Hej ForumiterNu har vi under några år följt ComexleveranserMen nu tar det slut då det nu längre inte är så relevant, främst vad gäller SilverComex verkar ha dåligt med Silver och därför flyttar många (helt enligt reglerna) sina leveranser från Comex till LondonDetta gör att de leveranser som Comex redovisar är för låga då många av dessa leveranser sker i London och då inte redovisas av ComexSammantaget är det därför svårt få grepp om silverleveransernaFör er som undrar var jag hämtar mina uppgifter om leveranser så kommer dom från HarveyorganblogDe som är intresserade av Silver och som inte vill ha det utrymmeskrävande rent fysiskt kan ju titta på något av de få rena Silverbolag som finns på börsen (Canada)Min favorit är AYA som producerar och prospekterar i det idag politiskt stabila Marokos Atlasberg dom kan man analysera (not. jag är aktieägare i bolaget)Tack för mig och tack till er alla som följt Comex under åren
Går det att få en sammanfattning / dra igång denna igen?Extra intressant med guld som flyttas mellan Comex och LME
Citat från: Silvernewb skrivet måndag 24, mars 2025, 23:26:24Går det att få en sammanfattning / dra igång denna igen?Extra intressant med guld som flyttas mellan Comex och LMEMichael Lynch följer detta noggrant, och han skapar en del intressanta grafer för att beskriva siffrorna för oss vanliga dödliga på ett bra pedagogiskt sätt.Han finns på följande substack :https://econanalytics.substack.com/Han postar inte nya inlägg så ofta som man kanske skulle önska, men alltid när det händer något intressant.Närmaste dagarna blir intressant eftersom denna månads leveranser ser ut att bli extrema.Han postar nog ett nytt inlägg vilken dag som helst nu, med aktuellt dagsläge.