Författare Ämne: Donald Trump! Mannen Myten Legenden  (läst 31186 gånger)

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Donald Trump! Mannen Myten Legenden
« Svar #15 skrivet: lördag 12, november 2016, 17:29:08 »
Jag fick denna länken skickat till mig idag: https://hbr.org/2016/11/what-so-many-people-dont-get-about-the-u-s-working-class

En i mitt tycke bra analys som etablissemanget och vänsterväljare borde ta till sig, då de ständigt verkar lika tagna på sängen när deras utskrattade hatobjekt
visar sig komma till makten :)

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 375
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #16 skrivet: lördag 12, november 2016, 18:42:15 »
Jag fick denna länken skickat till mig idag: https://hbr.org/2016/11/what-so-many-people-dont-get-about-the-u-s-working-class

En i mitt tycke bra analys som etablissemanget och vänsterväljare borde ta till sig, då de ständigt verkar lika tagna på sängen när deras utskrattade hatobjekt

2 olika världar kolliderar... :P

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #17 skrivet: lördag 12, november 2016, 18:55:14 »

2 olika världar kolliderar... :P

Det kan man minst sagt kalla det! Min synpunkt är att Trump vann valet inte är främst pga hans egna meriter, utan främst för att han representerar
en motreaktion till alla de dårskaper som styrt hela västvärlden de senaste decennierna. Trump blev helt enkelt en galjonsfigur mot etablissemanget,
medan Hillary var en representant för detsamma. Vi ser exakt samma diskrepans och tendenser här på hemmaplan, och troligen med samma konsekvenser
efter nästa val.

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
« Svar #18 skrivet: lördag 12, november 2016, 19:05:48 »
Lite långsökt...men det struntar jag i  :D

I filmen "Captain fantastic" (2016) så låter en pappa till en 8-åring läxa upp 12-13 åringar angående amerikas viktigaste Rättigheter /Skyldigheter som kontrakterar varje amerikan till ordningen" Bill of Rights" 8 åringen vet mer genom hemundervisning än dessa elever i en kommunal skola som uppenbarligen gjort ett fatalt misstag i utbildningen . I dagens identitetspolitiska strömningar så gör det hela hos i Sverige totalt onödigt. Den du är- identiteten- är viktigare än vad du kan bidra med som medborgare.
Nu har USA röstat för en vändning. Låt oss se till att vi kan bidra med samma sak här hos oss. Svenska traditioner utan mångkultur !  :D

https://www.youtube.com/watch?v=QgvtmO7c-UU

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
« Svar #19 skrivet: lördag 12, november 2016, 19:25:00 »
Vi har haft Brexit. Nu har vi fått Trumpism. Nästa år (maj) går Frankrike till val (Le Pen, nationalist, spås göra ett kanonval) Polens regering har förbjudit aborter. Ungern håller på att slingra in sig i någons sorts protektionistisk nationalism (Ingen vet exakt) Vårt SD kommer antagligen göra ett mycket bra val 2018. Andorra, belgien,Bosnien/Hercegovina, Danmark, Finland, cypern, Island, Lettland, Norge,rumänien,Slovenien,storbritannien (Nu orkar jag inte längre fylla på)  Är ALLA högerregeringar.

Trump har alla förutsättningar för att hitta samarbete i Europa. Fattas bara att Merkel och Hollande avgår nästa val och lämnar över makten till en högerallians. Då är EU rökt och då kommer högern att få en interkontinental renessans. Eller vad tror ni ?

« Senast ändrad: lördag 12, november 2016, 20:42:20 av Silverräven »

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #20 skrivet: söndag 13, november 2016, 20:38:33 »
Måhända önsketänkande, men här är spekulationer om att Trump funderar på att låta USA återgå till guldstandard igen.

http://www.npr.org/2016/06/16/482279689/trump-favors-returning-to-the-gold-standard-few-economists-agree

Bidrar med ett litet fint Pepe-budskap också nedan.

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
« Svar #21 skrivet: onsdag 23, november 2016, 21:16:00 »
Trump drar USA ur TPP. Bekräftad igår.  NAFTA nästa gång ?
Detta är enligt min mening det enskilt viktigaste vallöftet som härmed blir fullföljt.

https://www.youtube.com/watch?v=pOLAWV0HTW0

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 769
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #22 skrivet: lördag 03, december 2016, 12:15:06 »
Ni som har fruar/flickvänner inom sjukvården eller arbetar där själva... Dags sluta betala medlemsavgiften till Vårdförbundet.

Se ledare..uttalande från ordföranden Sineva Ribeiro i deras starkt politiska tidskrift Vårdfokus.

"Den 9:e november valdes Donald Trump till president. Samma dag delades Vårdförbundspriset ut. En dag där kontrasterna inte skulle kunna bli större."

Förutom den våldsamma överskattningen av sin egen betydelse och storhetsvansinnet som hon så tydligt lider av, så är det i mitt tycke provocerande att hon tar en sådan stark politisk ställning i frågan om ett annat lands president. Hon skämt inte ens för det och tycker det är världens mest naturliga sak. Det måste ju odlas en alldeles förskräcklig kultur hos fackpamparna. 

Sedan kommer en massa trams o floskler och de är såå bekymrade....allas lika värde...låt inte hatet vinna....blablablabla. Hon antyder att människor som röstat på Trump bryter mot FN:s deklaration om mänskliga rättigheter. "människor har utrustats med förnuft och samvete och bör handla mot varandra i en anda av gemenskap"

HAHAHA förlåååååååt.......jag borde vetat bättre. Jag borde röstat på Hillary Clinton...   Kanske finns det en ljusning nu när de räknar om röster.. Hörde att 22 000 röster blev 21999 så vem vet...

Är det någon mer som undrar lite försynt alternativt blir lite irriterad ? Det börjar på botten och går utför ?? hmmm   Vänder på bladet och ser rubriken "Genusyrsel på vårdcentral"

Skickar med en trevlig video för det var ju kontraster skrev hon....

Utloggad Gripen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 238
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #23 skrivet: lördag 03, december 2016, 22:44:46 »
Trumps utnämningar tyder på att han kanske har blåst sina väljare. Vad tror ni? Säger å ena sidan att det är slut på regimskiften, tillsätter å andra sidan folk som menar att Iran är ett större hot mot världen än Islamiska Staten t.ex. Snackade han skit för att bli vald, eller kommer han hålla sina löften?

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
« Svar #24 skrivet: lördag 03, december 2016, 22:49:11 »
”Trumps motsats ser dagens ljus – STATUS QUO ”Change” – förändring. Det var en av förklaringarna till Donald Trumps vinst i USA:s presidentval. När BMW lanserar sin nya 5-serie leker man tvärtom-leken. Nya Femman ser ut som den gamla och för första gången på decennier känns den…

Vad är detta för citat ?

Det är SvD:s senaste biltest  :o    Vilket utfall hade BMW-testet blivit med Hillary " Stronger together " ?  Inget alls. Det känns roligt att fundament skakar ända in i SvD:s betydelselösa tekniktestredaktion. Det betyder att folk verkligen blivit uppjagade... hehehe

http://www.svd.se/nya-bmwn-gar-svettig-balansgang/om/svds-biltester

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
« Svar #25 skrivet: lördag 03, december 2016, 23:26:08 »
Trumps utnämningar tyder på att han kanske har blåst sina väljare. Vad tror ni? Säger å ena sidan att det är slut på regimskiften, tillsätter å andra sidan folk som menar att Iran är ett större hot mot världen än Islamiska Staten t.ex. Snackade han skit för att bli vald, eller kommer han hålla sina löften?

Obamas utrikespolitik får Trump serverat på ett fat automatisk när han tillträder 20:e januari. Det finns ett extremt utbredd raseri för Obamaadmin. Drönarkrig i Afganistan och Pakistan i hela regionen som skördar långt fler civila offer än eliminerar terrorister. Demokratiskapandet och emanciperingen i dessa länder för kvinnor och barn har varit kvalificerat bs. Ingenstans i regionen har Obama vunnit popularitet utom i de fall då US trupper stannat kvar för att skydda minoriteter från regionala krigsherrar.  Kampen mot IS går halvhjärtat framåt. Trots att både vapenarsenalen och bemanningen överstiger 20:1 till bekämparna av IS till fördel. Taktiska skäl. Utmattningskrig. Winner takes all. Dessutom har Obama har snackat till sig en tvingande sjukförsäkringslag för medborgarna genom deras arbetsgivare-Ett dråpslag för företagandet ,mycket impopulärt.

Är själv inget superfan av amerikansk politiskt styre, men Trump tillhör inte DET etablissmanget. Han kan inte, vill inte, hämta sin stab av permanenta washingtondrönare som har en noga inarbetad arbetsplan för varje ny president. Trump väljer sin stab. Och det innebär att välja bort samma folk som har varit rådgivare till Reagan, Bush SR, Bill Clinton ,Bush JR ,  och Obama i rad. En stab av krigshökar sedan Reagan 1984.

Samma folk som varit med om att montera ner Industrinationen USA för en elit som kan flytta sin produktion utomlands för en lite större profit.
Så...Ingen aning vad som kommer att hända. Går det åt skogen så Trump ute efter 4 år. Det beror mycket på att Trump får full fokus av globalisterna under hela ämbetsperioden. De kommer aldrig att försitta ett tillfälle att offentlig kalla Trump för en j-a fjant i vad han än gör. Kom ihåg Trump har från början varit den värsta tänkbara kandidaten för den samlade eliten som TRODDE att allt kommer att gå smärtfritt sålänge kandidaten är den rätte.

« Senast ändrad: lördag 03, december 2016, 23:31:16 av Fiat de Lux »

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #26 skrivet: söndag 04, december 2016, 12:40:37 »

Det återstår att se. Vad man däremot kan vara säker på är att man tyvärr aldrig får 100% av det man blev utlovad innan man gick till röstningslokalen. Hur mycket som stämmer i efterhand kan bara tiden utvisa....

Inloggad Cash Is King

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 625
  • Affärsomdömen: 2
Donald Trump! Mannen Myten Legenden
« Svar #27 skrivet: lördag 10, december 2016, 06:41:46 »
Enligt den synska kvinnan Baba Vanga från Bulgarien som dog 1996 kommer Donald Trump aldrig bli president och att Barack Obama är USA:s siste president.

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/867342-mystiska-spadomen-trump-kommer-aldrig-bli-president
http://www.mirror.co.uk/news/weird-news/blind-mystic-who-predicted-brexit-9237253

! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=h_WNtYk3F4w

Inloggad cyber

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 419
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #28 skrivet: söndag 11, december 2016, 18:05:06 »
Nu plockar Trump in ännu fler från Goldman till Washington. Känns mer och mer som att Trump kommer vara en klassisk republikansk president (inte lika crazy på vissa områden som han verkade innan valet, men inte heller särskilt intresserad av att faktiskt rensa upp i etablissemanget)

https://www.bloomberg.com/view/articles/2016-12-09/economists-are-out-goldman-is-back-in

Om man tänker ädelmetallpriser och börs/marknad så tycker jag det är lite svårläst. Han har ju utlovat spenderbyxor på, vilket i praktiken kommer innebära ökande statsskuld och inflation. men räntan är ju samtidigt på väg upp och ädelmetallpriser är ju mest beroende av realräntan (ränta minus inflation), och vart den går vet nog bara Yellen & co (om de nu får sitta kvar)

Inloggad cyber

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 419
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #29 skrivet: söndag 25, december 2016, 17:20:28 »
En tolkning av varför aktiemarknaden går så bra under trump.. iofs tar artikeln det för en given sanning att mr T kommer köra mycket svågerpolitik (sannolikt imho, men inte säkert), men det mesta handlar om protektionismen och där är det ju tydligt var han står..

https://fee.org/articles/a-rising-stock-market-does-not-signal-economic-health/

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Tips till första guldköpet? by Cash Is King
Idag kl. 17:59

Kärlek med förveckling by Tole
Idag kl. 17:53

CLF by Nils
Idag kl. 17:45

JZ checkar in by vredefort
Idag kl. 15:24

MineGo goes Metal by vredefort