Författare Ämne: Munkavle för bankkritiker-När stängs internet ?  (läst 22666 gånger)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Munkavle för bankkritiker-När stängs internet ?
« Svar #30 skrivet: fredag 20, januari 2017, 09:53:07 »
Liberty Silvers samarbetspartner börjar nu med censurbotar på sin blogg. Någon har spridit material som det inte räcker med att argumentera ned och därför så "måste" detta raderas med hjälp av en bot(programvara).

Vet inte om det finns några bevis ... men "Kremlinerna" är ansvariga enligt Cor nu copia.

Han kallas "Kremls påverkansoperatör". Det man åsyftar då är att Putin är dum och roten allt ont. Kanske finns det bevis för att han som skrivit kommentarer är ryss i det här fallet? Vad vet jag, men mönstret för bloggaren är att hata "rätt" grejer.

Eftersom jag tycker att makteliten har fel så är det som anses "rätt" av eliten snarare fel i mitt tycke.
Det går inte att mörka alla kvaliteter som bloggen faktiskt har. Jag följer faktiskt den stundtals med stort intresse om tex bostadsbubblan,  så det är synd att man gör det som är obligatoriskt i Sverige för varje karriärist; nämligen att hata på exempelvis Ryssland Putin och Åkesson i Sverige.

Det senare hände förresten ikväll..(inte Cornu men) Anna Kinberg Batra stod i TV-nyheterna och säger att SD ...oj där sådana otäcka rasister..samtidigt som man nu för samma politik (retoriskt) och nu ska göra det djärva och rebelliska nämligen att vilja lägga fram en budget som "riskerar" att vinna och kanske SD stödjer (hjälp vad läskigt).   

Det är något man måste göra i Sverige. Hata "rätt" Det fina hatet. Ganska tröttsamt och destruktivt tycker jag.   Vet inte om bloggaren gör detta för att han "måste" eller av någon annan anledning ?

Jag tror inte på censur och jag tror inte på politiker som är beroende av finansiering via banker för att köpa röster. Jag tycker det är fel att rösta om andras egendom och andras frihet.  Jag ser inte varför man ska rösta på en härskare/politiker överhuvudtaget medan den monetära makten består.. ?   Men om man nu måste hata..  Varför hata på de minst destruktiva krafterna i samhället , de som  säger som det är ?

Liberty Silver borde verkligen sluta gynna det "goda" och "fina" hatet och se över vilka man sponsrar. Det måste ju finnas om inte bättre så åtminstone fler alternativ ? Vet ju såklart inte hur deras avtal ser ut. De gör ju reklam för varandra, ett utbyte av tjänster.  Tycker inte Cornu ska ha något betalt av LS iaf. Varför vilja förknippas med detta.

Skriver detta med Ryssfobin i fokus snarare än att försvara någon enskild kommentator. Kan tyckas lite dubbelmoral att vara emot censur bland kommentarer och skriva att en blogg inte borde sponsras mer, men det är skillnad på att censurera något och att sluta betala för spridandet av en given propaganda. Kanske också är fel att kalla raderande från privata bloggar för censur i och för sig. Dock så fungerar politisk korrekthet som en hårdför diktatur , men det är väldigt subtilt. Så jag tror ändå att starka ord som censur passar för vad vi har i Sverige.   Kan jämföras med att vi är slavar under finanseliten. Vi har inga kedjor , det beror på att vi producerar mer med en viss frihet åt våra slavägare.  Mer förfinat både slaveri och censur alltså. PK är ett sätt att styra oss och jag anser att vi svenskar med samförståndskultur och allt sådant är lättare offer för detta med PK än andra.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #31 skrivet: torsdag 26, januari 2017, 14:04:48 »
Tillägg till mitt förra inlägg om Liberty Silvers partner :

Här kan/kunde man rösta på den största Putinkramaren underförstått att den som gillar Putin är en idiot.  Har inte letat aktivt men kan tänka mig att de säkerligen producerats mycket Ryss- och Putin-förakt genom åren av denna man.   Själv tycker jag det finns andra krafter och personer med betydelse som är mer påkallat att motarbeta än Putin, för att uttrycka sig diplomatiskt.

http://cornucopia.cornubot.se/2014/03/omrostning-rosta-pa-storsta.html

Citat

Som tidigare är vinsten ett fantastiskt fint och nästan homoerotiskt foto på en yngre Vlad the Man, Putin himself, signerat med "Spasibo za Vasjego ogromnogo robota! Tvoj Puti-Put", dvs "Tack för Ert enorma arbete! Din Puti-Put"

Själva omröstningen är något modifierad, då jag har fått påtalat för mig från flera håll att Putin har blivit något av en gayikon för allt sitt poserande i bar överkropp. En läsare som får förbli anonym ville gärna köpa fotot för att donera till en bögklubb i Stockholm, och andra vill köpa fotot "för eget privat bruk". Det är ju minst sagt suspekt med Putins skilsmässa och hans efterföljande väldigt hårda retorik mot homosexuella, samtidigt som han poserar i bar överkropp överallt. Känns som han försöker säga något. Dina läppar säger nej, Vlad, men ditt kroppsspråk säger ja!

Utloggad Tyr

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 982
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #32 skrivet: fredag 27, januari 2017, 16:06:13 »
Tillägg till mitt förra inlägg om Liberty Silvers partner :

Här kan/kunde man rösta på den största Putinkramaren underförstått att den som gillar Putin är en idiot.  Har inte letat aktivt men kan tänka mig att de säkerligen producerats mycket Ryss- och Putin-förakt genom åren av denna man.   Själv tycker jag det finns andra krafter och personer med betydelse som är mer påkallat att motarbeta än Putin, för att uttrycka sig diplomatiskt.

Ryssland faller i The Economists demokratiindex:

https://infographics.economist.com/2017/DemocracyIndex/

Citat från vår bloggare som uppmärksammat detta:

"Ryssland faller vidare i ansedda The Economists omfattande demokratiindex, som indexerar 60 olika parametrar i ett land. Den ryska diktaturen är nu likvärdig med diktaturen i Kina.

The Economist gör varje år en indexering utifrån 60 olika demokratikriterier av världens länder. Rankningen sker utifrån valprocessen och politisk mångfald, hur staten fungerar, politiskt deltagande, politisk kultur och mänskliga rättigheter. Detta inkluderar medias frihet, hur fri opinionsbildningen och organisationsfriheten är, samt förstås yttrandefrihet."

http://cornucopia.cornubot.se/2017/01/the-economist-ryska-diktaturen-nu-pa.html

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Libertad 1oz silver olika årtal by mega_n
Idag kl. 06:38

Avdelningen för byråkrati rapporterar by august
Igår kl. 17:18

wold money fair 2025 by lordsinner
Igår kl. 17:11

Bilder på silver. by Fantom
tisdag 03, december 2024, 21:14:46

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by hasse_A
tisdag 03, december 2024, 19:16:28

Skattefritt ISK by gbz
måndag 02, december 2024, 17:50:08

Bad jokes. by Philip
lördag 30, november 2024, 13:49:29

Pressar HSBC silverpriset på Comex men samtidigt köper på världsmarknaden? by JohanB
lördag 30, november 2024, 01:58:38

Rekordstor guldfyndighet upptäckt i Kina by Philip
fredag 29, november 2024, 22:06:11

Bilder på guld. by zodiac
onsdag 27, november 2024, 18:41:42

Hur stora guld mynt och tackor har ni i era stackar? by august
lördag 23, november 2024, 15:26:24

Sovereigns… by 9darter
fredag 22, november 2024, 12:17:23

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by JL_GBG
fredag 22, november 2024, 11:06:36

Hur bokför ni (köp/sälj men ffa förvaring)? by august