Författare Ämne: Alex jones infowars  (läst 6329 gånger)

Utloggad silverhamstern

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 468
  • Affärsomdömen: 27
Alex jones infowars
« skrivet: torsdag 03, december 2015, 22:15:07 »
Hittade inte alex jones så jag lägger upp en ny.
Nu tappade jag all respekt för Alex Jones, inte en enda fråga vad Trump skulle göra åt bankerna eller fed om han blir president.
Inte heller frågade han om dollar kollapsen eller samhällskollapsen som är på väg
Alex har ju ägnat dom sista 2 åren helt åt den frågan och när han får chansen så sitter han och kysser trumps fötter i 30 minuter, fy fan va dåligt😡

https://youtu.be/FJqLAleEnKw

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Alex jones infowars
« Svar #1 skrivet: torsdag 03, december 2015, 22:55:02 »
Tänkte samma sak som du. Även fast min uppfattning om denne man solkats tidigare så blev jag besviken. Det är ganska lönande att locka folk till reklamen via tuben. För att få the Donald till sin studio så lär man styrka honom medhårs. Detta ger höga tittarsiffror.  Jag letade efter kritiska frågor men gick bet. Hoppas dock inte ni blivit förförda av Trump. Visst, Trump har gott om dra åt h-e kapital och gör lite som han vill. Han har sin charm. Men det räcker inte.  Donald är en populist, bankkramare och protektsionist oj förlåt jag stavade fel  inte protektsionist.....protektionist ska det vara  :o .

För att komma på fråga som presidentkanditat så finns det ett antal lobbygrupper som ska tillfredställas.  Även en så oerhört förmögen person som Trump tillfredställer tyvärr många utav de allra skadligaste lobbygrupperna. Inte ens han är tillräckligt rik för att låta bli. Alternativt är han bara ond från grunden.   Elitens medier tycker även om att Donald förstör utsikterna för Ron Pauls son dvs Rand Paul i hans kandidatur.  Rand har sålt sig betydligt mer än sin far Ron som istället bars upp av det fattiga folket som tillhör de betydligt mindre bemedlade och resurssvagare 99% av befolkningen, samt ett ärligt uppsåt sanning och heder. Rand framstår dock som en hermelin bland katterna i det annars så usla urvalet av kandidater.   Hilllary vinner dock 2016. Det blir bäst för eliten. Trump i sin tur är ett betydligt mindre skadlig än Hitlary.

Hittade inte alex jones så jag lägger upp en ny.
Nu tappade jag all respekt för Alex Jones, inte en enda fråga vad Trump skulle göra åt bankerna eller fed om han blir president.
Inte heller frågade han om dollar kollapsen eller samhällskollapsen som är på väg
Alex har ju ägnat dom sista 2 åren helt åt den frågan och när han får chansen så sitter han och kysser trumps fötter i 30 minuter, fy fan va dåligt😡

https://youtu.be/FJqLAleEnKw

Utloggad silverhamstern

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 468
  • Affärsomdömen: 27
« Svar #2 skrivet: fredag 04, december 2015, 18:29:31 »
Vinner hillary så är inte bara usa kört, då brinner hela världen. En mer mordisk häxa får man leta efter, jag har sett klipp då hon säger att usa måste utöva ännu mer tortyr och låsa in ännu fler misstänkta personer utan rättegång.
Trump kan vara farlig på det sättet att han vill att usa ska gå in i andra länder och "ta" tillgångar... i klippet ovan säger han att det var dåligt att usa inte tog över iraks olja,då är du ute på en farlig balansgång. Vill han ha iraks olja så får han väl betala för den som alla andra.

Utloggad MarkusA

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 176
  • Affärsomdömen: 3
Alex jones infowars
« Svar #3 skrivet: söndag 20, december 2015, 13:36:29 »
Den enda kandidaten som har en chans att göra någon skillnad i USA är Trump. Huruvida det rör sig om bra eller dåligt är upp till var och en att ha en åsikt om. Resten av packet är köpta rätt av och kommer att bevara status quo.
Lite kul att Putin gav ett väldigt positivt uttalande om Trump. :)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #4 skrivet: söndag 20, december 2015, 18:10:22 »
Det kan vara så att Trump har en chans att vinna valet och rör om lite i grytan, men jag tror att han är närmare etablissemanget än vad många andra tror.   

Man måste förstå att systemet är ruttet från grunden. Vem som vinner valet är av begränsad betydelse. Eliten avgör ändå de stora frågorna. T.ex. vilka krig som ska startas ,vilka valutor som ska sänkas osv.  Det går bara olika fort beroende på vem som vinner.  Skulle helt "fel" person vinna så lär denne ju mördas och utredningen hemligstämplas. Det vore ju inte första gången. Med "fel" menar jag en som hotar status quo.

Enda hoppet är kunskapstillväxt som gör att människor fattar bättre beslut och inte blir lika lätta att styra.     
USA var inte en demokrati från början.  Demokrati är även det ett förtryck. Nämligen förtyck av minoriteten och är inte alls så bra som vi har blivit hjärntvättade i Sverige.   Ofta är det ju inte ens majoriteten som förtycker en minoritet.  Det kan många gånger vara tvärtom vilket ju knappast är bättre.  Val av ledare grundas ju också på vad man lurats i av medier som ju ägs av de få...till gagn för de få.
"Nu måste vi stanna upp och fundera över vad som händer... under tiden  förbjuder vi muslimer att komma till vårt land"    Behöver jag ens kommentera varför detta uttalande gjort av Donald Trump bör utesluta honom som någon man vill ha som ledare ?

Ibland gör han bra uttalanden, exempelvis sådana som kan uppfattas som icke interventionistiska vilket jag tycker är bra. Men om man känner till vad han står för så är han inte trovärdig.
Trump är det bästa valet om man är protekt-sionist och bankkramare.   
 Dessutom är han inte den sortens ledare som vill ge människor frihet. Detta är en auktoritär person som  tilltalar personer som vill ha en fadersgestalt.  Själv så har jag haft turen att växa upp med en far så jag behöver inte någon alfahanne till president som ska leda mig.
Tyvärr är det ju många som längtar efter en stark person som ska rädda en och ta hand om en och ställa allt till rätta.  Bara fria människor i marknadsekonomi kan göra (världen) America great again. Jag vill styra över mitt liv själv. Idealpresidenten är Ron Paul som ju tyvärr inte ställer upp denna gång.  Rand Paul är den jag vill se som president 2016.  Hans utsikter är det ju tyvärr lite si och så med.

Bör man ha respekt för vad Trump åstadkommit med sitt liv?  Ja kanske, eller kanske inte.   Hög intelligens, god moral, innovationsförmåga,  hårt och effektivt arbete räcker inte alltid för att ta sig såpass högt som Trump har gjort.   Kanske är det inte ens dessa egenskaper som är de viktigaste. Kanske är några av dessa egenskaper tillochmed till nackdel ibland.
Kanske är det egenskaper som gör att man tar sig igenom nätverk av subventioner statliga skyddsmonopol, lobbygrupper, icke transparenta sällskap, eller mutar folk som gör att det går bra för en själv och ens verksamhet.
Kommer Trump att splittra republikanerna och ställa upp som oberoende vilket innebär en säker seger för Hitlary ?    Återstår att se.

Jag kan förstå varför man gillar Trump när nästan alla andra kandidater är ännu mer bedrövliga.

MEN ...     den enda politiker som den moraliska människan kan rösta på;  är den politiker som vill minska sin egen (politikers) ,storföretags och bankers makt och föra tillbaka den till den enskilde.

Detta vill INTE Trump göra.

Donald Trump: The Establishment Candidate

https://youtu.be/vt2NPP1z-y8

Utloggad MarkusA

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 176
  • Affärsomdömen: 3
Alex jones infowars
« Svar #5 skrivet: söndag 27, december 2015, 12:15:50 »
Intressant utveckling kring "mördas"... Tydligen har vissa "think tanks" uttalat sig och indikerat att man borde överväga att avlägsna problemet Trump. Secret service gör ingenting vilket i sig säger rätt mycket.
Och ja, hela systemet är genomruttet. Jänkarna har ju begreppet "lame duck" och frågan är väl om någon öht kan göra någon skillnad.  Systemet med "checks and balances" skapades ju för att hindra en instans att köra solo men har perverterats till att garantera status quo.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3347
  • Affärsomdömen: 142
« Svar #6 skrivet: söndag 27, december 2015, 12:52:23 »
Vad tror ni om Ben Carson som president?

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 21:18

Irankriget by gbz
tisdag 14, april 2026, 17:34:13

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16

Finanskrisen är redan här, en bank redan räddad. by Lofeal