investera i guld och silver   

investera i silver

+-

Författare Ämne: Beställa från Silber-Werte, Hur?  (läst 7905 gånger)

Utloggad Be

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 128
  • Affärsomdömen: 2
Beställa från Silber-Werte, Hur?
« Svar #20 skrivet: torsdag 10, november 2011, 15:28:19 »
Hur lång tid tar det från att man betalt pengarna till att dom har pengarna på sitt konto?
Jag betalade min order i måndags kväll (stod då att betalningen skulle gå iväg nästa dag (tisdag) Men jag har inte fått någon bekräftelse än (idag torsdag eftermiddag) är det vanligt att det tar så lång tid?

Inloggad MrLibertad

• Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1319
  • Affärsomdömen: 33
    • 5 Kronor 1935
« Svar #21 skrivet: torsdag 10, november 2011, 17:45:42 »
Citat från: Be
Hur lång tid tar det från att man betalt pengarna till att dom har pengarna på sitt konto?
Jag betalade min order i måndags kväll (stod då att betalningen skulle gå iväg nästa dag (tisdag) Men jag har inte fått någon bekräftelse än (idag torsdag eftermiddag) är det vanligt att det tar så lång tid?

I normala fall brukar det ta 4 dagar f r o m dagen man gör överföringen så pengarna är nog framme.

Sen beror det ju också hur högt tryck det är på ordrarna hos SW men jag kan tänka mig att dom processar dagens betalningar/ordrar imorgon.

Utloggad Be

• Silvermedlem
« Svar #22 skrivet: torsdag 10, november 2011, 17:52:41 »
Citat från: MrLibertad
Citat från: Be

I normala fall brukar det ta 4 dagar f r o m dagen man gör överföringen så pengarna är nog framme.

Sen beror det ju också hur högt tryck det är på ordrarna hos SW men jag kan tänka mig att dom processar dagens betalningar/ordrar imorgon.

Ok, trodde det gick fortare så man började bli lite fundersam ;)

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2474
  • Affärsomdömen: 23
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #23 skrivet: torsdag 10, november 2011, 21:21:35 »
Lugn bara, det är ingen här på forumet som beställt från dem som blivit blåst, så oroa dig inte :)

Utloggad Be

• Silvermedlem
« Svar #24 skrivet: fredag 11, november 2011, 10:12:45 »
Citat från: Silverräven
Lugn bara, det är ingen här på forumet som beställt från dem som blivit blåst, så oroa dig inte :)

Nejdå, det är jag inte orolig för. Funderar på att jag gjort rätt när jag betalade in pengarna, så det inte sitter nån tysk och ölar upp mina surt ihoptjänade silverpengar;)
men det kommer nog snart ett mail från dom.

EDIT: Nu dök det upp ett mail från dom som bekräftade min betalning:)

Utloggad Ahle2

• *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #25 skrivet: fredag 11, november 2011, 18:09:25 »
Your order XXXX has been paid.  :D

@Silverräven
Tack för att du tog dig tid att ge ett så utförligt svar :)
Det verkar vara ett gott gäng med trevliga individer här på forumet måste jag säga.

Utloggad Be

• Silvermedlem
SV: Beställa från Silber-Werte, Hur?
« Svar #26 skrivet: lördag 19, november 2011, 14:57:57 »
För ett par dagar sedan dök min första silverbeställning upp. Ett rör med elefanter. Mycket nöjd. Enkelt att beställa och betala och paketet var mycket väl förpackat och snabbt gick det också.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #27 skrivet: lördag 19, november 2011, 15:02:23 »
Your order XXXX has been paid.  :D

@Silverräven
Tack för att du tog dig tid att ge ett så utförligt svar :)
Det verkar vara ett gott gäng med trevliga individer här på forumet måste jag säga.

Så lite så, tanken är att alla ska känna sig välkomna här så vi gör vad vi kan för att hjälpa till  :)

Utloggad moonlight81

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #28 skrivet: söndag 15, januari 2012, 12:32:34 »
har en liten fråga om beställningen, om jag beställer idag låser man in det pris som gäller just nu eller hinner priset ändras till imorrn och hur mycket lägger banken på valutapåslaget

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #29 skrivet: söndag 15, januari 2012, 12:52:02 »
Det pris som gäller när du lägger beställningen är det pris du får betala för dina varor. Banken lägger inget valutapåslag så vitt jag vet (någon som kan bekräfta detta?), och följer du guiden blir även transaktionen avgiftsfri.

Utloggad moonlight81

• Silvermedlem
« Svar #30 skrivet: söndag 15, januari 2012, 13:22:39 »
tack för svaret, jo jag har läst igenom guiden så jag får det nog rätt  ;)

Utloggad Sarek

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 520
  • Affärsomdömen: 9
  • Medlem #100
« Svar #31 skrivet: söndag 15, januari 2012, 17:56:41 »
Citera
Banken lägger inget valutapåslag så vitt jag vet (någon som kan bekräfta detta?)

Helt riktigt!
Jag brukar titta på valutorna på DI.se  ”Valutor”. När jag sedan gör en internationell banköverföring  från min internetbank, Swedbank, så ligger skillnaden i pris runt 5 öre mer för euron på Swedbanks växelkurs. Och det kan man ju inte direkt säga är något påslag.

Utloggad moonlight81

• Silvermedlem
« Svar #32 skrivet: söndag 15, januari 2012, 20:14:18 »
ja då är det bara att beställa  ;)

Utloggad Vanheim

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 30
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #33 skrivet: måndag 16, januari 2012, 00:20:54 »

Välj \"EU-betalning / SEPA\" i dina inställningar. Då blir överföringen avgiftsfri för bägge affärsparter. Lustigt men inte förvånande kunde de på banken inte upplysa mig om detta när jag var inne och frågade dem...

Jag använde swedbank, lyckades inte få till det med avgiftsfri betalning, de ville ha 10 kr. Letade lite snabbt om jag kunde lösa det men utan framgång. Detta var min första betalning utomlands så är nybörjare på det.

Fick lite småstrul med just banken, fick felmeddelande om att jag använt fel symboler. Utan att ändra några tecken  så bytte jag lite plats på texten mellan de 4 inskrivningsfälten. Då funkade det, det var ungefär som vanligt när jag bråkar med inmatning av text. Fälten var även för små(max xx antal tecken per rad) för att det skulle gå smidigt och lätt.

Nog om mina problem som inte alls har att göra med Silber-Werte. Det tog 8 dagar(inte arbetsdagar) att få hem min beställning. Var inte hemma när det kom, min far sa att det kom med posten, mer vet ja inte. När jag gjort min beställning så kom det ett mail efter bara några minuter som undrade om jag verkligen ville hämta mina saker själv. Så där hade jag kryssat i fel. Men det löste sig mycket snabbt och lätt då jag själv redan innan betalat för både frakt och varor.

Så ett stort tack för denna guide som verkligen har hjälpt mig. Även till Silber-Werte. 

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 415
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #34 skrivet: måndag 16, januari 2012, 12:56:21 »
Vad bra att det gick relativt smidigt för dig. Tror dock att det enda man behöver "oroa" sig för, är väl just lite längre leveranstid om man missar att vara hemma vid leverans.

För som sagts tidigare i andra trådar verkar det som att utkörning ligger på standard DHL-rutt och är man inte hemma (då man itne förvarnas) skickas det helt enkelt vidare till ditt närmaste postkontor och du får då vänta på den processen med avi-utskick osv.

Utloggad kristensson

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1620
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #35 skrivet: måndag 16, januari 2012, 16:27:42 »
Gjorde nyligen en banköverföring till Tyskland, banken en fristående sparbank gjorde inget valutapåslag men jag fick betala 10kr för överföringen.
Att stå för mottagarens banks kostnader är inte längre möjligt (sedan nyåret?). Den säljare som vill gardera sig för att själv få en kostnad för att ta emot överfört belopp skall nog ange detta vid köpet.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #36 skrivet: måndag 16, januari 2012, 16:32:12 »
Som jag förstod det så är SEPA en särskild transaktionstyp som gäller inom EU för att slippa kostnader. Hos Handelsbanken som jag använde mig av, var denna dock lätt att missa vilket gjorde att det var nära att jag valde en annan typ med avgifter i stället. Titta noggrant innan ni skickar pengar :)

Utloggad Arkivet

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 200
  • Affärsomdömen: 1
  • Det är fult att spara.
« Svar #37 skrivet: måndag 16, januari 2012, 17:09:14 »
http://sv.wikipedia.org/wiki/Single_Euro_Payments_Area

Precis, det ska bara ta en bankdag också. Hade jag inte läst på ordenligt om utlandsbetalningar på min banks hemsida hade jag säkerligen klickat i "normal" betalning och fått en avgift på 40 kr. Och så hade det tagit en bankdag extra för överföringen.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #38 skrivet: måndag 16, januari 2012, 20:52:11 »
Inte ens på det här forumet vågar gemene svensk släppa nappen i form av en storbank med höga avgifter...

Kritik mot storbanker har nog de flesta på det här forumet, men vad var och en väljer att använda är upp till dem själva. Spara därför sarkasmerna till en mer passande tråd än denna som handlar om beställningar från Silber-Werte.

För övrigt uppmuntrar jag er gärna att kritisera bankernas avgifter, men välj en tråd lämpad för detta.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #39 skrivet: onsdag 18, januari 2012, 22:37:48 »
Silber-Werte verkar ha lyssnat på vår feedback! Jag lades nyss en beställning och upptäckte att deras beställningsbekräftelse med betalningsinstruktioner är på engelska :) Deras distansköpsavtal är dock fortfarande på tyska.

Annonser

Coinex - Chinese Panda Coins

Gold and Silver

Senaste Inlägg

Vad kommer att hända med guld och silverpriset. by Condor2ooo
Idag kl. 19:59

Nytt mynt 1 oz Silver Australian Stock Horse 2013 by Guld_500
Idag kl. 17:55

Oseriösa säljare på Tradera. by Sarek
Idag kl. 17:32

Eget silvermynt/medalj by 2818181
Idag kl. 14:07