Författare Ämne: Oligarker nekar nya konton,gömmer sig bakom sekretess och penningtvättlag  (läst 3647 gånger)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
Oligarker nekar nya konton,gömmer sig bakom sekretess och penningtvättlag
« skrivet: måndag 25, januari 2016, 20:37:52 »
Storbankskartellen nekar människor att öppna konto. :o

http://abflive.se/kan-bankerna-neka-kunden-att-oppna-ett-nytt-sparkonto-vad-sager-reglerna/

Banken kan vid behov "känna" att de inte förstår syftet med dina önskemål eller åtgärder som du gör eller försöker göra gällande dina engagemang i banken. Då kan de neka dig och när du vill ha besked om hur de motiverar sina ställningstaganden så kan de hänvisa till banksekretessen.   Då blir det även svårt för dig att gå till juridisk instans. 

Lagen verkar vara väldigt tandlös i förhållande till bankerna.

Bankerna är så fula...  insättningsgarantin innebär även förutom en "garanti" för insättningar...; en massa andra, inte helt uppenbara saker.

Bland annat att vem som helst (EU medborgare? )kan öppna ett konto (som omfattas av garantin) utan att banken får neka dig. Utan att ha väldigt starka skäl. 
Jag var på oligark-banken SEB idag.

Har sparkonto o IPS på SEB sedan många år..   Vill avlsuta min IPS.....  Vill också öppna ett transaktionskonto på SEB eftersom det kan vara bra att ha om jag behöver bråka med mina andra banker.   ;)

Öppna kontot bör jag enklast naturligtvis göra innan jag berättar att jag vill avsluta mitt pensionssparande.  8)   De vill ju naturligtvis att man ska vara helkund...

Jag sa allt bankpersonal-kvinnan ville höra..att jag eventuellt ville renovera o kanske låna en del i framtiden (haha knappast).   ;D ;D ;D Jag fick öppna kontot.. Men hon ställde en del frågor... Vilka jag självklart besvarade "rätt".  Väldigt märkligt med dessa frågor eftersom de inte får neka mig ändå.  Men de försöker...Fula är de.   Sparade IPS-frågan till en annan dag haha.

Det är uppenbart att de inte samarbetar storbankerna emellan när det gäller information om svenskarna. De verkar inte har gjort det i mitt fall.  Vilken bank-oligark vill ha mig till kund. En guld o silver -samlare som tar ut stora kontantreserver och vägrar ta lån... hahaa!

Var även på Handelsbanken idag eftersom jag har förlagt mitt kort. Har ett gällande avtal ang. mitt kort i vilket gratis ersättningskort ingår.  De har nu tagit bort kortet utan årsavgift från möjlighet till nytecknande (sånt kort som jag har). Kassakvinnan försökte lura på mig ett nytt, dyrt kort. Och var motvillig att ge mig ett ersättningskort.  Jag valde att leta en gång till och återkomma till dem.    Bankerna försöker nu lägga på diverse avgifter och höja avgifter.  Ett steg i utvecklingen mot minusräntor.   

Har man blivit nekad så kan man upplysa finansinspektionen på detta på mail: finansinspektionen@fi.se eller ringa till dem på telefonnummer: 08-787 80 00.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
SV: Oligarker nekar nya konton,gömmer sig bakom sekretess och penningtvättlag
« Svar #1 skrivet: onsdag 27, januari 2016, 23:31:58 »

Nu finns det ett EU-direktiv om betalkonto som ligger på regeringens bord.

Detta är intressant även i ljuset av att bankerna i praktiken nekar dig att öppna konto..trots att det är ett regelbrott , trots att de berikar sig så oerhört på det förslavade folket och därför faktiskt har råd att öppna konton åt pöbeln om det så bara är för att inte solka sitt anseende. Det borde ju faktiskt bankerna ha ett egenintresse av.

Direktivet säger att varje medborgare ska ha rätt till ett betalkonto med grundläggande funktioner vilket inkluderar insättning och uttag av kontanter  :o. Svenska staten måste därför säkerställa att tillräckligt många kreditinstitut tillhandahåller dessa betalkonton och funktionerna till dem. Direktivet ska vara implementerat i september 2016.

http://www.riksbank.se/sv/Sedlar--mynt/Sedlar/Bakom-pengakulisserna/Bankerna-maste-hantera-kontanter/

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
SV: Oligarker nekar nya konton,gömmer sig bakom sekretess och penningtvättlag
« Svar #2 skrivet: onsdag 10, februari 2016, 14:45:56 »
IS och maffian är en skänk från ovan för eliten och centralplanerarna..   

Den legitimerar ju liksom ungefär precis allting..     Allt handlar om att skydda oss från de stora farorna.. Ingen vet riktigt vem som har skapat dessa faror men tur att duktiga människor i toppen hjälper oss vanliga enkla människor... 

Kontanterna måste bort och vi tar det stegvis.   De små stegens tyranni fungerar alltid !

Vår älskade Bonnierkoncern tar sitt ansvar och berätta hur fult och fel det är med kontanter.. Expertens uttalande presenteras som något slags världsnyhet...    Alla handlar om att vi ska acklimatisera oss till den nya världsordningen.. har ni chipat er ännu förresten ?     

Självklart är det de där dumma muslimerna i IS och maffian som älskar dessa stora sedlar.   

Det kan ju aldrig vara legitimt att vilja ha kontroll över sina egna pengar eller hur ?   Ingen kriminnell verksamhet sker ju med elektronisk valuta... (obs ironi )

citat från DI  " Problemen med högt värda sedlar är välkända. De är älskade av IS och maffian då kontanter möjliggör olika typer av fusk. Med högt värda sedlar blir det också uppenbarligen mindre volymer att hantera. Men nyttan med sedlarna kan ifrågasättas. "

http://www.di.se/artiklar/2016/2/8/expert-vill-forbjuda-stora-sedlar/

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Tja tja ,Ny här. by JohanB
Idag kl. 01:48

Oseriösa säljare på Tradera. by zodiac
Igår kl. 20:28

Bad jokes. by Tyr
Igår kl. 18:43

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
Igår kl. 18:30

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n