Författare Ämne: Terrorhotad av Nordea, här ska bunkras kontanter !  (läst 25799 gånger)

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 737
  • Affärsomdömen: 2
Terrorhotad av Nordea, här ska bunkras kontanter !
« skrivet: fredag 28, augusti 2015, 14:26:51 »
Fick nyligen 2 tjocka otrevliga kuvert av Nordea. De hotar att blocka mig från mina konton om jag inte svarar på deras frågor som de av naturliga skäl aldrig får andra svar på än de vill ha,  av någon person. Varvid svaren rimligen inte borde ligga till grund för någon som helst bedömning av personens eventuella potential till kriminella förehavanden.

Jag har alltid regelbundet flyttat relativt stora belopp (hundratals k) fram o tillbaka mellan mina konton i andra banker o finansbolag. Inga problem. Gjorde ett större kontantuttag mellan 50- 100k för en tid sedan. Vilket jag inte gjort förut. Tog förvisso ut några tiotal k för ett par år sedan ..Annars har jag inte gjort några större uttag.  Känns som att dessa kuvert kommer som ett brev på posten om ni ursäktar uttrycket :)

Scenariot att en person med tvivelaktiga syften plötsligt i och med Nordeas frågor bryter ihop och bekänner sitt horeri häleri droghandel vapen och terrorism känns föga troligt.  Känns mer som något för bankerna att skylla på när det blåser kallt och folk vill ha sina pengar.
Känns som ett ganska godtyckligt upplägg där bankerna plötsligt kan "känna att de inte förstår kunden" och därför stoppa transaktioner och åtkomst till konton och sedan hänvisa till lagar om penningtvätt och terrorism.   Måste ju vara jätteskönt för banken o göra lite som de vill med obekväma kunder och att de sedan kan hänvisa till en lag som är så luddig att den kan omfatta nästan allt som banken vill.

Det första jag gjorde var naturligtvis att på ren trots och i  vredesmod beställa ett stor fett kontantuttag på runt 100k precis dagarna innan de tänker blocka mig.  :D
Jag kan givetvis svara på frågorna eftersom det egentligen inte är några konstigheter. Jag har bara vita tillgångar... men det vore inte riktigt jag...  Måste ju obstruera mot den store sa*an! :) Skiter i att svara..avvaktar och ser hur Nordea agerar.  :)

det är 6 proppfulla sidor som ska fyllas i.. det ska vara vittnen..vidimerade kopior intyg o  ditt och datt.  vilken oerhörd kostnad av tid o pengar för meningslöst fylleri-arbete. De sidorna som jag bifogar är de "snälla sidorna" resten är betydligt elakare..därför blev filerna för stora också.

Någon som hört talas om att folk fått hem en massa frågor utan vidare ?
Nordea arkiverar ju allt i 10 år..Har ju haft konton där i åratal så de kan se allt ju.  Har inte haft företagskonton.. Ändå skickar de företagspapper till mig ?

Finns det något centralt register?    Finns det en akt om mig hos bankföreningen där det står "Han är en ful f-n.. Se upp för honom. Han gillar att ta ut hundratusen i cash lite då och då... Försvåra allt o skicka honom lite terroristfrågor så han håller sig på mattan" ?

Kontrollsamhället flyttar fram sina positioner och kapitalkontrollerna är snart här. Bunkra upp med kontanter. Dels för den goda sakens skull och dels för att det kan komma till nytta.
« Senast ändrad: fredag 28, augusti 2015, 21:27:28 av Unmanipulatable »

Inloggad maggan

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 1
SV: Terrorhotad av Nordea, här ska bunkras kontanter !
« Svar #1 skrivet: fredag 28, augusti 2015, 16:09:26 »
Du är inte den enda, om det nu är någon tröst. Läs tråden http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=2785.msg30809#msg30809

Jag bråkade med min bank, vilket jag också skriver om i tråden. Tyvärr kan du inte vinna över banken, så förr eller senare kommer du att vika ner dig. Men jag stödjer att du bråkar så länge du orkar.

Jag börjar själv fundera på att bunkra kontanter, men det kanske är smidigare att vänta tills de nya sedlarna kommer ut? Annars kan man ju alltid bunkra PM... :)

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #2 skrivet: fredag 28, augusti 2015, 20:20:42 »
Tyvärr är det ju så här samhällsutvecklingen ser ut, vilket går ut över vanliga medborgare medan de mest sluga kriminella/terrorister smiter igenom maskorna i nätet. Folk med kapital och framförallt kontanter MÅSTE ju ha något att dölja, eller hur? ;)

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #3 skrivet: fredag 28, augusti 2015, 20:54:12 »
Du är inte den enda, om det nu är någon tröst. Läs tråden http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=2785.msg30809#msg30809

Jag bråkade med min bank, vilket jag också skriver om i tråden. Tyvärr kan du inte vinna över banken, så förr eller senare kommer du att vika ner dig. Men jag stödjer att du bråkar så länge du orkar.

Jag börjar själv fundera på att bunkra kontanter, men det kanske är smidigare att vänta tills de nya sedlarna kommer ut? Annars kan man ju alltid bunkra PM... :)

Ska med spänning kolla in din tråd om bankbråk :) För att förtydliga så sitter jag inte i skiten.  Jag har konton i 3 av våra svenska storbanker + Forex o några sparkonton här o där på nischbanker , och har nästan inget innehav på Nordea för närvarande heller så jag är inte speciellt orolig.

Det kapital som jag tänkte ta ut i kontanter har jag just nu på en annan banks sparkonto som bara finns på nätet ...Kanske är det dumt o föra in så mkt på Nordea nu när de är på krigsstigen ?    HAHA jag sa till Nordea att jag under inga omständigheter vill ha de gamla tusenlapparna som ju slutar gälla om mindre än ett år.   

Hundringar o femhunkor gäller ju till 2017 nån gång så de tänker jag bränna innan dess (alltså använda..inte Gudrun-bränna). 

Om Nordea vill driva gäck med mig så kan de ju tvinga på mig tusingar... vi får se hur det går.

Trodde de skulle ringa mig idag för det gjorde de förra gången (ringde dagen efter jag beställt kontanter) ..som någon sorts extra koll o för att avråda mig. Är lite nervös faktiskt :)   

Jag har 100% rent mjöl i påsen så jag ser nästan fram emot att gå till fogden eller domstol om Nordea jiddrar med mig :)

Ja det är klart du ska bunkra.   Som sagt bara du skippar tusingarna så är det ju lugnt.   Det är inte självklart att du kan ta ut kontanter som du vill senare. Med tanke på hur mycket vatten som lär rinna under broarna fram till  1:a oktober är det inte säkert att Birgit Nilsson Greta Garbo o co  fortfarande har näsorna ovanför vattenytan då. Blir förvånad om det inte blir något slags kapitalkontroll i Sverige när bankerna börjar med minusräntor... Ingves lär ju sänka förr eller senare.. nästa repomöte är onsdag 2 sept.

Tycker att alla ska ta ut lite kontanter. Anser att det även är en god gärning.  Allt måste rasa innan det kan börja byggas upp igen.

Tar folk ut kontanter så dröjer det inte länge innan vi knäcker bankerna.   

Påminner mig Max Keiser "Crash JP Morgan, Buy Silver" -kampanjen..  https://www.youtube.com/watch?v=Q9Gz2y62a_Q   

Tycker det är lite roligt när han börjar vandalisera studion efter hot från  JP Morgan att slänga ut de från denna studio :)   

Jo, jag kommer att bunkra ännu mer guld nu tänkte jag.  Har tänkt att det var färdigbunkrat men sedan jag kom på att min obelånade fastighet är en del av mina tillgångar så sjönk helt plötsligt min andel pm heheh så nu blir det ett gäng 1oz bullion till  :) Tänkte satsa på lite Bitcoins också för de lär ju öka i värde allteftersom kontanterna bannlyses i samhället.

Utloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 346
« Svar #4 skrivet: måndag 31, augusti 2015, 12:03:41 »
Funderade länge vart jag skulle lägga den här kommentaren,men så passade rubriken i tråden perfekt (terrorhotad av Nordea)

Max Keiser ger sin syn på terror , och som vanligt blir det tonvis med aforismer . Mycket underhållande...på endast 4 minuter

https://www.youtube.com/watch?v=UOQbgGCxVIs

Utloggad fredrikwall67

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 275
  • Affärsomdömen: 13

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #6 skrivet: onsdag 02, september 2015, 19:31:44 »
http://www.zerohedge.com/news/2015-09-02/meanwhile-sweden-banks-are-refusing-open-savings-accounts

Så här blir det med minusräntor och än värre kan det bli redan imorgon då styrräntan kan sänkas till -0.45%. Svenska banker är överkapitaliserade och dina sparpengar är en enbart en belastning. Varför betala för dina sparpengar när Stibor erbjuder betalning för att ta emot pengar? Stibor är nu på rekordlåga -0.339% och tangerar nästan styrräntan på -0.35%. Det är således bättre för banker med för mycket kapital att låna ut till andra banker och betala minusräntan på -0.339 än att allokera pengarna hos Riksbanken för -0.35%. Det bästa för bankerna är förstås en fortsatt het bostadsmarknad och fler låntagare som tvingas låna miljonbelopp för att köpa sig ett hem.

Utloggad argentus

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 33
  • Första myntet -ett äkta fynd!
« Svar #7 skrivet: onsdag 02, september 2015, 22:44:52 »
Hade samma historia med Nordea driver 3 bolag och har relativt bra omsättning och vinst. Plötsligt en dag så kom de på att jag är kund i ca. 15 år utan att ta Kredit/ lån hos dem... så de tog mig till 1 timmas förhör med 3 medarbetare. Efteråt var de absolut inte helt nöjda med den generella och allmänna informationen och bokföringen jag redovisade om mina 3 lagliga verksamheter så de bad om ytterligare en redovisning av samtliga varor, kunder, leverantörer, samarbetspartner, lista på länder jag gjorde affärer med, Import export plus information om min familj och privatliv osv.  dvs affärshemlig & privat information som jag inte var beredd att lämna ut till en samling fucking strangers för allmän beskådning. Det slutade med att jag bad dem fara och flyga och stoppa upp deras blanketter där solen inte skiner.

-Det extra roliga är att den högsta chefen fortsatt att jaga/hota mig i över ett halvår efter att jag har avslutat samtliga konton hos Nordea och då var jag riktigt jävla otrevlig varje gång han ringde tills han gav upp och teg ! ;D

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #8 skrivet: fredag 04, september 2015, 12:59:29 »
Hade samma historia med Nordea driver 3 bolag och har relativt bra omsättning och vinst. Plötsligt en dag så kom de på att jag är kund i ca. 15 år utan att ta Kredit/ lån hos dem... så de tog mig till 1 timmas förhör med 3 medarbetare. Efteråt var de absolut inte helt nöjda med den generella och allmänna informationen och bokföringen jag redovisade om mina 3 lagliga verksamheter så de bad om ytterligare en redovisning av samtliga varor, kunder, leverantörer, samarbetspartner, lista på länder jag gjorde affärer med, Import export plus information om min familj och privatliv osv.  dvs affärshemlig & privat information som jag inte var beredd att lämna ut till en samling fucking strangers för allmän beskådning. Det slutade med att jag bad dem fara och flyga och stoppa upp deras blanketter där solen inte skiner.

-Det extra roliga är att den högsta chefen fortsatt att jaga/hota mig i över ett halvår efter att jag har avslutat samtliga konton hos Nordea och då var jag riktigt jävla otrevlig varje gång han ringde tills han gav upp och teg ! ;D

Jag kan inte annat än säga att jag blev imponerad av att läsa detta. Bankerna ska vara tacksamma över att ha ärliga företagare som kunder, inte jaga dem som någon sorts misstänkta. Respekt till dig!

Utloggad sebari

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #9 skrivet: söndag 06, september 2015, 17:10:54 »
Väldigt intressanta händelser ni delar med er av! Ser fram emot att följa händelseutvecklingen Unmanipulatable , starkt jobbat!

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
9/11 Nineeleven Terror
« Svar #10 skrivet: måndag 07, september 2015, 23:55:59 »
Vad sne kassörskan blev när jag ville ha en stor del av beloppet i hundralappar hahah.. Borde tagit hela beloppet i hunkor.
Nu är kontot tömt.   Enligt min erfarenhet så är uttagen ett mindre problem än vad  insättningarna är för den som tycker om att använda pengar.   Jag har inte behövt motivera mina bombastiska kontantuttag överhuvudtaget.  Däremot så har jag fått smaka på härskarnas vrede när jag försökte sätta in pyttesumman stax under 10k för något år sedan. Det gick vägen till slut men han i kassan fick sig en avhyvling för att han bad mig om dokumentation varifrån pengarna kommer. HAAHHA.  Det var innan jag hade lärt mig hur banker härskar och söndrar.   Hade jag inte varit alldeles för gammal så hade det nog stått i mina memoarer att där och då markerades slutet på min barndom.  :) Jag kände att något var fel redan när EU tvingade mig att lämna ifrån mig mitt bankomatkort 2010 ?.  Jag var en av de sista i Sverige som hade ett renodlat bankomatkort utan betalfunktion.  Har nog alltid varit lite bankkritisk rent intuitivt utan att riktigt fatta varför.  Varför i h-e skulle det vara rimligt att betala saker på avbetalning och låna pengar om man inte behöver ? Varför använda kredit och betalkort tänkte jag då.

Blir spännande att se vad de tänker göra med mitt konto det magiska datumet elfte september då de angivit att min åtkomst kommer att begränsas om jag inte fyller i Nordeas blanketter. Ska göra ett stor nummer av det tror jag. Blir kul!  :P.   Får återkomma om det!

Kan vi inte starta en trend här bland forumets medlemmar att alla tar ut stora summor kontanter ?    Förutom att det är kul så kan det vara ett effektivt sätt att väcka det sovande folket angående det finansiella systemets sårbarhet. Tar man bort basen , toppen ? :) :)  på den uppochnedvända pyramiden som depositbasen (våra riksbankspengar/ fysiska pengar) utgör bland våra pyramidspelande banker så faller allt sönder ganska snabbt.    Ett exempel...Ni kanske kommer ihåg hur rädd Micke Wolf var för några år sen att folk skulle ta ut kontanter efter att det hade skitit sig i Baltikum och Ukraina. De har fått så mycket bidrag. Social välfärd för banker.

Micke lyfter väl 18 miljoner per år nu ? Vad skönt för dem att Swedbank tagit bort kontanthantering på flesta kontoren o att man plockar bort bankomater i rasande fart!
Hellre Svedd pung än Swed bank brukade jag säga.  Men att då och då få se en Svedd bank är vad jag hoppas på för framtiden :)

Inloggad maggan

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
« Svar #11 skrivet: tisdag 08, september 2015, 09:03:22 »
Jag hade också kvar mitt bankomatkort tills det dog av ålderdom. Gick inte på argumenten att jag behöver låna pengar från visa/mc fastän jag har kapital på kontot.

Sorgligt att min enda kontakt med Nordea är när det ramlar in aktieutdelningar på de (få) aktier jag har inom VPC. Så mina kontantutag kommer bli blygsamma.

Undrar om det hjälper din "bank-run-plan" att ta ut kredit-fiat via visakortet i en bankomat? Svårt att kalla det en bank-run då det är en mer odefinierad bank som står för kontanterna. Men depositbasen borde ju minska?

Utloggad Hans Augustsson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #12 skrivet: torsdag 22, oktober 2015, 22:27:35 »
Man kan ju alltid skoja lite med bankerna.
Min fru, som kan vara vass i tonen, skulle sätta in 10 kkr för några år sedan och fick självklart frågan om vart pengarna kom ifrån.
Hon spände blicken i den unge bankkillen och sa att hon fått dom på Rosenlund (känd prostitutionsgata i Göteborg).
Hans reaktion var obetalbar. Han belv alldeles röd i ansiktet och svetten rann nerför pannnan. Han vände och vred på sig för att se om någon kollega kunde hjälpa honom, men han vågade inte säga något.
Det gick bra att sätta in pengarna.
Jag funderar på att nästa gång dra till med något annat pinsamt. Kanske att jag är "Boy toy" till en rik äldre dam och får betalt för att tillfredställa henne.
Perfekt om det är en bank-kvinna.
Eller om det är en bank-man; att jag är kassör på den lokala HBTQ-swingersklubben.
Bara fantasin sätter gränser.

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 672
  • Affärsomdömen: 75
« Svar #13 skrivet: torsdag 22, oktober 2015, 22:47:50 »
Obetalbart!!    :D :D :D :D :D :D  Den tackar jag för kan du hälsa frugan!

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #14 skrivet: onsdag 11, november 2015, 17:40:28 »
Uppsägning av banktjänster
I augusti så hette det att åtkomsten till mina konton skulle begränsas om jag inte svarar på deras frågor.

Hände inte ett skvatt tiden efter det datum som de hade satt. Jag har tagit ut massor av kontanter och har dessutom skaffat mig fullmakt på en anhörigs konto... Inte ett knyst.
Eftersom jag sket fullständigt i att svara så kom det nya hotbrev.
En månad efter datumet jag skulle ha svarat på de första hoten, fick jag nya brev. Åtgärderna spcecifierades till att de ska begränsa åtkomsten till min internet- o telefonbank. :)
Perfekt...jag kan fortfarande sätta in pengar på kontot o ta ut kontanter verkar det som haha :)
Tänker ha Nordea som slaskbank o ta ut kontanter :)   Har massa olika konton på nisch o storbanker så mina internetbetalningar osv är det ingen fara med.

Både datumet som svaret på hot#2 skulle vara Nordea till handa och datumet då de skulle blocka mig #2 har passerat..
Efter midnatt det aktuella datumet gick jag in och körde in kortet i kortläsaren för att logga in på internetbanken.. Kortet ogiltitgt stod det.  Jahapp tänkte jag..Tack för de här åren.. Ett snöpligt slut och fin avskedspresent från banken som mor o far lurade in mig i när jag var liten. Alla de tankarna passerade på en sekund heheh. Sen tänkte jag att kortet strular ju ibland, så prövade igen, voila  inne!!  Sedan har jag med framgång prövat logga in påföljade dagar. Inga problem. Och när det händer något  och om det öht kommer att hända något så spelar det ingen roll för jag kan fortfarande ta ut pengar.

Innan datumet när de lurade mig att de skulle blocka mig... så jag gick in manuellt och gjorde skärmdumpar över  listorna på alla mina mina gamla kontotransaktioner några år tillbaka för de tar bra betalt för dessa kontoutdrag annars....
Tog en jäkla stund..riktigt jobbigt var det...tror jag höll på 90 minuter...    Det måste jag straffa dem för.. hehe  Har tankar på att ta ut 100 k i 200kr sedlar...  Eller kanske 200k så kan jag sätta in mina gamla sedlar som går ut 2017 samtidigt....   Har riksbanken tryckt upp såpass många att alla banker ger ut dem (nya 200kr sedlar) när man begär kontanter ?   Kommer det bara nya sedlar i bankomaterna ?  Inte besökt någon på länge......

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes 100 gr guldtacka by arevaco
Idag kl. 11:41

[Säljes] 1oz silver Lunar II 2019 Gris by Thornado
Idag kl. 11:36

Hmm? by sff123
Igår kl. 18:59

Paranoia, värdesäkring eller samlarvärde by Brageson
Igår kl. 18:52

Varning för journalister. by hasse_A
Igår kl. 02:55