Författare Ämne: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!  (läst 157077 gånger)

Utloggad Repairman

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 186
  • Affärsomdömen: 3
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #15 skrivet: lördag 20, februari 2016, 09:36:31 »
Fixat och klart

Utloggad Bosse68

  • Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1233
  • Affärsomdömen: 98
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #16 skrivet: lördag 20, februari 2016, 09:39:42 »
Har själklart lagt en beställning

Utloggad ikonane

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 97
  • Affärsomdömen: 4
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #17 skrivet: lördag 20, februari 2016, 12:26:50 »
Första swea-myntet beställt!

Utloggad Steely

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 37
  • Affärsomdömen: 22
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #18 skrivet: lördag 20, februari 2016, 18:18:13 »
Beställning fixad.
En stor eloge till er för allt arbete med SWEA!

Utloggad thgswe

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 94
  • Affärsomdömen: 40
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #19 skrivet: lördag 20, februari 2016, 18:27:18 »
Beställt! Jätte kul.

Går det att få tag på de tidigare årgångarna? skulle isåfall vara intresserad av att köpa!

Inloggad toblov

  • Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #20 skrivet: lördag 20, februari 2016, 18:33:38 »
Beställt! Jätte kul.

Går det att få tag på de tidigare årgångarna? skulle isåfall vara intresserad av att köpa!
Fantomen har iaf förra upplagan i sin butik. Tror också det finns någon på Tradera.

Utloggad jerseph

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 436
  • Affärsomdömen: 55
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #21 skrivet: söndag 21, februari 2016, 00:25:33 »
Har också beställt :) man vill ju ha från varje upplaga :)

Utloggad Big56

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 14
  • Affärsomdömen: 11
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #22 skrivet: söndag 21, februari 2016, 16:24:30 »
mynt beställda :D Tack för allt hårt arbete.

Utloggad mithril_hunter

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 375
  • Affärsomdömen: 8
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #23 skrivet: söndag 21, februari 2016, 19:28:43 »
Beställning gjord! Bra jobbat : :D

Utloggad Frederyck

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #24 skrivet: måndag 22, februari 2016, 09:06:28 »
Tack alla ni som har beställt hittills! Vi är redan uppe i drygt 300 SWEA, så det går minst sagt undan!


Några frågor har kommit upp som jag tänkte försöka besvara för allas intresse:


När ska vi betala?
Vi tänkte inte skicka ut betalningsinformation förrän vi har tillräckligt med förhandsbeställningar så att vi kommer att köra. Förhoppningsvis dröjer det inte för länge! :)


Hur ska vi betala?
Betalningen sker via överföring till bankkonto, vilket vi skickar information om när vi vet att det blir av. Vi är inget företag utan allt sker på privat initiativ så det blir lite amatörmässigt på det sättet.


Kan jag lita på er att ta hand om mina pengar?
Ja, jag hoppas att ni tycker att ni kan det. Som jag skriver ovan är hela SWEA-projektet ett "labour of love" av flera olika medlemmar här på forumet. Vi designar SWEA själva, bråkar med tullen själva, skriver avtal med Helvetic Mint som privatpersoner, betalar in moms för importen på egen hand osv. Och rent allvarligt, om vi skulle vilja scamma folk så finns det betydligt enklare sätt att göra det på än att ge sig på att försöka lura en grupp människor som redan är skeptiska, som vet hur systemen fungerar och som dessutom i väldigt många fall vet var vi bor nånstans...  ;D ;D ;D


Har ni nån maxgräns för hur många ni präglar av SWEA 2015?
Teoretiskt så kanske vi drar den gränsen vid 1 500 stycken av praktiska skäl. Det tar ganska mycket tid och energi att framförallt skicka ut alla paket till allesammans av er och nånstans kommer familjen att säja "STOPP".  ;)  Däremot så kommer vi att se till att det blir ett snyggt antal som präglas, tex 800 eller 950 eller vad det nu kan bli. Vi hoppas självklart att det blir 1 000 stycken den här gången! Däremot så ska alla som vill köpa SWEA 2015 här på forumet kunna göra det utan att riskera att de "tar slut". Efter beställningsstopp däremot så är det stopp på riktigt och vi kommer aldrig att göra några fler av den här årgången.


Kan jag köpa SWEA 2013 eller SWEA 2014 av er samtidigt?
Nej. Alla gamla SWEA präglades bara i så många exemplar som vi sålde då. Vill ni köpa de äldre varianterna så behöver ni vända er till forummedlemmar som säljer.


Kommer ni att göra SWEA i guld, med guldplätering eller nåt annat?
Inte för SWEA 2015. Vi utesluter inte att vi kanske i framtiden orkar ordna med lite varianter av SWEA. Vi har diskuterat möjligheten med Helvetic att tex göra en 1/10 oz SWEA i rent guld, eller att göra en officiell guldpläterad silver-variant osv. Men för att en sån sak ska bli möjlig så måste det verkligen finnas ett underlag här på forumet att vilja ha den typen av produkter. Helvetic Mint är ju ganska kända för att göra "gimmick"-mynt och medaljer av hög kvalitet, tex med infattade ädelstenar, high relief, annorlunda former och färgade varianter mm, men vi är ju grunden ett forum för ädelmetaller och bullion.  Så vi får se. Är ni tillräckligt intresserade och om vi kan komma överens om något så att vi kan beställa i tillräckligt stort antal så kanske det kan hända.


Till sist: TACK ÅTERIGEN NI SOM HAR BESTÄLLT HITTILLS! Det är jättekul att se att så många tycker att det vi gör är bra!


Utloggad Micke

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 279
  • Affärsomdömen: 58
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #25 skrivet: måndag 22, februari 2016, 10:31:35 »
Beställning gjord!

Tack för allt arbete ni lägger ner :)

Utloggad Nisse

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • Affärsomdömen: 0
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #26 skrivet: måndag 22, februari 2016, 15:23:40 »
Hej.
Sorry om detta redan besvarats i annan tråd, inte hittat.
Vad kostar en SWEA 2015?


Inloggad mega_n

  • Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #27 skrivet: måndag 22, februari 2016, 15:30:49 »
Hej.
Sorry om detta redan besvarats i annan tråd, inte hittat.
Vad kostar en SWEA 2015?

Kolla första posten i den här tråden...

/H

Utloggad Frederyck

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #28 skrivet: måndag 22, februari 2016, 16:15:10 »
Nästan 350 stycken nu!  :D

Utloggad Krugerangel

  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1155
  • Affärsomdömen: 63
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #29 skrivet: måndag 22, februari 2016, 19:54:43 »
2st beställt.
En liten fråga bara.
Varför står det åminnelse istället för påminnelse?
Göters och Götars?

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15

Stigande marknadsräntor pressar priset på guld. by gbz
onsdag 03, juni 2026, 22:58:41

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 16:49:42

Avslutad Guld säljes. 5 g tackor. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 10:55:50

Hästen, Apan och Tuppen Lunar II serien by Kulkuri
tisdag 02, juni 2026, 21:30:12

Aktier en förlustaffär de senaste 100 åren - Dagens Industri by fåtöljpanda
söndag 31, maj 2026, 19:40:28

[SÄLJES] Vanliga och ovanliga silvermynt till salu, även Kina Pandor! by Fantom
lördag 30, maj 2026, 18:10:28

Hur deklarerar vi? Som sålt Guld 2025! by fåtöljpanda
lördag 30, maj 2026, 16:51:57

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n
onsdag 27, maj 2026, 08:24:51

Guldtackor säljes (200 gram totalt) by Gurty
tisdag 26, maj 2026, 22:49:38

Bad jokes. by Tyr
tisdag 26, maj 2026, 15:02:54

Peter Schiff by Cash Is King
onsdag 20, maj 2026, 23:15:44