Författare Ämne: Ny medlem? Läs detta först!  (läst 53221 gånger)

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2118
  • Affärsomdömen: 50
SV: Ny medlem? Läs detta först!
« Svar #30 skrivet: lördag 19, september 2020, 11:48:10 »
Välkommen hit, Richard!

Utloggad Repzor

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #31 skrivet: söndag 17, januari 2021, 12:06:49 »
Hej, tack för välkomnandet!
Anledningen till att jag har sökt mig hit är ett mångårigt intresse för ädelmetallmarknaden som har skett i två steg, börs/fonder sedan under senare tid även fysiska ädelmetaller. Intresset för det senare har ökat under det senaste året av makroekonomiska skäl. Jag hoppas att få ta del av många olika synpunkter och praktiska detaljer och även få möjlighet att dela med mig. Tack på förhand! Hälsningar Repzor

Utloggad Jakob264

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 6
« Svar #32 skrivet: fredag 24, januari 2025, 10:58:43 »
Tjenare Jakob här, ny i forumet. Ska bli intressant att lära sig lite om ädelmetaller, om det går att tjäna några pengar på det genom tiden 8)

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2118
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #33 skrivet: fredag 24, januari 2025, 14:59:14 »
Tjenare Jakob här, ny i forumet. Ska bli intressant att lära sig lite om ädelmetaller, om det går att tjäna några pengar på det genom tiden 8)
Välkommen hit!

Vad gäller att tjäna pengar på PM... tja, vissa av oss ser nog egentligen PM som "pengar" även om vi är väl medvetna om att det inte går att handla i butiker med guldmynt. Såna där andra pengar kallar vi nedsättande för "fiat" och lever i tron att de alltid minskar i värde över tid. Båda har uppenbart sina användningsområden...

Inloggad Au

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 174
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #34 skrivet: fredag 24, januari 2025, 17:49:16 »
Välkommen till El Dorado

Inloggad zodiac

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 443
  • Affärsomdömen: 25
« Svar #35 skrivet: fredag 24, januari 2025, 22:15:16 »

Jag känner inte riktigt att du platsar hit eller är välkommen här men ja ..

Utloggad Jakob264

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 6
« Svar #36 skrivet: lördag 25, januari 2025, 11:44:44 »

Jag känner inte riktigt att du platsar hit eller är välkommen här men ja ..
Jasså, ja, jaha haha. 8)

Utloggad RickyB

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 1
Seglat tillbaka in här...
« Svar #37 skrivet: tisdag 22, april 2025, 12:02:41 »
Hej på er alla fina,

Vill börja med att rikta ett stort tack till er generösa själar som lägger ner tid på att dela med er av era kunskaper, hjälper andra och bidrar till den trevliga stämning som råder här. Det uppskattas verkligen!

Det var nog under pandemi-våren 2020 som jag först blev medlem här – när börserna föll fritt och även guld och silver drogs med i raset. Den 16 mars minns jag särskilt väl. Det var då jag för första gången besökte Tavex. Det blev starten på en spännande och lärorik resa inom ädelmetallvärlden. Jag blev – och är fortfarande – helt fascinerad.

Jag ångrar att jag inte varit mer aktiv här tidigare och läst fler av de intressanta inläggen, men nu blir det ändring på det. Ser verkligen fram emot att ta del av forumet på ett mer aktivt sätt framöver!
Förutom ädelmetaller är jag också intresserad av politik, ekonomi, teknisk analys, trading och det mesta som rör finansvärlden. Jag bor centralt i stan och tar gärna en fika om någon vill snacka ädelmetaller eller annat gemensamt intresse – det vore kul att lära känna nya likasinnade.
De senaste 2,5 åren har jag varit rätt isolerad och energilös till följ av en cancerdiagnos. Den skiten sparkade jag ur mig och är nu redo för nya utmaningar & tränar gärna ihop med andra villiga om tillfälle ges.
Har tidigare sålt en del silver via Tradera och aldrig fått ett enda klagomål. Det kan hända att jag även här lägger ut något för att kolla intresse.
Jag är 100 % ärlig, enkel, trevlig, och har inte det minsta intresset av att skapa vare sig drama eller försöka lura någon. Bara man är schyst med mig så kan du förvänta dig samma av mig. Är någon redan nu intresserade, och kanske önskar veta vad jag har till salu, är ni välkomna att
kontakta mig direkt. Har lite guld (och kanske även silver) jag överväger att sälja.

Önskar er alla en riktigt fin sommar – och tack för att du tog dig tid att läsa detta!
Hoppas lära mig mycket och skapa nya vänner här.
Vänliga hälsningar,
Ricky

Inloggad zodiac

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 443
  • Affärsomdömen: 25
SV: Seglat tillbaka in här...
« Svar #38 skrivet: tisdag 22, april 2025, 15:14:39 »
Hej på er alla fina,

Vill börja med att rikta ett stort tack till er generösa själar som lägger ner tid på att dela med er av era kunskaper, hjälper andra och bidrar till den trevliga stämning som råder här. Det uppskattas verkligen!

Det var nog under pandemi-våren 2020 som jag först blev medlem här – när börserna föll fritt och även guld och silver drogs med i raset. Den 16 mars minns jag särskilt väl. Det var då jag för första gången besökte Tavex. Det blev starten på en spännande och lärorik resa inom ädelmetallvärlden. Jag blev – och är fortfarande – helt fascinerad.

Jag ångrar att jag inte varit mer aktiv här tidigare och läst fler av de intressanta inläggen, men nu blir det ändring på det. Ser verkligen fram emot att ta del av forumet på ett mer aktivt sätt framöver!
Förutom ädelmetaller är jag också intresserad av politik, ekonomi, teknisk analys, trading och det mesta som rör finansvärlden. Jag bor centralt i stan och tar gärna en fika om någon vill snacka ädelmetaller eller annat gemensamt intresse – det vore kul att lära känna nya likasinnade.
De senaste 2,5 åren har jag varit rätt isolerad och energilös till följ av en cancerdiagnos. Den skiten sparkade jag ur mig och är nu redo för nya utmaningar & tränar gärna ihop med andra villiga om tillfälle ges.
Har tidigare sålt en del silver via Tradera och aldrig fått ett enda klagomål. Det kan hända att jag även här lägger ut något för att kolla intresse.
Jag är 100 % ärlig, enkel, trevlig, och har inte det minsta intresset av att skapa vare sig drama eller försöka lura någon. Bara man är schyst med mig så kan du förvänta dig samma av mig. Är någon redan nu intresserade, och kanske önskar veta vad jag har till salu, är ni välkomna att
kontakta mig direkt. Har lite guld (och kanske även silver) jag överväger att sälja.

Önskar er alla en riktigt fin sommar – och tack för att du tog dig tid att läsa detta!
Hoppas lära mig mycket och skapa nya vänner här.
Vänliga hälsningar,
Ricky

Fan vad kul att höra att du sparkat cancern på porten – riktigt starkt jobbat! 💪 Grymt att du delar med dig också, sånt uppskattas verkligen.

Och du, ingen idé att gräma sig över vad man inte gjort tidigare – framtiden är blank, och det finns massor av guld kvar att stacka! 😄 Hoppas du hinner bygga ett torn som får Fort Knox att se ut som en spargris.

Välkommen tillbaka till gemenskapen – här finns alltid plats för fler sköna och schyssta personer!

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Idag kl. 11:21

Tja tja ,Ny här. by JohanB
Idag kl. 01:48

Bad jokes. by Tyr
Igår kl. 18:43

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
Igår kl. 18:30

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n
tisdag 13, maj 2025, 18:32:14