Författare Ämne: Är det slut på skattefritt silver från Estland?  (läst 17838 gånger)

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
SV: Är det slut på skattefritt silver från Estland?
« Svar #15 skrivet: lördag 27, februari 2016, 19:49:32 »
Rätt bra pris på 2 oz monkeys måste jag säga, 34,72 euro. Lustigt att de i slutet skriver att alla Perth Mints kapslar innehåller PVC... "The coin comes in a PVC capsule like all Perth Mint coins."

http://silber.celticgold.eu/nl_en/lunar-monkey-2oz-silver-2016.html

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3347
  • Affärsomdömen: 142
« Svar #16 skrivet: lördag 27, februari 2016, 19:56:05 »
Rätt bra pris på 2 oz monkeys måste jag säga, 34,72 euro. Lustigt att de i slutet skriver att alla Perth Mints kapslar innehåller PVC... "The coin comes in a PVC capsule like all Perth Mint coins."

The minumum order amount is 500 Euro. Kanske därför det är billigt.

Utloggad Brageson

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #17 skrivet: lördag 27, februari 2016, 20:02:07 »

Enl. Perth Mint's hemsida så är det acrylic, inte PVC myntkapslar, som original.

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #18 skrivet: lördag 27, februari 2016, 20:04:29 »
Nej precis. Det är ju idag rätt välkänt att pvc skadar silver så att PM skulle ha PVC kapslar vore minst sagt en katastrof. Antar att de skulle skriva PVC free capsule eller något.
« Senast ändrad: lördag 27, februari 2016, 20:26:14 av toblov »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #19 skrivet: lördag 27, februari 2016, 20:05:27 »
Bragesson: Hur chansar Birka vilt?

Jag har många exempel på när du svarar helt fel, eller gissar på frågor som ställs på forumet.
Jag har försökt att antyda detta tidigare, men jag är inte helt säker på att det gagnar ditt intresse att jag svarar.
Kan vi bara lämna det såhär och vi båda kan "bättra oss" i framtiden. Jag har inget intresse av att hänga ut någon.
Kunde bara inte hjälpa att fingrarna slant på tangenterna igen ;-)

Jag skulle faktist gärna vilja få en chans att försvara mig när jag nu blivit anklagad på detta smutskastande sätt. Förstår att du gärna bara vill gå vidare och slippa stå för dina uttalanden.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #20 skrivet: lördag 27, februari 2016, 20:25:59 »
OK!
Jag skiter i mitt rykte men jag står för det jag skrivit.
Jag förlåter dig!

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #21 skrivet: söndag 28, februari 2016, 22:51:34 »
Jag hoppas och tror att detta bara är snack. Det är inte första gången som det ryktas om momspåslag på silver i Estland. Esterna behöver bara stå på sig mot EU och hota med att tycka annorlunda eller säga något vänligt om Ryssland så kommer Donald Tusk eller Jean Claude Juncker springande med stora famnen, ett fång rosor och ett löfte om att Estland får fortsätta sälja silver momsfritt i några år till.

Liberty Silver Estland är dessutom billigare än alla tyska silvernätsajter för exempelvis Maples och de andra government silverstapelbullion. Samt att LibEst har en bra kundservice på svenska och är pålitliga. Jag har beställt mer än en handfull gånger från LibEst och det har varit superbt varje gång. Dessutom delar jag många av de politiska åsikter som männen bakom Liberty Silver Estland, Torgny Persson och Mikael From, har.

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #22 skrivet: måndag 29, februari 2016, 10:17:30 »
Jag hoppas och tror att detta bara är snack. Det är inte första gången som det ryktas om momspåslag på silver i Estland. Esterna behöver bara stå på sig mot EU och hota med att tycka annorlunda eller säga något vänligt om Ryssland så kommer Donald Tusk eller Jean Claude Juncker springande med stora famnen, ett fång rosor och ett löfte om att Estland får fortsätta sälja silver momsfritt i några år till.

Liberty Silver Estland är dessutom billigare än alla tyska silvernätsajter för exempelvis Maples och de andra government silverstapelbullion. Samt att LibEst har en bra kundservice på svenska och är pålitliga. Jag har beställt mer än en handfull gånger från LibEst och det har varit superbt varje gång. Dessutom delar jag många av de politiska åsikter som männen bakom Liberty Silver Estland, Torgny Persson och Mikael From, har.
Jo precis, frågan är ju hur länge lilla estland lyckas/klarar stå emot krafterna som vill införa moms. Tror personligen tyvärr inte så länge till.

Att liberty är billigast stämmer tyvärr inte. De tar i skrivande stund 16,39 euro för en maple. Goldsilver.be (som faktiskt enligt deras utsago har en svensk anställd) tar 15,88 euro och celticgold 16,11 euro. Plus att liberty har dyrare frakt än goldsilver.be. Tilläggas skall deras libertys långa leveranstider och enligt mig avsaknad av snabb/bra kundservice. Nu låter jag kanske lite väl skeptisk men det är bara min erfarenhet. Plus att om det nu är skattefritt i estland har jag svårt att förstå hur liberty inte kan vara billigast. Tar dem ut mycket högre premier än de andra två ovan nämnda dealers eller vadå?! Får liksom inte ihop ekvationen.

Utloggad Sverre

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 167
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #23 skrivet: måndag 29, februari 2016, 11:38:23 »
Priserna på liberty.ee ökade markant i samband med att Tyskland höjde momsen på silver.  >:(

Utloggad silverhamstern

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 468
  • Affärsomdömen: 27
« Svar #24 skrivet: lördag 05, mars 2016, 12:32:08 »
Hmm läser jag fel eller blir det ingen momshöjning i estland detta år om detta går igenom?

https://www.celticgold.eu/b_en/gold-university/silver-coin-vat-amendment-omitted-from-draft.html

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by fåtöljpanda
Idag kl. 17:22

Säljes Libertads- 1 oz silver Spotpris by AndrewJackson72
Idag kl. 15:15

Silverlot- 1 oz säljes by AndrewJackson72
fredag 24, april 2026, 11:00:09

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz