Författare Ämne: Goldmoney (BitGold) : Ett enkelt sätt att spara i guld.  (läst 186829 gånger)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
SV: BitGold : Ett enkelt sätt att spara i guld.
« Svar #165 skrivet: tisdag 24, november 2015, 22:22:12 »
Jag är egentligen lite sugen och gillar konceptet, men att man ska fota sitt ID och skicka till en utländsk site är jag inte särskilt bekväm med. Har alla här som gått med verkligen gjort det?

Ja.

Det är vilkoret som BitGold och alla som hanterar pengar måste göra för att uppfylla de lagar och regler som finns i dagens samhälle. "Know your customer" och "anti money laundering"...

Samma regler om du öppnar ett vanligt bankkonto... (Bevisa vem du är.)

/H

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #166 skrivet: tisdag 01, december 2015, 12:43:21 »

Utloggad ConcernedCitizen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 241
  • Affärsomdömen: 26
« Svar #167 skrivet: tisdag 01, december 2015, 13:14:19 »
Ja - och jag tycker personligen att det "känns" bättre nu, när jag fått ut mitt kort och det visat sig att det faktiskt funkar med att ladda det och att man får ut stålarna igen.

Utloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
« Svar #168 skrivet: måndag 07, december 2015, 19:19:54 »
Ni som har deras Mastercard. Jag förstår inte riktigt hur det funkar nu. Jag beställde deras kort och fick det vita, enklare kortet. Laddade på lite och testade att handla för det, inga problem. Jag ser kortet på sidan och i appen, saldo osv. Så fick jag det nya kortet, som jag aktiverade enligt instruktion. Men jag kan inte se det någonstans? Skall det ersätta det gamla vita gissar jag? Vill minnas att jag läste något om det, men hittar inte nu.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #169 skrivet: måndag 07, december 2015, 20:16:21 »
Ni som har deras Mastercard. Jag förstår inte riktigt hur det funkar nu. Jag beställde deras kort och fick det vita, enklare kortet. Laddade på lite och testade att handla för det, inga problem. Jag ser kortet på sidan och i appen, saldo osv. Så fick jag det nya kortet, som jag aktiverade enligt instruktion. Men jag kan inte se det någonstans? Skall det ersätta det gamla vita gissar jag? Vill minnas att jag läste något om det, men hittar inte nu.

Jag har precis samma fråga men inte ännu tagit kontakt med dem.
Jag ser också mitt gamla kort i BitGold men inte mitt nya trots att det är aktiverat.
Fattar inte heller...

Ska undersöka då jag får lite tid över eller om någon annan listar ut hur det är tänkt...

/H

Utloggad Brageson

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #170 skrivet: måndag 07, december 2015, 20:40:42 »

Jag frågade supporten för några dagar sedan.
Det är ett ersättningskort. Bytet kommer att ske runt den 12: dec.
Då blir det första kortet ogiltigt och saldot förs över på det nya.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #171 skrivet: tisdag 08, december 2015, 05:30:19 »

Jag frågade supporten för några dagar sedan.
Det är ett ersättningskort. Bytet kommer att ske runt den 12: dec.
Då blir det första kortet ogiltigt och saldot förs över på det nya.

Tack för infon...

/H

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #172 skrivet: tisdag 08, december 2015, 16:24:04 »
Ok, tack för det!

Utloggad Brageson

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #173 skrivet: tisdag 22, december 2015, 15:19:16 »
Nya bud från BitGold.
Summan på beta-kortet flyttas inte över automatisk till det nya kortet, utan man rekommenderar att "spendera" detta före 17 Jan då kortet blir ogiltigt.

Helt sjukt dålig information från BitGold att man själv måste ta reda på detta, annars är pengarna på beta-kortet borta?!

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #174 skrivet: tisdag 22, december 2015, 15:25:26 »
Riktigt jäkla dåligt. Visst är det enkelt att köpa guld för pengarna men det kostar ju spread. Så riktigt sniket/fult av dem!

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #175 skrivet: torsdag 28, januari 2016, 18:17:30 »
Har ändrat uppfattning om BitGold. Jag gillar mycket med idén som sådan, men det finns klara brister. Jag fick lite guld då jag värvade några nya medlemmar i somras. Nu i januari, ett halvår senare har de tagit tillbaka det guldet från hälften av dessa pga "inaktivitet" från deras sida. De har ju 60 dagar då de håller på denna bonus, för att sedan betala ut den. Att ett halvår senare, helt utan förvarning dra guld från kontot är under all kritik.

De var dessutom slöa på att svara på mail, svarade slentrianmässigt utan att knappt läsa uppenbarligen, för att nu helt ha slutat svara. Jag skapade dessutom ett konto på deras community och postade några kritiska, men sakliga inlägg. De har nu, återigen utan förvarning raderat det kontot och alla mina inlägg.

Jag har i alla fall räddat undan det jag hade hos BitGold. Jag tror inte de kommer vinna så mycket på att driva det på detta sätt, då det hela bygger på tillit, säkerhet och förutsägbarhet om man nu skall våga satsa på det . :(

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #176 skrivet: torsdag 28, januari 2016, 18:30:29 »
Har ändrat uppfattning om BitGold. Jag gillar mycket med idén som sådan, men det finns klara brister. Jag fick lite guld då jag värvade några nya medlemmar i somras. Nu i januari, ett halvår senare har de tagit tillbaka det guldet från hälften av dessa pga "inaktivitet" från deras sida. De har ju 60 dagar då de håller på denna bonus, för att sedan betala ut den. Att ett halvår senare, helt utan förvarning dra guld från kontot är under all kritik.

De var dessutom slöa på att svara på mail, svarade slentrianmässigt utan att knappt läsa uppenbarligen, för att nu helt ha slutat svara. Jag skapade dessutom ett konto på deras community och postade några kritiska, men sakliga inlägg. De har nu, återigen utan förvarning raderat det kontot och alla mina inlägg.

Jag har i alla fall räddat undan det jag hade hos BitGold. Jag tror inte de kommer vinna så mycket på att driva det på detta sätt, då det hela bygger på tillit, säkerhet och förutsägbarhet om man nu skall våga satsa på det . :(

Råkade ut för precis samma sak. De gjorde en claw-back på flera redan bekräftade bonusar många månader efteråt.
Mailade då också supporten att det var helt under all kritik och hotade att helt dra mig ur ifall de gör så en gång till även om det står i det finstilta då det lönar det sig att ta ut alla (osäkrade) medel och avsluta kontot. Straxt därefter efter fick jag ett önskemål om feedback från "grundarna" i egenskap av en "mycket aktiv" användare så då meddelade jag även detta till dem och hotar att avsluta kontot om det sker igen och berätta om mina negativa erfarenheter till alla mina tidigare referrals och potentiella kunder... Nu får vi se vad som händer...

/H

« Senast ändrad: torsdag 28, januari 2016, 18:34:39 av mega_n »

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #177 skrivet: torsdag 28, januari 2016, 18:45:02 »
Samma här. Många av min bonusar blev kredittrade nu i jan pga inaktivitet. Inget svar på support på en månad. Kommer absolut inte använda dem mer nu när jag fått ut allt. Även det var inte problemfritt då dem nekade några av mina återköp till bankkortet. För att inte tala om att bankkonto inte ens gick att få kopplat trots veckor av mailande av kontonummer och dokument. Som sagt deras affärside bygger på tillit. Dem verkar enligt mig varken seriösa eller pålitliga.

Utloggad zealot

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 121
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #178 skrivet: torsdag 31, mars 2016, 10:23:26 »
Är det någon här som har tänkt att besöka BitGold Town Hall tour i Stockholm den 2 april?

Citera
The BitGold Town Hall tour is coming to Stockholm, Copenhagen and Prague this coming week and we would love to meet you!

To show our appreciation for your early adoption of the BitGold platform we would like to invite you to one of our upcoming Town Hall events, held exclusively for our users. Come and meet members of the BitGold executive team, who will be happy to bring you up to date with our exciting new developments. It will be an opportunity to ask any questions you may have, and discover the full range of benefits your BitGold account can offer you. Guests will have the chance to take home a BitGold T-Shirt and see the 10g BitGold Gold Cube™ in person.

Utloggad AC-08

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 72
  • Affärsomdömen: 17
« Svar #179 skrivet: torsdag 31, mars 2016, 17:20:01 »
Det är väl relativt väntat att ett nordamerikanskt bolag med underlig och svårgenomtränglig redovisning som Bitgold är säkert på något sätt hävdar att det står i sina allmänna villkor för bonusen att den endast får behållas om endast följer några i princip omöjliga villkor annars tar de tillbaka den. Det är ungefär som spelbolagen som ger dig pengar när du är ny kund men du måste omsätta dessa så mycket att det defakto är en bonus på snitt max en 100:- och inte 500:-.  Det säger sig själv då det verkar skumt i mina ögon av ett bolag att skänka bort stora mängder guld till folk grattis.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by Pastor Hannes
Igår kl. 22:35

Bad jokes. by Sarek
Igår kl. 20:00

Aktiespararna by Cash Is King
Igår kl. 00:55

Irankriget by gbz