Investera i Guld - Investera i Silver
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:
Startsida
Hjälp
Annonsera/Advertise
Regler
Diagram
Guld
Silver
Platina
Bitcoin
Sök
Media
Contact
Logga in
Registrera
Ädelmetallforum
»
Forum
»
Ekonomi/Övriga investeringar
»
Världsekonomi & Nationalekonomi
»
Österrike
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Österrike (läst 3095 gånger)
Cash Is King
Guldmedlem
Antal inlägg: 729
Affärsomdömen: 2
Österrike
«
skrivet:
tisdag 03, mars 2015, 03:20:23 »
Den Österrikiska banken "Hypo Alpe Adria" höll på att gå omkull 2009 men räddades av staten vilket kostade landets skattebetalare 5,5 miljarder euro (enligt uppgift i DI). De dåliga tillgångarna överfördes till en sk "bad bank", Heta, men nu har dock staten tröttnat på att tillföra mer skattemedel för att täcka underskotten. Istället ska de tillämpa de nya EU-reglerna som tillåter "bail in" och i detta fall blir det obligationsägarna som får ta första smällen, ca 8 miljarder euro.
http://www.di.se/artiklar/2015/3/2/osterrike-vagrar-betala-mer-for-kapsejsad-bank/
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-02/heta-senior-bonds-plunge-after-austria-cuts-off-aid-to-bad-bank
http://www.apa.at/News/6222586378/vorgangsweise-bei-hypo-bad-bank-laut-faymann-unverzichtbar.html
http://cornucopia.cornubot.se/2015/03/bail-in-raddar-bank-i-osterrike.html
Loggat
kristensson
Rhodiummedlem
Antal inlägg: 2658
Affärsomdömen: 47
SV: Österrike
«
Svar #1 skrivet:
tisdag 03, mars 2015, 20:58:41 »
Detta verkar kunna komma bli det nya "normala"
Loggat
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
« föregående
nästa »
Ädelmetallforum
»
Forum
»
Ekonomi/Övriga investeringar
»
Världsekonomi & Nationalekonomi
»
Österrike
Sponsorer
Exklusiva Samlarmynt
Guld & Silverpriser
Market Data
by TradingView
Senaste Inlägg
Guld säljes. 10 g guldtacka.
by
Birka
Igår
kl. 23:33
Guld säljes. Sovereigner till spotpris.
by
Birka
Igår
kl. 23:30
Köpes: Guldtacka upp till 50gram.
by
Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50
Irankriget
by
gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12
Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen
by
gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43
Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017
by
Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47
Oseriösa säljare på Tradera.
by
zodiac
fredag 12, juni 2026, 19:03:03
Centralbankernas guldhandel
by
gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53
Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
by
gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23
Egon von Greyerz
by
gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17
Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
by
gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15
Stigande marknadsräntor pressar priset på guld.
by
gbz
onsdag 03, juni 2026, 22:58:41
Avslutad Guld säljes. 5 g tackor.
by
Birka
onsdag 03, juni 2026, 10:55:50
Hästen, Apan och Tuppen Lunar II serien
by
Kulkuri
tisdag 02, juni 2026, 21:30:12
Aktier en förlustaffär de senaste 100 åren - Dagens Industri
by
fåtöljpanda
söndag 31, maj 2026, 19:40:28