Författare Ämne: Donald Trump! Mannen Myten Legenden  (läst 31313 gånger)

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 769
  • Affärsomdömen: 3
Donald Trump! Mannen Myten Legenden
« skrivet: fredag 04, november 2016, 23:24:32 »
Viktiga trådar har startats rörande valet i USA men The Donald förtjänar en egen tycker jag.

Jag skulle vilja höra era synpunkter och hur ni uppfattar att han har utvecklats som kandidat och även genom åren.

Trots att Trump mer än brukligt är självfinansierande så måste man fundera över hur han blivit rik och vilka som är hans intressen.

Jag tror att han är höggradigt exhibitionistisk.  Inte som statyn med mikropenisen men vilken bragd att bli president!
 Detta är ingen dålig eller ovanlig drivkraft. Om han får utlopp för detta genom att föra USA i rätt riktning så är det utmärkt. Vi alla söker efter bekräftelse. Det är en del av att vara människa.

Jag tror 8:e november kan komma att handla om vilja till förändring såpass mycket att det kommer påverka valutgången.   

Ron Pauls retorik kräver att man kan tänka i flera steg och intressera sig lite samt att inte vara alltför hjärntvättad. Tyvärr är detta inte fallet.

Donald har en mer enkelspårig retorik som appellerar även till Joe Sixpack som känner att han slängts under bussen av etablissemanget men han vet inte riktigt hur det har gått till.

Jag tror att jänkarna  är tillräckligt smarta för att inse att 4 år till av samma vara som satt USA i skiten inte är bra. Trump känns som ett nytt spår , må det bära eller brista.

Då är det naturligtvis Trump som kammar hem vinsten. 
Clinton innebär status quo och jag tror inte hon och hennes lakejer lyckas dölja det. 
Samtidigt så ser vi hur starka krafterna är,  som Trump har emot sig.

Tittade in på SVT nyheter nu.. ser ingenting om Wikileaks bomb att Clintonstiftelsen har kopplingar till IS.

Kan Trumps plumpa uttalanden om att stänga ute muslimer som retade även mig varit ett billigt sätt att tränga igenom medierna för en som inte har i närheten av Clintons propagandaapparat?
Det sägs ju att all publicitet inklusive dålig publicitet är bra publicitet ?

Muren mot Mexico...den kommer ju inte byggas för Mexico kommer ju inte betala den.

Kraftigt sänkta bolagsskatter är ju inte så dumt ?

Jag tror inte Trump är en sådan stor protektionist.  TTIP TPP TISA handlar inte om frihandel.

Trump vill värna den grundlagsstagdade rätten till självförsvar med vapen vilket jag tycker är bra som skydd mot tex en korrupt stat och för att minska stödet för en stor stat med auktoritärt ledarskap övervakningsamhälle och polisstat.

Privata vapen döda inte många. De flesta morden står ju stater för när de lurar människor att kriga mot andra människor som de inte känner. Folket får då betala detta med sina liv.
De som överlever krigen får betala med slaveri och höga skatter. 

Alternativt genom arvsskuld eftersom politiker tycker om att skjuta inte bara människor utan även problem och skulder framför sig.

Presidenten har stort inflytande över Utrikes och säkerhetspolitik.  I många andra sammanhang behöver han mer stöd från kongressen demokrater och republikaner.

Man kan ju inte ogilla en man som uttalar sig mot utrikespolitisk interventionism (krigande i andra länder) och för stärkta relationer med Ryssland.

Kanske dags att han börjar öka bemanningen av livvakter då det är starka krafter han sätter sig emot.
Kommer Trump gå samma öde till mötes som mannen bakom Executive Order 11110  alltså Kennedy ?  respektive kommer han att bli mördad?

Tonläget är högt nu. Kommer den grupp som röstade på den förlorande kandidaten finna sig i valresultatet ?  Tillåter eliten ens att valet hålls ? Kommer Soros röstningsmaskiner fixa in Clinton ?

Jag tycker det är högst diskutabelt om röstande på den demokratiska rekvisitan/fernissan som presidentkandidater och val  utgör är rätt sak att göra,  bland annat eftersom jag också anser politiker vara underordnade medial och monetär makt.

Men man måste också göra det svåra valet att antingen följa sin moraliska kompass och visa sitt motstånd mot det man uppfattar som en kränkning av individens moraliska rätt till frihet vilket man kan göra genom att inte rösta.   Den svåra nackdelen som då följer ens "passivt agressiva" :) agerande är att man riskerar att indirekt medverka till att den ondskefullare kandidaten vinner över den mindre ondsskefulla kandidaten därför att man själv inte röstat.

ELLER alternativ två :  att man helt enkelt röstar EMOT det sämre alternativet och genom sitt deltagande legitimerat sitt eget slaveri.     Glöm inte att när man röstar så röstar man faktiskt INOM systemet. För den som finner detta system från grunden felbyggt, så är röstande inte helt givet.

Vilka hatar Trump ? Bland andra dessa :
*Finansvärlden, Wallstreet , banker
*Etablerade Medier
*Karriärpolitiker, republikaner såväl som demokrater
*PK-eliten Hollywood
*Globalister som vill utrota nationalstater som är suveräna och bestämmer självständigt över sitt och inte vill släppa den politiska makten till storföretag och banker
*Privilegierade storföretag gärna med oligopolställning
*Krigsindustrin
*George Soros
*Samtliga svenska partiledare för riksdagspartier utom Jimmy Åkesson

Inloggad SoulCrew

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 784
  • Affärsomdömen: 30
SV: Donald Trump! Mannen Myten Legenden
« Svar #1 skrivet: lördag 05, november 2016, 00:45:06 »
Jag har sagt från början att Hillary blir en i bästa fall halvdassig president, ungefär som Åbama men med mindre karisma och sämre som talare. The Donald däremot, en chans på tio så blir han den bäste presidenten sen typ Teddy R, 9 ggr av tio blir det en episk clusterfuck. Om inte världens välmående stog på spel vore det nästan kul.

Mer allvarligt, hur kan de här två vara det bästa de lyckats vaska fram over there? Kanske dags att lägga ner primärvalen och återgå till backroom deals?

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #2 skrivet: söndag 06, november 2016, 00:11:31 »
Jag har sagt från början att Hillary blir en i bästa fall halvdassig president, ungefär som Åbama men med mindre karisma och sämre som talare. The Donald däremot, en chans på tio så blir han den bäste presidenten sen typ Teddy R, 9 ggr av tio blir det en episk clusterfuck. Om inte världens välmående stog på spel vore det nästan kul.

Mer allvarligt, hur kan de här två vara det bästa de lyckats vaska fram over there? Kanske dags att lägga ner primärvalen och återgå till backroom deals?

Michael Moore Explains Why TRUMP Will Win

Nu var du för snäll! :)
Jag tycker halvdassig är en förskönande beskrivning av sådan narcissistisk själlös psykopatisk förhandlingsbar personlighet som Clinton. Hon är mer en mäklare av makt. Säljer sig till högstbjudande särintresse.

Åbama är en eminent skribent här på forumet.  Obongo däremot är en annan femma. (Eller rättare sagt Femfemma? =psykiskt sjuk brottsling)

Jag har känslan att stämningen är väldigt ödesmättad inför det stundande valet ? Detta känns inte som ett vanligt val.  Såpass mycket makt håller på att koncentreras till allt färre personer i globalismens namn. 

Trump har faktiskt  kritiserat FED. Men bara lite lätt.
Han kan säga tokiga saker som att Kina manipulerar sin valuta vilket känns sekundärt på det stora hela.  Som om inte USA är en manipulatör ? :)
Och så säger han att USA är lurat av andra länder.... och att USA måste betala för att skydda andra länder och vara världens polis.   Vi vet ju att sanningen är mycket mer komplicerad.

Hans åtgärder är bra men skälen som han anger som motivation för åtgärderna är felaktiga. Troligtvis vet Trump detta.  USA är inte världens ordningsvakt. De är snarare världens mobbare.   

USA är  inte lurat genom de många handelsavtalen. Det är i så fall snarare amerikanska intressen (ej inkluderat folket) som lurar andra.  Men ett sådant resonemang går ju knappast hem hos väljare.   Däremot så är ju slutsatsen densamma för vad som behöver göras.

Hahah...De manipulerar hela världens finansmarknader dels med vapenmakt* och för lånade pengar som bygger på att de byggt upp en illusion av förtroende som förhoppningsvis snart rasar.   
*Läste/hörde om någon viktig Kines som sa att Kina har varit tvungna att köpa US-obligationer. Köpa deras skuld.  Nu säljer man istället och Federal Reserve köper.   Vi ska troligen vara väldigt glada att USA inte är den enda kärnvapenmakten numera.

Det finns självreglerande mekanismer i en fungerande världshandel. Tänk följande scenario:  Ett land importerar mer än de köper. Då fylls världsmarknaden med landets valuta.  Det sjunker då i värde. Då blir landets varor billigare och exporten kan då öka eftersom varorna blir billigare för andra länder och i förhållande till deras valutor.    Nu fungerar det ju inte så som det borde.  Marknadskrafter får inte verka.    Kina är världens fabrik. USA producerar allt mindre.   Dollar/ inflation är den viktigaste exporten som gör att de kan leva över sina tillgångar. Kina har  medverkat till att hålla dollarn stark och Yan svag genom att köpa upp deras skulder.  Nu är det dock nya tider på gång.

Sådana saker kan man inte säga till väljarna..    Det är för svårt att fatta.  Väljare går mycket på känsla och enkla argument hellre än fakta vetenskap och logik.   Jag tror att Trump är väldigt intelligent.  Han tar ned nivån på en lagom nivå och han säger ofta saker 3-4 gånger.

Jag tror han är mycket medveten om att hans plumpa uttalanden och oborstade stil går hem i ett i övrigt  retoriskt klimat där varje stavelse och minspel hela tiden vägs på guldvåg.

Han framstår som ärlig i en miljö full med rävspel där alla andra har dyra strateger , PR-konsulter och stall med beteendevetare eller motsvarande som berättar för politikerna vad de ska säga och hur de ska vara.

Donald Trump's Anti-Establishment Speech. MUST SEE VIDEO

Trump säger bra saker :

"Vi har misslyckats i /sabbat mellanöstern.
Om vi hade spenderat noll dollar på att invadera Irak så hade vi haft ett mycket bättre utgångsläge. 
Irak har blivit ett universitet i terrorism.
Vi har gått in för att ta bort diktatorer eller vad man vill kalla dem såsom i Libyen och Irak Det har skapats en grogrund för terrorism.

Vi strider mot ISIS. Assad strider mot ISIS. Vi strider mot Assad. Vi har ingen aning om vad vi sysslar med. 
Ryssland kan vara vår allierade. Varför ska vi skaffa oss onödiga problem ?
Vi ska koncentrera oss på att slå ut ISIS."

Varför klarar vi inte att hantera IS...25-30 000st...?
2300 militärfordon (Hummer) har stulits.
USA har spenderat minst 2 biljoner dollar i Irak. 4-5 biljoner på att kriga i mellanöstern.
De allierade som USA stöttar visar sig i slutänden vara värre än dem som de försökte bekämpa från början.

Trump stod sida vid sida med Nigel Farage mot etablissemanget mot storbankerna och korporativismen och EU´s icke valda ledare.

De här såkallade frihandelsavtalen som bara gynnar storföretag och banker.. (vilket småföretag har råd att anlita tjogvis personer jurister byråkrater som ska läsa igenom tiotusentals sidor med tex för att kunna driva företaget) är oerhört skadliga.  Dessa avtal är Trump emot.   Han vill minska USA kostnader för krigen.   (Idioterna och globalisterna kallar detta för isolationism hahahahhaha)

Han vill stärka banden till exempelvis Ryssland och Putin.

Jag tror inte ett ögonblick att Putin är så skadlig som etablissemanget säger. Däremot har Ryssland förmodligen en viktig roll som motvikt till bland annat USA. Rysslands kärnvapen är förmodligen en av faktorerna som gör att terrorn hålls i balans än sålänge.  Varför denna ryss-skräck ?

Vad är egentligen grejen med Putin och Ryssland ? Vilka fakta eller hot och speciellt sett i förhållande till USA är det som gör Ryssland till världens fiende nummer ett ?

Donald Trump säger : Etablissemanget och särintressen förstör vårt land!
Trump har gått fram och blåst bort de republikanska motståndarna en efter en som ett bowlingklot slår ner käglor.
Kritik rinner av honom som teflon. Han reser sig hur mycket man än sparkar på honom.

Han planerar att sänka bolagsskatter, sänka skatter för medelklassen.  Han vill göra om kostsamma välfärdssatsningar som inte har fungerar såsom Obamacare.   Vilken fantastisk åtgärd !

Trump vet att det går åt h-e för ett land som inte har något att exportera och inte producerar någonting.  Vad kan vara bättre än att förbättra företagsklimatet och få tillbaka jobben ?

Han säger att han gillar Mexiko och respekterar landets ledare som han anser vara mer kompetenta än USA:ledare.

Trump har gett jobb till tusentals (?) Mexikaner.  Hur rasistisk är Trump egentligen?   Vad är INTE rasistiskt idag i västvärlden ? 
Idag anses ordet "hudfärgat" vara rasistiskt om det används om tex plåster eftersom det finns vita människor på Södermalm som kan bli sårade. Dessa Södermalmsbor har aldrig träffat en invandrare men de kan ändå bli kränkta av ordet "hudfärgat".  Glassar får inte heta Nogger eftersom vita har en arvskuld och är roten till allt ont och spanska ordet för svart är rasistiskt.  Herrgårman/ Här går man- skyltar plockas bort för att det är ingen ordlek utan det är  könsdiskriminering osv.
Svenska exempel men det är samma sak i andra länder.

Trump säger att han ska ordna en "Big fat beautiful door in the middle so that people can come to our country legally" i den mur som han talar om.    Hjälten juden (national?)ekonomen och liberatarianen Milton Friedman (troligen inte rasist) menade på, att du inte kan förena skattefinansierad välfärd med öppna gränser.. 

Jag hävdar att i valet mellan Trump och Hillary så är det bästa för världen och den enda supermakten nämligen USA;  att vi får in Trump i vita huset.

Jag tror också att splittringen i opinionen är så stor nu så att oavsett valutgången så väntar en händelserik tid.
Centralplanerarna på centralbanken FED kommer definitivt att ändra sin strategi och sina mål efter valet.

En rolig historia :)   :

Hillary Clinton och Donald Trump blir strandsatta på en öde ö.  Vem kommer då att klara sig bäst och bli den store vinnaren ? 

Svar:   AMERIKA!   Hahahahah

Utloggad vonswartz

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 215
  • Affärsomdömen: 24
« Svar #3 skrivet: måndag 07, november 2016, 01:06:20 »
Det är intressant att betrakta hur politiken fungerar "overthere".

Demokraterna verkar ha sjunkit ner i ett tokenisktiskt pandering. Jag tycker mig känna igen tydliga drag från Frankfurtsskolans neomarxism; spela ut grupper mot varandra och ta den "svagas" parti. De "svaga" väljs givetvis av neomarxisterna själva. De "starka" demoniseras in i bomben i "kampen" MOT (aldrig för) "de onda" starka. Sedan ges makten - märkligt nog - till neomarxisterna, som "räddat" de svaga.

Det finns uppenbara hål i det tänkandet.

"Kampen" måste bli ett strävandemål, inte ett uppnåendemål. Ve den dag då "de svaga" har lyfts; de behöver inte räddas länge och deras incitament att stötta neomarxisterna försvinner. Där kommer omvandlingsakten; man söker efter nya grupper att rädda. "De svaga" blir plötsligt "de onda" (basket of deplorables) och börjar smutskastas, för att ställa dem mot andra "svaga" och "missgynnade" grupper (i USA:s fall muslimer och illegala invandrare). Man kan gott jämföra med Sverige; där vänstern historiskt har vurmat för "arbetarklassen"; fabriksarbetare. Men idag tjänar de över 30 papp i månaden och betalar en tillräckligt hög skatt för att inte så gärna rösta vänster. Därav vänsterns vurm för nyanlända. En grupp de kan "rädda".

Man bör även ha i åtanke att demokrati är demografi. De talrikaste grupperna bestämmer hur lagstiftning och resursfördelning ska se ut. Genom att vurma för talrika grupper med (antaget) högre nativitet befäster man sin makt. Således är det aldrig frågan om någon äkta "solidaritet", utan bara makthunger.
Här kan man även betänka det omvända förhållandet mellan ekonomiskt välstånd och antal barn man skaffar; par med god ekonomi skaffar färre barn. Dålig investering för makthungriga vänsterpopulister.

Vad det gäller Trump är det tydligt att han vill skapa ett sken av "folkrörelse" för förändring. Lite ironiskt så ser jag lite plagiering av Obamas strategi från 2008. Frågorna må vara annorlunda, men upplägget är en gräsrotsrörelse. Den lilla människan mot etablissemanget. Symboliken faller dock på att Trump själv är en del av detta etablissemang. Ekonomiskt i alla fall. Men låt vara; andra oligarker i USA hatar honom som pesten.

Jag betvivlar inte att han har rätt i en del av det han säger, men jag är skeptisk inför om han faktiskt genomför det. Obama kom till makten med att Irakkriget ska ta slut och att Guantanamo ska stängas. Hur ser det ut idag...? Tror att presidentens hand är mera bunden än vad man vill tillstå. Och då en domare i högsta domstolen har tagit avstånd från honom; kommer det att finnas någon som är villig att svära in honom...? Kommer elektorerna att välja honom? De har nämligen makten att låta bli.   

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #4 skrivet: onsdag 09, november 2016, 08:13:11 »
Hur skulle det kunna bli annat än en bra dag HAHAAAAAAA

Nu kommer medierna att fyllas med analyser.. Vad gick snettt??   Obildade vita män ? Hur kan vi se till att de aldrig mer får rösta ? Roten till allt ont.

Bröder och systrar folket har trotsat en aldrig tidigare skådad kampanj som skulle leda oss på "rätt spår" Alla belackare kan ju bara dra något gammalt över sig..

Sååå skönt att se eliten i

Sverige gråta ut i TV... Nu kommer alla problem som kommer upp i ljuset att skyllas på Trump.. Det ska vi vara medvetna om ....hahahahahah

Guldet verkar gå åt rätt håll också...precis som vi trodde..Spännande blir det med börsen nu  :P :) ;) :D  Inte ens snöstorm o bilköer kan väl förstöra en sådan här dag ?

Utloggad thgswe

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 73
  • Affärsomdömen: 28
« Svar #5 skrivet: onsdag 09, november 2016, 14:31:03 »
Känns tryggt nu när TT har intervjuat en docent i psykologi om hur man talar med barnen efter trumps seger.

http://www.metro.se/nyheter/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-trump/Hdzpki!iB3T4Z4g78cgNQDGDZk3oA/

Jättebra att skrämma upp barnen för ingenting.

Gött iallafall att etablissemanget fick på nöten, går bara runt och myser idag :):)

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #6 skrivet: onsdag 09, november 2016, 15:14:39 »
Känns tryggt nu när TT har intervjuat en docent i psykologi om hur man talar med barnen efter trumps seger.

http://www.metro.se/nyheter/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-trump/Hdzpki!iB3T4Z4g78cgNQDGDZk3oA/

Jättebra att skrämma upp barnen för ingenting.

Gött iallafall att etablissemanget fick på nöten, går bara runt och myser idag :):)

Tänk att de är så korkade ?   

Det känns att händelsen i sig med presidentvalet,  lyfter på stenar och ser på alla ljusskygga varelser som krälar fram. "Hur pratar man med barnen om Trump ?"

Det är ett subtilt sätt att säga att Trump är ondskan själv.     De säger det inte rakt ut..Utan det är liksom underförstått. Det är något som alla vet....     Folk är så hjärntvättade..   Det känns skönt att här  på forumet så är det folk som har insikter..Inte en massa lösa åsikter om saker man inte har en aning om.     Trots att alla etablerade medier framställde den amerikanska opinionen som mestadels positiva till Clinton så genomskådade vi detta.  Det är bara ett exempel på hur medier ljuger ocn manipulerar massorna.   Folk vill gärna tillhöra den vinnande sidan. Därför röstar många människor som inte är så säkra på sig själva på den beräknade vinnaren.  Detta skulle då vara Clinton..   

På sätt och vis så är det ju ärligt att man säger ifrån nu och gråter ut öppet över Trump-segern.....trots att de vet att man inte blir av med Trump de närmaste 4 åren (?).    Är det nu man ska fortsätta motarbeta Trump och se till att minimera hans betydelse ?  Och kanske även piska upp stämningar som om de inte leder till attentat mot honom så till att minska hans kredibilitet ?

Även om medieeliten är väldigt ryggradslösa djur så var ju egentligen var denna liknelse med maskar under stenarna elakt mot viktiga organismer som ingår i vårt ekologiska kretslopp.  Bonnierfolkets betydelse för vår överlevnad är troligen inom den negativa skalan...   Världen skulle vara en bättre plats utan dessa vidriga medier som förleder folket. 
Detta var en delseger..doch är det en liten förändring inom systemet och som många redan antytt; Trump är inte en frälsare.   
Varje människa måste ta ansvar för sitt liv för att storebror kommer inte kunna ta hand om dig.  Inte Trump heller.  Storebror lever på andra pengar.  När han gör det så missgynnas produktivt arbete..  Förr eller senare är andras pengar slut.

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #7 skrivet: onsdag 09, november 2016, 20:25:05 »
Reagerade också starkt på tv1 valvaka där orden ”vita” ”lågutbildade” ”män” ”Hat” nämndes stup i kvarten bland Kommentatorerna , fast den utmärkta reportern Erika Bjerström stämde inte i kören utan försökte verkligen att , i kraft av verklig erfarenhet, ge en betydligt mer nyanserat bild av en Trumpväljare.
Ger inte mycket för SvT:s behandling av politiska skeenden numera. Kan man klämma in ras och kön i samma mening för att avhumanisera väljare för fel kandidat så kan vi vänta oss att våra skattemedel fortsätter att hålla den inställningen under armarna, och de behöver inte ens står till svars till någon. Men det var skoj att se hur SvT:s redaktion inklusive kommentatorerna i studion ( BÅDA Hillary anhängare, SvT, Really ? ) Hur mungiporna hängde i golvet och hur oerhört trötta och besvikna alla blev. Close but no cigar. Så här går det när den fina globaliseringen via multinationella företag genom ”Frihandelsavtal” utlokaliserar jobb till låglöneländer . Vad göra med den egna arga nationella arbetskraften som nu blir arbetslösa ? Demokraterna har förklarat allihopa som en börda som ska tigas ihjäl. Tills Trump kom.

Fastnade till sist på TV4 med Oskarssons fängslande liverapporteringar . Vilken skillnad.

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 677
  • Affärsomdömen: 76
« Svar #8 skrivet: onsdag 09, november 2016, 20:47:28 »
Den rakryggade och modiga Alice Teodorescu har i dagens GP en riktigt läsvärd ledare i ämnet där hon drar paralleller  med Sverige.

Förnekelse skapar farliga politiker.
http://www.gp.se/ledare/teodorescu-f%C3%B6rnekelse-skapar-farliga-politiker-1.3942350
« Senast ändrad: onsdag 09, november 2016, 20:51:08 av Condor2ooo »

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #9 skrivet: onsdag 09, november 2016, 22:47:52 »
Pepe approves

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #10 skrivet: fredag 11, november 2016, 21:38:56 »

Discussing the Elite Agenda & 2016 Election with Jim Rickards

Rickards intervjuades strax före valet om elitens agenda och om valet. 

"Donald Trump tillhör de prominenta och väldigt rika...han tillhör en rik elit.. .men inte DEN eliten ...inte Bilderberg eliten. Han nätverkar inte med dessa människor"

Trump är alltså "äkta" menar han på enligt min tolkning. Goda nyheter att Rickards antyder detta och ännu bättre om det verkligen stämmer!

"När marknadskrascherna som inte fick verka ut -08 gör sig gällande igen;    ---när tillgångsbubblor spricker ...  allt kan då komma att skyllas på Trump."

Kanske finns en tanke bakom det ?

"Hillary Clinton är önskvärd som president om den globala eliten (själv )får välja" :)

Han tar upp en massa annat intressant... Med SDR som vanligt förstås
"Man bände på reglerna för att få med Kina i SDR korgen"...osv

Nästa finanskris kommer vara omvälvande

Ryssland kommer klara sig bra då av flera skäl anser Rickards... de har en låg extern skuld... De har stora guldreserver i förhållande till BNP. Större än Kina.

Ryssarna är även patriotiska nationalister som inte låter sig knäckas så lätt då de redan levt under svåra förhållande och prövats gång på gång.

HAAHah inte konstigt att globalisterna HAAAAATAR Ryssland.

Guld istället för skuld..   håller självständighet och nationen heligt..  Det värsta tänkbara. Dessutom ett gott öga till Trump :)  hahaa  ;D

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #11 skrivet: fredag 11, november 2016, 21:43:23 »

Utloggad Benke

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 63
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #12 skrivet: fredag 11, november 2016, 22:05:05 »
[url]https://imgflip.com/i/1e02hq]

;)

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
« Svar #13 skrivet: lördag 12, november 2016, 16:40:18 »
En ung tänkande medmänniska delger sin samhällsanalys.

Ämnet berör s.k. Social justice warriours filosofiska sammanbrott. Ganska lätt att förstå genom honom att yttrandefriheten har sakta eroderats bort och allt fler ägnar sig år självcensur för att tillmötesgå elitens konsensus .

Lätt att förstå varför Donald Trump har mycket höga förväntningar på sitt ämbete de närmaste 4 åren. Att avsluta den socialliberala konsensuspolitiken som har lockat så många ungdomar in i ett extremtänk av dogmatiska koncept.

https://www.youtube.com/watch?v=bcSy3rzAQoM

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
« Svar #14 skrivet: lördag 12, november 2016, 17:01:32 »
Jag skulle vilja höra era synpunkter och hur ni uppfattar att han har utvecklats som kandidat och även genom åren.

Trump har varit affärsman hela sitt liv. Han har styrt och ställt majoriteten sitt liv. Jag gissar att han har under hela sitt liv velat bygga upp ett stort Fuck-off-kapital - och han har verkligen lyckats på den punkten. Som medmänniska skulle jag inte bli förvånat om inte Trump samtidigt byggt upp en egenskap som vi vanliga människor kallar som narcissim. I den miljön som Trump dealar med så har jag väldigt svårt att se att det är en speciellt human miljö som vi tolkar som en vanlig ordinär "kille". I hans värld så gäller det att vara opportunist, kontraktera och maximera profit utan avbrott och utan att någon står i vägen.

Det behöver ju inte alls vara någon nackdel. De allra flesta politiker fungerar så.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bad jokes. by Tyr
Idag kl. 13:15

Flertalet ovanliga silvermynt säljes by Andreaass
Idag kl. 02:53

Birka något för dig by sff123
Idag kl. 00:30

Tjänstepension by snus
Igår kl. 23:14

Köpes: Riksbankens 100 kr jubileumsmynt/minnesmynt by Guldfeber
Igår kl. 18:41