Författare Ämne: Samlar på skrot  (läst 5098 gånger)

Utloggad argentus

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 33
  • Affärsomdömen: 1
  • Första myntet -ett äkta fynd!
Samlar på skrot
« skrivet: onsdag 19, oktober 2011, 17:14:47 »
Hej,

Tänkte presentera mig som ny medlem.

Jag investerar i metallpeng och köper gärna upp icke samlar objekt till marknadspris för peng värdet.
Mitt första mynt hittade jag faktiskt i skogen.. en -Free The Eagle, \"For A Stronger America\" Washington DC 1984 och började forska lite om den... Därefter gick jag med i en ekonomisk survivalistisk informations förening (www.bit.ly/sbZ2Qc) som förespråkar placering bla. i ädelmetaller och så hamnade jag här..

Här hoppas jag hitta länkar till metallinköp till bra pris..

Hör av er om ni har något att sälja !

//argentus

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Samlar på skrot
« Svar #1 skrivet: onsdag 19, oktober 2011, 17:41:14 »
Hej och välkommen Argentus!

Du är förstås alltid välkommen att lägga upp en annons i köpesforumet :) Förhoppningsvis nappar någon som du kan göra affärer med. Hoppas du kommer trivas här hur som helst!

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1797
  • Affärsomdömen: 192
Samlar på skrot
« Svar #2 skrivet: onsdag 19, oktober 2011, 17:50:33 »
Kul!

Jag är också ny här men redan gjort mig hemmastadd här ;-)

Ju fler desto bättre!

/H

Inloggad MrLibertad

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2058
  • Affärsomdömen: 131
Samlar på skrot
« Svar #3 skrivet: onsdag 19, oktober 2011, 18:52:39 »
Tjena Argentus och varmt välkommen till forumet, du kommer nog att trivas här, det gör vi andra:-)

Utloggad argentus

• Medlem
  • *
Samlar på skrot
« Svar #4 skrivet: lördag 22, oktober 2011, 00:06:34 »
Tackar,  det tror jag säkert.

Jag gjorde min första beställning hos Silber-Werte.de : 40st. 1,5 E Philharmonics 1 oz AG 2011 och trodde att jag skulle betala med mina fiats via kreditkortet .. men icke, ordern blev registrerad jag fick ett tack men..-vad händer härnäst ?  Hur arbetar Silber-Werte.de ? ska jag självmant gissa o betala in summan på deras bankkonto eller vad tror ni ?  -är inte van med handlare som inte vill ha betalt... :rolleyes:

Utloggad SoulCrew

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 792
  • Affärsomdömen: 30
Samlar på skrot
« Svar #5 skrivet: lördag 22, oktober 2011, 01:25:47 »
Jag tror bara de godtar ordrar om du betalar via banköverföring. Fick du ingen faktura via e-mail? Jag vet att det var uppe i nån annan tråd att en del hade valt fel betalningssätt men att det gick att lösa via mail eller telefon. Finns en tråd nånstans men jag hittar den inte nu.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
Samlar på skrot
« Svar #6 skrivet: lördag 22, oktober 2011, 01:27:19 »

Utloggad agau

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 117
  • Affärsomdömen: 8
Samlar på skrot
« Svar #7 skrivet: lördag 22, oktober 2011, 10:35:45 »
Citat från: SoulCrew
Jag tror bara de godtar ordrar om du betalar via banköverföring. Fick du ingen faktura via e-mail? Jag vet att det var uppe i nån annan tråd att en del hade valt fel betalningssätt men att det gick att lösa via mail eller telefon. Finns en tråd nånstans men jag hittar den inte nu.

För några månader sen sen fick man alltid att man skulle betala vid upphämtning oavsett vad man valde  för betalningsmetod har jag för mig. Man fick maila dom och be dom ändra så löste det sig.

Utloggad argentus

• Medlem
  • *
SV: Samlar på skrot -Silber-Werte
« Svar #8 skrivet: måndag 21, november 2011, 10:47:12 »
Nä, min order blev makulerad och jag inte fått svar på mina 3 epost till företaget. Detta är ett typiskt exempel på varför det skär sigt mellan säljare och köpare. Säljaren måste vara väldigt TYDLIG. Så att inga frågor uppstår eftersom de är inte utrustade att svara på några frågor... Jag skickar inga pengar om jag inte förstår att det är det säljaren väntar på nu. DVS. Det framkom inte att " please forward this money to release the goods on your order, this is your Invoice/proforma " etc.
Så det blir inte affär med Silber-Werte på ett tag..trist.
//Argentus

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
SV: Samlar på skrot -Silber-Werte
« Svar #9 skrivet: måndag 21, november 2011, 11:14:48 »
Nä, min order blev makulerad och jag inte fått svar på mina 3 epost till företaget. Detta är ett typiskt exempel på varför det skär sigt mellan säljare och köpare. Säljaren måste vara väldigt TYDLIG. Så att inga frågor uppstår eftersom de är inte utrustade att svara på några frågor... Jag skickar inga pengar om jag inte förstår att det är det säljaren väntar på nu. DVS. Det framkom inte att " please forward this money to release the goods on your order, this is your Invoice/proforma " etc.
Så det blir inte affär med Silber-Werte på ett tag..trist.
//Argentus

Trist att höra   :( Jag borde kanske skriva ett mail till dem med lite konstruktiv kritik då även jag anser att deras mailutskick lämnar mycket att önska. I slutändan riskerar de (som nu) att förlora kunder pga missförstånd, vilket de borde vilja förhindra.

Utloggad argentus

• Medlem
  • *
SV: Samlar på skrot
« Svar #10 skrivet: måndag 21, november 2011, 11:49:55 »
Ja gör det om du har kontakt med dem -de svarar ju inte på mail  :(

Och det vore bra om de skrev väldigt tydligt = YOUR INVOICE, PLEASE FORWARD PAYMENT IN ADVANCE TO OUR BANK ACCOUNT, WE WILL DELIVER AS SOON AS WE RECEIVE YOUR PAYMENT.
eller liknande. De borde också skriva vad som händer om man INTE betalar i förskott...
Då vet man vad som gäller och agerar därefter. Vi kan ju inte GISSA när det gäller pengar.. ofta ganska stora pengar. Dessutom så tror jag på att om du ordnar samköp genom föreningen (tex en viss investeringsmynt/tacka som de har bra tillgång till) så kan vi komma upp i stora mängder till lägre pris och det är ju en bra sak att ordna inom föreningen då föreningen tjänar en liten slant på det också. Jag vill tex köpa 3-5 kilo silver eller guld i motsvarade peng om jag hittar nåt till bra pris som inte överskrider metallvärdet med flera tusenlappar.. om vi är 30-50 personer som köper lika mycket genom föreningen så hoppas jag att säljaren kan göra ett superpris som bara fungerar för oss inom föreningen.. annars köper vi annan stans helt enkelt. Lycka till med förhandlingen !
//Argentus

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

1oz Philharmoniker 2011 *sänkt pris* by Morgan
Igår kl. 20:54

1kg silvertacka by Tsilver
Igår kl. 16:22

Ny medlem by SilverHulken
Igår kl. 12:58

Säljes: silver! by Micromax
Igår kl. 10:43

3 guldmynt by krille1337