Forum > Guld & Silver Övrigt.

Oseriösa säljare på Tradera.

(1/86) > >>

MrLibertad:
En tråd om tvivelaktiga säljare på Tradera har efterfrågats och det är ju helt klart en bra idé, så den tråden kommer här. Vi koncentrerar oss naturligtvis på dom kategorier som är intressant för forumet, dvs Guld & Silver, samt mynt avdelningarna.

Fyller på i den här tråden vartefter.

Swedcoins - säljer bl a "nytillverkade" Morgan dolllars, Peace dollars etc etc.
Coindeal - Har sålt och har försökt sälja "cladtackor" i guld & silver avdelningen.
Payless4quality - Säljer pläterade tackor och mynt med vilseledande rubrik.
Godkänn - Säljer också pläterade/oäkta tackor med vilseledande rubrik samt HGEmynt.
rUbberdUck. - Säljer ovanliga, pläterade silvermynt. Vilseledande rubriker.
mariusth84 - Säljer bl a silver/guldtackor som är pläterade eller 100 mills. Vilseledande rubriker.

argentus:
Detta är mycket bra idé, jag har inte vågat köpa mynt på tradera och tycker att vi ska trada mer inom föreningen.

Bergstrollet:
Ska vi bara hålla oss till traderasäljare/köpare som säljer rena förfalskningar eller kan vi också varna för de som kan vara bedrägliga på andra sätt?

mega_n:
Jag tycker att om tipsen hjälper till att undvika att vi medlemmar förlorar pengar så är det bra tips...
/H

MrLibertad:

--- Citat från: mega_n skrivet torsdag 05, januari 2012, 16:55:22 ---Jag tycker att om tipsen hjälper till att undvika att vi medlemmar förlorar pengar så är det bra tips...
/H

--- Slut citat ---

Japp, exakt, det är det som är tanken.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion