Värdelös artikel ! "lousy investment" ?

Har inte pm för att parasitera på andras arbete utanför att för att parasiter fascisteliten sossar o kommunister ska ge f-n i att döda min köpkraft.

Alla fundamenta säger ju att fiat , 3% av penningmängden och att icke existerande pengar dvs fordringar på fiat = 97% av penningmängden tappar i värde när penningmängden ökar kontra om den inte hade ökat och alla andra parametrar är lika. Oavsett andra parametrar så är penningmängdens inverkan avgörande över tid. Förnekar man det så kan man ju inte vara riktigt klok.
Om inte skulderna ökar så kollapsar ekonomin. Om skulderna ökar så kollapsar ekonomin också. Nu närmar vi ju oss skuldmättnad o ser minusräntor mm.
Centralbanker kan inte höja räntan pga skuldsättningen då spricker bubblorna.. gör de QE eller låter räntan ligga kvar eller sänker till ännu mer minusränta så kommer skulderna fortsätta skena..förtroendet försvinner för valutorna och det går åt h-e , kollaps...
Petrodollarsystmets fall hindrar ju inte heller utveckligen mot valutakris om man säger..
Ett scenario skulle ju kunna vara att betala av skulderna

hahah
...skoja bara.. det går inte heller för att dels är skulderna för stora..dels är det troligtvis en omöjlighet. Det är tror jag rent monetärmekaiskt och artitmetisk omöjligt. Alltersom den aggregerade skulden amorteras minskar ju penningmängden. = Äkta deflation.. I takt med det ökade värdet per valutaenhet blir det allt svårare att betala de skulder som är kvar vilka ju är i fixa tal.
Det finns säkert egentligen massor av kloka lösningar bara man vill. Men eftersom vilja hos härskarna är lika stor som den monetära kunskapen hos röstboskapen dvs noll så ser det lite mörkt ut. Det är därför jag tycker det är lite av en plikt att sprida kunskap till våra medmänniskor !
Tänk om de stora massorna kunde bli medvetna o resa sig upp mot den lilla elit som förslavar resten. Tänk om det skulle kunna ske utan väpnade konflikter också... Drömma kan man alltid.