Det här får en att fundera, tänker på vad någon nämnt tidigare i denna tråd att sprida riskerna genom att inte förvara allt guld/silver på ett och samma ställe.
"Hold that thought" (som det heter på utrikiska).
Ok, vi verkar ha landat i att det inte verkar finnas någon ensam panacealösning (bankfack har sina problem, värdeskåp sina, gömma i trädgården sina, etc). Isåfall blir slutsatsen precis som du kommit fram till att man måste diversifiera.
Isåfall så bör man enligt min mening fundera allvarligt på någon av de onlinetjänster som finns (BullionVault, GoldMoney/BitGold, etc) som en av diversifieringsstrategierna. Visst, jag vet att "if you don't hold it you don't own it", men nu har vi ju just konstatetat att holding it medför sina egna risker, må det vara inbrott eller något värre. Som jag ser det så är det rimligt att väga risken för förlust via inbrott mot förlust via online fraud, och så balanserar man enligt hur man bedömer de relativa riskerna.
Men oavsett vad man gör är nyckeln att inse att det inte finns en ensam perfekt lösning.