviktiga småfrågor som får folket att känna att de är med och bestämmer.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
« Svar #50 skrivet: fredag 07, april 2017, 13:30:23 »

Länk:

Han backar dessutom upp sin analys med fakta. Tänk om amerikanska FN-ambasadören, gammelmedia, Vita Huset, m.fl. också kunde se till fakta och inte bara påstå en massa saker som bevisligen inte är sant. Staterna kommer bomba sönder världen innan mänskligheten vaknar upp. Jag är bekymrad.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
« Svar #51 skrivet: fredag 07, april 2017, 13:35:36 »
Ja, oljepriset gick upp idag hörde jag på P1 radion. Guld/silver priset verkar också gått upp idag. Osäkrare omvärld kanske.
Oljepriset slog i taket och har sjunkit tillbaka. Terminskontrakten på de amerikanska börserna har tagit igen tappet. Räntorna  börjat stiga igen och guld och silver sjunker. Vi får se vad det betyder när finansmännen i USA vaknar. Jag tror inte silver når över 18.50 och guldet kommer stänga under 1260. Allt är en illusion som jag försökt beskriva så många gånger tidigare.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
« Svar #52 skrivet: fredag 07, april 2017, 14:40:54 »
Ja, oljepriset gick upp idag hörde jag på P1 radion. Guld/silver priset verkar också gått upp idag. Osäkrare omvärld kanske.
Oljepriset slog i taket och har sjunkit tillbaka. Terminskontrakten på de amerikanska börserna har tagit igen tappet. Räntorna  börjat stiga igen och guld och silver sjunker. Vi får se vad det betyder när finansmännen i USA vaknar. Jag tror inte silver når över 18.50 och guldet kommer stänga under 1260. Allt är en illusion som jag försökt beskriva så många gånger tidigare.

Ser ut som om jag hade fel. När USA vaknade verkar det som om de inte gillade attacken.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
« Svar #53 skrivet: fredag 07, april 2017, 21:53:05 »
Samtidigt som de svenska högerpartiernas ledare jublar över president Trumps handlingskraft förklarar fokrättsexperten Ove Bring varför attacken mot Syrien är ett folkrättsbrott:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9ayk5/experten-usa-har-begatt-folkrattsbrott

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
« Svar #54 skrivet: fredag 07, april 2017, 23:09:02 »

Som jag först trodde. Silver nådde aldrig 18.50 och guldet stänger (snart) under 1260. Allt hänger ihop och det är förutbestämt. Illusioner skapas för att få människor att titta åt fel håll.

Inloggad cyber

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 421
« Svar #55 skrivet: söndag 09, april 2017, 10:17:16 »
Att prata om folkrätten när FN är så splittrat som det är blir ju rätt larvigt. Ska man alltså ignorera vilka  grymheter som helst så länge det utförs av någon som är allierad med någon av de permanenta säkerhetsrådsmedlemmarna?

Trump visar här på sin förhandlingsstyrka som en joker i leken: Obama eller någon mer "normal" president skulle antagligen försökt med diplomatiska medel först, försiktigt vägt fördelar och nackdelar med olika svarsalternativ och agerat på ett ganska lugnt och förutsägbart sätt. Istället ser han gasbombade barn på TV och säger "fuck this shit". Från och med nu vet alla smådiktatorer ute i världen att "all bets are off". Sen att Trump i och med detta frångått ett till stort kampanjlöfte verkar inte störa honom nämnvärt.

Man kan också konstatera att låga väljarsympatier har en oroväckande stark korrelation till amerikanska presidenters vilja att ge sig ut på äventyr i världen:

Dålig ekonomi? Starta krig!
Lyckas inte få igenom viktiga reformer (t ex avskaffa obamacare)? Starta krig!

Är man mer konspiratoriskt lagd så är det dessutom ett utmärkt sätt att tysta de kritiker som tycker att Trump & Putin är alldeles för tjenis... Jag förstår i alla fall inte varför Assad väljer att plocka fram kemvapen just nu..

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
« Svar #56 skrivet: söndag 09, april 2017, 22:11:16 »
Att prata om folkrätten när FN är så splittrat som det är blir ju rätt larvigt. Ska man alltså ignorera vilka  grymheter som helst så länge det utförs av någon som är allierad med någon av de permanenta säkerhetsrådsmedlemmarna?

Försök inte att förminska Trumps och Förenta staternas brott mot folkrätten! Förminska heller inte de svenska politiska ledare som försöker göra en poäng av detta mycket allvarliga angrepp. Sverige har likväl som USA skrivit under internationella avtal och lagstiftat om folkrätten. Det är en skymf att jubla över att en nation grundlöst angriper en annan.

Vilka av Assads grymheter tänker du på? Assad har aldrig bevisats genomfört några gasattacker.

Tvärtom har det visats att amerikanskstödda rebeller använt gas mot Syrisk befolkning och att USA försökte ge Assad skulden. Tack vare säkerhetsrådet i FN (Ryssland och Kina) och en amerikansk kongress lyckades inte Obama tillåtas angripa Syrien. Fyra år senare påstår media och politiker fortfarande att Assad bevisligen utfört gasattacker, men det är inte sant. Det är propaganda som vi levt med i flera år. Jämför med turerna kring Hussein och Gaddafi. Vi vet att det inte fanns några massförstörelsevapen i USA och lögnerna som spreds om Gaddafi gjordes för att Gaddafi var i hög färd med att skapa ett islamskt kalifat där dirham och dinar skulle utgöra valutan och dollarn förbjudas.

Är det några andra grymheter du tänker på?

När det gäller tortyr och avrättningar så ligger ju inte USA på latsidan direkt så med det resonemanget finns det väl fog att jubla lika högt om Nord Korea skulle bomba Fort Knox, eller hur ser du på det?

Folkrättsbrott är för övrigt ett väldigt grovt brott och sådana slutar i allmänhet med livstidsdomar om man lyckas utreda dem vilket ofta tar mycket lång tid. Skälet till varför du anser Trump och USA skall undantas de internationella överenskommelser de själva antagit och lagstiftat om baseras dessutom på påståenden och är därmed grundlösa tills de utretts och bevisats av fler än en oberoende aktör. Det var också vad Ryssland och ett flertal andra länder framförde i FN:s säkerhetsråd innan attacken ägde rum. USA kör ännu en gång över FN och det kommer mycket troligt få mycket allvarliga konsekvenser denna gång. Ryssland, Kina, Iran, m.fl. har förberett sig ända sedan 2003 och tycks nu stå redo att inte vika undan på det sätt de tidigare gjort. T.ex. har Kina de senaste 2 åren använt sin veto-rätt flera gånger och dessutom öppet stöttat Ryssland internationellt i Ukraina- och Syrien-frågan. Kina har tidigare varit passiv. Iran har tagit plats igen och allt fler av USA:s allierade säljer sin dollarreserv och vänder ryggen till. NATO är inte längre en unilateral militärmakt och om de amerikanska generalerna tror något annat blir det kostsamt för världen.

Trump visar här på sin förhandlingsstyrka som en joker i leken: Obama eller någon mer "normal" president skulle antagligen försökt med diplomatiska medel först, försiktigt vägt fördelar och nackdelar med olika svarsalternativ och agerat på ett ganska lugnt och förutsägbart sätt. Istället ser han gasbombade barn på TV och säger "fuck this shit". Från och med nu vet alla smådiktatorer ute i världen att "all bets are off". Sen att Trump i och med detta frångått ett till stort kampanjlöfte verkar inte störa honom nämnvärt.

Trump har inte visat någon förhandlingsstyrka. Han förhandlade överhuvudtaget inte. USA körde över FN ytterligare en gång. Jag vet vad detta betyder: Det betyder att Ryssland, Iran och Kina inte kommer stå vid sidlinjen om ytterligare ett angrepp initieras. Räkna med nedskjutna amerikanska plan och sänkta fartyg om Trump inte tar sitt förnuft till fånga. Gör han inte det har vi ett öppet världskrig.

Man kan också konstatera att låga väljarsympatier har en oroväckande stark korrelation till amerikanska presidenters vilja att ge sig ut på äventyr i världen:

Sant! Det förringar dock inte folkrättsbrottet utan förstärker det snarare.

Dålig ekonomi? Starta krig!
Lyckas inte få igenom viktiga reformer (t ex avskaffa obamacare)? Starta krig!

Sant! Inte heller det förringar folkrättsbrottet utan förstorar det än mer. Dessutom fungerar det inte denna gång. Amerikanska befolkningen är less.

Är man mer konspiratoriskt lagd så är det dessutom ett utmärkt sätt att tysta de kritiker som tycker att Trump & Putin är alldeles för tjenis... Jag förstår i alla fall inte varför Assad väljer att plocka fram kemvapen just nu..

Assad har med största sannolikhet inte plockat fram några kemvapen förstår du väl? Tro inte på allt du läser utan använd hjärnan!

Här kan du få några möjliga orsaker till händelsen listade i ordning där mest troligt kommer först och den sista är relativt osannolik:

1. Några av rebellrörelserna inkl Al-Queda, IS, Al-nusrafront och övriga 50 innehar kemvapen och har använt dem. En bomb träffade olyckligt en depå/fabrik och gasen utlöstes därav.

2. Någon av rebellrörellserna avfyrade själva gasen i samband med flyganfallet för att svartmåla Assad och eventuellt åstadkomma ett amerikanskt ingripande eftersom de är nära att trängas undan helt av Syriska armen inklusive allierade.

3. Någon av rebellrörellserna avfyrade på incitament från tredje part gasen i samband med flyganfallet för att svartmåla Assad och eventuellt åstadkomma ett amerikanskt ingripande.

4. Bobmen släpptes av misstag av SSA eller på initiativ av disidenter inom SSA.

5. Assadregimen använde gas mot en del av befolkningen som använts som mänskliga sköldar av Assads motståndare.
« Senast ändrad: söndag 09, april 2017, 22:14:44 av Asrael »

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 769
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #57 skrivet: söndag 09, april 2017, 23:24:36 »

Instämmer i vad Asrael skriver. Bra skrivet!

Bra Cyber att du satte ordet normal  inom citattecken när det förgår en president i USSR... förlåt USSA. Finns inget normalt med dem. JFK var rätt OK men så gick det som det gick också, för honom o brorsan.

Folk tror att fundamentalister/ "rebeller" terroister Daesh IS osv kan strida och döda utan ekonomiska medel , pengar och vapen.Visst plundrar de men det räcker ju inte.  USSA har finansierat och stött beväpnat vilka fiender som helst till Bashar al Assad och i praktiken varit i krig med Syrien hela tiden. Det är ju inte ens hemligt! Obama har krigat med Syrien. Det verkar finnas folk som tror på motsatsen, Barack Hussein Obama , fredspristagaren (skämskudde för Nobelfesten)  han har mördat massor av människor i orättfärdiga interventioner . Amerikanska folket som är offer för aristokraterna eliten etlabilssemanget får betala bland annat med medel som petrodollarn har stulit åt dem.  Obama frågade väl aldrig kongressen om att attackera Syrien då man visste att det fanns ett stor motstånd och så körde man ändå vid sidan om enligt ovan?
Det är när det finansiella och politiska systemet är uppbyggt så att parasiter och politiker , socialister centralplanerare får pengar som de inte borde få beroende på att man förslavar folket och sätter makt i händerna på några få som gör det möjligt att finansiera krig. Vi ser även här på forumet att allt gammelmedia som är en del av makten säger rapas upp. Bättre om man tar etablerad media med en nypa salt och tänker logiskt samt lyssnar på flera parter innan man drar slutsater.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #58 skrivet: måndag 10, april 2017, 15:51:28 »
Oavsett vilka intentioner eller krafter som låg bakom Trumps plötsliga attack mot Assad så är jag besviken. Även om vi svenskar öht inte kunnat påverka det amerikanska valet så var en av anledningarna till att jag sympatiserade med Trump att han sa sig vilja dra tillbaka de amerikanska trupperna och inte föra invasionskrig som alla neocons före honom. Men men, nån gång borde jag lära mig att inte lita till politiskt valfläsk...

Inloggad cyber

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 421
« Svar #59 skrivet: tisdag 11, april 2017, 19:46:18 »
Ni som tror att det inte var Assad som bombade. Tja, ni har väl era åsikter och jag har mina. Jag skulle kunna posta hundratals länkar med expertutlåtanden om hur storleken på kratrarna efter bomberna överensstämmer med gasbärande bomber (mindre än vanligt, hittar inte länken men det var en svensk expert som intervjuades i DN), koppla händelsen till när Assad använt gas tidigare (Wikipedia listar t ex 50+ tillfällen då kemiska vapen tros ha använts i Syrien och majoriteten av dessa måste ha använts av regimen, bara man tittar på vilka som varit måltavlan... https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_chemical_weapons_in_the_Syrian_Civil_War), men det spelar ingen roll för ni kommer ändå aldrig att tro mig.

Ni väljer istället att tro på att rebellerna hade en egen kemvapenfabrik som träffades av bomberna trots att ett sådant händelseförlopp aldrig skulle kunnat leda till så många dödsfall (spränger man t ex saringas så förstörs den, se t ex https://news.vice.com/story/russia-says-assad-isnt-responsible-for-syrias-chemical-attack-but-no-one-is-buying-it). Alla vittnesmål på marken är förstås också bara påhittade. Däremot är Putin-sponsrade medier och obskyra bloggar som ständigt skriver orimliga saker för att det lockar besökare naturligtvis välinformerade och helt rätt ute.

Sammanfattningsvis: vi är inte överens om fakta, och vi kommer sannolikt inte bli det heller. Så vi får släppa det.

Och Trump har alltid varit full av skit och att *någon* blir förvånad av att han inte håller vad han lovar är... förvånande (sorry :P)

Det jag ville poängtera var att hans oförutsägbarhet faktiskt kan hjälpa honom att få som han vill, eftersom en förutsägbar motståndare är lättare att utmanövrera ("förhandlingsstyrka" var kanske fel ord, men jag hoppas du förstår vad jag menar nu, Asrael). Sen var jag lite väl optimistisk i vad han ska göra med den styrkan (antagligen blir det mer  "skydda amerikanska intressen & passa på att roffa åt sig det man kommer åt" och mindre "stoppa onda diktatorer från att mörda sin egen civilbefolkning")

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bad jokes. by Tyr
Idag kl. 13:15

Flertalet ovanliga silvermynt säljes by Andreaass
Idag kl. 02:53

Birka något för dig by sff123
Idag kl. 00:30

Tjänstepension by snus
Igår kl. 23:14

Köpes: Riksbankens 100 kr jubileumsmynt/minnesmynt by Guldfeber
Igår kl. 18:41