Det kan vara så att Trump har en chans att vinna valet och rör om lite i grytan, men jag tror att han är närmare etablissemanget än vad många andra tror.
Man måste förstå att systemet är ruttet från grunden. Vem som vinner valet är av begränsad betydelse. Eliten avgör ändå de stora frågorna. T.ex. vilka krig som ska startas ,vilka valutor som ska sänkas osv. Det går bara olika fort beroende på vem som vinner. Skulle helt "fel" person vinna så lär denne ju mördas och utredningen hemligstämplas. Det vore ju inte första gången. Med "fel" menar jag en som hotar status quo.
Enda hoppet är kunskapstillväxt som gör att människor fattar bättre beslut och inte blir lika lätta att styra.
USA var inte en demokrati från början. Demokrati är även det ett förtryck. Nämligen förtyck av minoriteten och är inte alls så bra som vi har blivit hjärntvättade i Sverige. Ofta är det ju inte ens majoriteten som förtycker en minoritet. Det kan många gånger vara tvärtom vilket ju knappast är bättre. Val av ledare grundas ju också på vad man lurats i av medier som ju ägs av de få...till gagn för de få.
"Nu måste vi stanna upp och fundera över vad som händer... under tiden förbjuder vi muslimer att komma till vårt land" Behöver jag ens kommentera varför detta uttalande gjort av Donald Trump bör utesluta honom som någon man vill ha som ledare ?
Ibland gör han bra uttalanden, exempelvis sådana som kan uppfattas som icke interventionistiska vilket jag tycker är bra. Men om man känner till vad han står för så är han inte trovärdig.
Trump är det bästa valet om man är protekt-sionist och bankkramare.
Dessutom är han inte den sortens ledare som vill ge människor frihet. Detta är en auktoritär person som tilltalar personer som vill ha en fadersgestalt. Själv så har jag haft turen att växa upp med en far så jag behöver inte någon alfahanne till president som ska leda mig.
Tyvärr är det ju många som längtar efter en stark person som ska rädda en och ta hand om en och ställa allt till rätta. Bara fria människor i marknadsekonomi kan göra (världen) America great again. Jag vill styra över mitt liv själv. Idealpresidenten är Ron Paul som ju tyvärr inte ställer upp denna gång. Rand Paul är den jag vill se som president 2016. Hans utsikter är det ju tyvärr lite si och så med.
Bör man ha respekt för vad Trump åstadkommit med sitt liv? Ja kanske, eller kanske inte. Hög intelligens, god moral, innovationsförmåga, hårt och effektivt arbete räcker inte alltid för att ta sig såpass högt som Trump har gjort. Kanske är det inte ens dessa egenskaper som är de viktigaste. Kanske är några av dessa egenskaper tillochmed till nackdel ibland.
Kanske är det egenskaper som gör att man tar sig igenom nätverk av subventioner statliga skyddsmonopol, lobbygrupper, icke transparenta sällskap, eller mutar folk som gör att det går bra för en själv och ens verksamhet.
Kommer Trump att splittra republikanerna och ställa upp som oberoende vilket innebär en säker seger för Hitlary ? Återstår att se.
Jag kan förstå varför man gillar Trump när nästan alla andra kandidater är ännu mer bedrövliga.
MEN ... den enda politiker som den moraliska människan kan rösta på; är den politiker som vill minska sin egen (politikers) ,storföretags och bankers makt och föra tillbaka den till den enskilde.
Detta vill INTE Trump göra.
Donald Trump: The Establishment Candidate
https://youtu.be/vt2NPP1z-y8