Författare Ämne: Ny medlem (experience)  (läst 12676 gånger)

Utloggad experience

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Affärsomdömen: 0
SV: Affiliate - Skaffa dig ett gratis sparande i guld.
« Svar #15 skrivet: fredag 24, juli 2015, 21:42:17 »

Precis! Du lurar någon annan att betalar svindyrt för guld, och du tjänar på det, nice one!
Det är emot alla mina principer för hur jag vill leva mitt liv med gott samvete.

Jag hoppas att det inte är någon på detta forum som går på detta.
Bara att googla scam tillsammans med pyramid-namnet hen försöker nätverka in oss i, så ser ni själva.

Nu försöker jag ju dock inte rekrytera här då jag mer är intresserad avdet som finns att läsa på detta forum...
Men... Att jag skulle lura någon till dyra köp är inte sant... Då jag mycket hellre investerar i det sorts guld som Karatbars erbjuder än att köpa guldmynt eller liknande så erbjuder dom bra priser jämnfört med andra liknande bolag. Kollar man på t.ex UBS eller Suisse bolagen så är man antingen billigare eller har en billigare frakt eller förvaring vilket man nu väljer.

Men jag nöjer mig nu med ett "Välkommen!". Du får gärna argumentera i PM till mig om du vill :)

Utloggad experience

• Medlem
  • *
SV: Affiliate - Skaffa dig ett gratis sparande i guld.
« Svar #16 skrivet: fredag 24, juli 2015, 21:57:37 »

Jurister i Québec anser annorlunda.

http://www.lautorite.qc.ca/en/press-releases-2014-corpo.html_2014_karatbars-quebec-activities-covered-by-prohibition-orders01-05-2014-09-3.html

"Montréal – On April 17, 2014, at the request of the Autorité des marchés financiers (“AMF”), theBureau de décision et de révision (“Bureau”) issued prohibition orders relating to certain activities of Karatbars International Gmbh (“Karatbars”), Robert La Rivière, Michel Desroches and Anthoni Snopek involving Karatbars’ affiliate and referral program."

"Karatbars’ activities are similar to a pyramid scheme"

Hitta du inget bättre? Karatbars är helt accepterat i Kanada. Vad är varningen i den skriften? Att man måste investera i sitt guld?  Som vi jobbar för istället för att betala direkt för? Eller att det sitter en okunnig snubbe som skriver något på nätet om ett bolag han troligen inte förstår ett smack om? Jag kan hitta liknande varningar för varenda provisionsbaserat affiliate bolag eller nätverksbolag... Klart det är en scam om man måste lyfta ett finger för att få något...

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
SV: Ny medlem (experience)
« Svar #17 skrivet: lördag 25, juli 2015, 02:09:51 »
If it walks like a dog, barks like a dog, it´s most likely is a dog.

Skulle också saga att det är ett klockren MLM-pyramid, oavsett vad du eller några av de andra ”affiliate partners” (som ni ju kallar er) påstår. Har heller aldrig mött någon i MLM eller ett pyramidspel som erkänt vad de är inblandade i. Har då genom åren mött åtskilliga.

Visst låter det däremot gulligt. Ni hjälper andra att investera, säkra sitt kapital och tjänar själva pengar på kuppen. Söker man lite finns det också gott om ”affiliates” som alla på nätet vill tala om förträffligheten bakom upplägget, hur mycket pengar de tjänat, där det uppenbara syftet självklart är att få in fler i det nätverket.

Din öppning här på forumet understryker det dessutom.

Du börjar med att du vill vara lite hygglig och ”dela med mig av dina erfarenheter” som affiliate.

Sedan en liten kort berättelse om dina erfarenheter från affiliate för spelbolag och förluster, men där du istället ville hitta ett bättre alternativ och senare också lyckades.

Detta följt av lite hur du testade Karatbars och snabbt upptäckte att du tjänade €300 - €900 per månad. Men nej då, du vill absolut inte rekrytera även om du gärna svarar på frågor.

Fortsätter man då till webbsidan blir det än tydligare.

En glättig video med VD´n, som berättar samtidigt som han sätter dit manschettknapparna på den oklanderligt strukna skjortan i det vackra hemmet. Att vad som betyder något för honom är ett löfte, kristallklara beslut, kärlek, vänskap men att alla också kan tjäna något samtidigt som man ger något. Vi får sedan följa den framgångsrike vd´n kör sin exklusiva sportbil där kameran panorerar fram och tillbaka ackompanjerad av musik (ohhh, nu pirrar det ordentligt, filmen andas pengar och framgång).

Vi får se hur han parkerar framför det fina kontoret där man får höra att om man bara fokuserar på vad man vill ha i livet, så kan man nå sina mål. Sedan det vackra kontoret med vackra leende människor i vackra kläder. Historien om guld som säkrar människors tillgångar. Sedan berättelsen hur rörd samme vd blir när han ser hur hans tackor förändrat människors liv.

Men vänta nu, det finns ju priser på hemsidan också och…..

det är rent ut sagt skitdyrt jämfört med att köpa handelsgodkända tackor någon annanstans ifrån. Närmare 30% mer än vad jag kan köpa exempelvis en handelsgodkänd 5-gramstacka för på annat håll. Jodå, jag vet vad jag snackar om då jag har mer pengar än många andra har i ädelmetaller. Mer än vad vd´s glättiga bil kostar exempelvis.

Jodå, jag fattar att det blir billigare om man som ”affiliate” får in andra att köpa (givetvis med vänligheten för att man vill att de ska säkra sitt kapital). Upplägget är då att man istället ska tjäna pengar på andras inköp till priserna på webbsidan i en ”12 week personal wealth plan”.

Seriöst Daniel, mer MLM-scam än så blir det inte och nej, jag vill inte ta det i PM. Tvärtom att det ska kunna läsas här. Här nedan hittar vi också en bra sammanfattning om upplägget.

http://factsaboutinternetmarketing.com/karatbars-international-scam-review-not-all-that-glitters-is-gold

Men eftersom du är ”in the game” skulle jag också vilja passa på och tipsa om Emgoldex numera omdöpt till Global InterGold. Postar inte länken till själva pyramidföretaget utan istället till vad man skriver på Flashback om det.

Dessutom, varför hålla på och krångla med småpengar när det finns idiotsäkra system i binära optioner med verkligt ”free cash".

Hoppas nu tråden låses och får stå som ett varnande exempel.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 814
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #18 skrivet: lördag 25, juli 2015, 19:04:13 »
Grundregeln för mig är att den som erhåller köpkraft på en fri marknad av rationella människor oftast har bidragit till en positiv samhällsutveckling.  Jag fattar ingenting av din presentation och eftersom jag ser mig som åtminstone normalbegåvad bedömer jag inte att de som betalar för dina tjänster heller alla gånger har gjort det på rationella grunder. Men jag vill vara  öppen och nyfiken på vad du har att berätta  och säger därför
Hjärtligt välkommen till forumet !

Utloggad Brageson

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #19 skrivet: lördag 25, juli 2015, 19:47:37 »
Grundregeln för mig är att den som erhåller köpkraft på en fri marknad av rationella människor oftast har bidragit till en positiv samhällsutveckling.  Jag fattar ingenting av din presentation och eftersom jag ser mig som åtminstone normalbegåvad bedömer jag inte att de som betalar för dina tjänster heller alla gånger har gjort det på rationella grunder. Men jag vill vara  öppen och nyfiken på vad du har att berätta  och säger därför
Hjärtligt välkommen till forumet !

Och jag säger som Åbama, stäng ner eller lås denna reklam-tråd för pyramid-guld, eller radera den så att ingen här råkar ut för guld till svindyra priser.
Jag önskar att mod kunde vara lite mer aktiva i frågan men det är väl semestertider så hängmattan gäller säkert även för en mod av detta forum kan jag tänka mig.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1797
  • Affärsomdömen: 192
« Svar #20 skrivet: lördag 25, juli 2015, 21:03:51 »
Jag önskar att mod kunde vara lite mer aktiva i frågan men det är väl semestertider så hängmattan gäller säkert även för en mod av detta forum kan jag tänka mig.

Jag har följt utvecklingen dag för dag och även moddat tråden lite redan. Ni andra har gjort klart och tydligt att det inte är så smart att delta i ett pyramidspel. För tillfället räcker det för mig. Upp till admin ifall något annat behöver göras...

/Mod

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #21 skrivet: söndag 26, juli 2015, 10:41:49 »
Det kan få stå kvar. Om inte annat som ett varnande exempel för pyramidspel, men om experience vill delta i forumet så är han välkommen att göra det. Bra att folk är uppmärksamma dock :)

Utloggad experience

• Medlem
  • *
« Svar #22 skrivet: söndag 26, juli 2015, 16:11:47 »
Som ett sista svar, så tänker jag bara förtydliga lite:

* Karatbars är absolut inget MLM företag.
Det finns inga köptvång, inga månadsavgifter eller andra måsten.

* Affiliate är en som drar folk till en viss produkt eller tjänst och får en del av vinsten.
Karatbars är inte direkt egna om att ha affiliates, utan i stort sett alla kategorier av varor och tjänster har detta upplägg.

Jag är själv nöjd med detta upplägg och gör detta för jag tycker det är kul och får ett sparande i guld utan att betala "ur egen ficka" för det istället för att ta hem min utdelning i cash.

Tack för välkomnandet till forumet och jag hoppas få diskutera mer här :)

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bidén by sff123
Igår kl. 23:52

4 stycken 1oz guldmynt säljes by kashe
Igår kl. 20:13

USA - hur har dom det by Sarek
Igår kl. 19:07

3 guldmynt by Lowrance
Igår kl. 12:27

1oz Philharmoniker 2011 *sänkt pris* by Morgan
lördag 23, januari 2021, 20:54:30