Hej på er alla!
Jag fick upp ögonen till vad som händer i världsekonomin sent 2010/tidigt 2011, och sedan dess har suttit som klistrad framför datorskärmen. Jag har ständigt letat efter information om vad som egentligen pågår med exempelvis Grekland, dollarn och euron.
Samtidigt som dessa bitar klarnat efter hand, har också information om hur man skyddar sig dykt upp.
Enda sättet att skydda sig ekonomiskt den kommande tiden är att byta ut sin pappersvaluta (i mitt fall Euron) mot riktiga pengar, guld och silver.
Dessvärre köpte jag mina första mynt ett par dagar innan krashen i slutet av april! Då var jag lite snopen då priset gick ner med ca 15 dollar per oz
Men detta skrämde mig inte eftersom jag förstår orsakerna till krashen och grunderna till varför silver och guld är påväg uppåt ännu högre. I maj efter krashen då priset var lägre köpte jag mera silvermynt

Värt att notera är att det tog 4 hela månader innan jag faktiskt förstod att krisen är på riktigt och gjorde mitt första köp.
Nu har jag hittat hit till forumet där jag hoppas kunna få lite mera information om bra ställen därifrån man kan köpa ädelmetaller, samt diskutera guld och silver med andra likasinnade.
So, yeah. Det var min lilla historia hittills

Ses i forumet!