Författare Ämne: Mike Maloney  (läst 54547 gånger)

Utloggad Blåkrona

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 353
  • Affärsomdömen: 23
SV: Mike Maloney
« Svar #45 skrivet: torsdag 14, september 2017, 09:46:01 »

Utloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1295
  • Affärsomdömen: 32
« Svar #46 skrivet: torsdag 14, september 2017, 09:51:34 »
En ny sevärd video med Mike Maloney.
https://goldsilver.com/blog/mike-maloney-the-top-10-reasons-i-own-gold-and-silver-new-video-series/?utm_source=Newsletter+an

Såg den igår, intressant!

Hade en tanke dock.. Den var animerad.. Han hade en animering av sig själv som pratar i videon. Min första tanke var: han börjar bli gammal, är han rädd att någon ska kolla in hans första videos och jämföra med hans senaste och tänka "fan han har sagt samma sak i snart 15 år" :D

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #47 skrivet: torsdag 14, september 2017, 12:54:25 »
Mike Maloney är nog inte så fåfäng. Gillar folk som står fast vid något trots att tidsandan är nyckfull och att det man säger inte alltid är opportunt och kan mötas med både spott och spe.   Tänker på Ron Paul. Lyssna vad han sa 1978, 2011 eller idag.  Han står fast vid vad han säger och han har rätt.   

Maloney förblir ung för att han lever som han lär, tror jag!

Det är tungt vägande skäl för att äga ädelmetaller som presenteras i denna video. Maloney har ackumulerat ädelmetaller sedan 2002 och har även skaffat sig ett matförråd till sig själv, sin familj och sina anställda.

Han lever på att sälja guld och silver och hans ord skall ses i denna kontext och som en partsinlaga. Det räcker emellertid med att han bara har lite, lite rätt i det han säger för att hans argument ska vara relevanta.
Jag tycker det är intressant detta med ädelmetallernas köpkraft.  Ett uns guld har inte alltid finansierat en herres kompletta ekipering. Men lite grovt sett så har det ändå gjort det om man bortser från vissa kortare perioder. Ingen fiat är i närheten av att bevara köpkraft lika bra över tid.   Dock borde man kunna få mycket mer för sitt guld.  Man borde kunna få mycket mer varor och tjänster för sin fiatvaluta också eftersom vi tillverkar saker effektivare med moderna maskiner osv ?
I takt med att produktionen sker snabbare billigare och  smartare så har fler och fler tillgångsslag tagit upp  konkurrensen med guld och silver vilket gör att guldets köpkraft inte ökat i takt med produktionsökningen.  Alla former av valutor , sätt att spara..tillgångsslag späder ut varandras köpkraft!
Till saken hör att många utav tillgångsslagen skapas i obegränsad mängd och till en försumbar kostnad till skillnad från guld. ( Guldets marknadsvärde idag utgör bara 1/200 del av det samlade värdet på alla tillgångslag.   Om 10% av andra tillgångsslag används för att köpa guld varvid guldets värde ökar på bekostnad av andra tillgångsslag så kommer guldets köpkraft att öka med 20 gånger enligt Maloney. )

I takt med att vår produktivitet har ökat så har vi inte bara fått fler tillgångslag som konkurrerar med varandra..vi har fått fler och fler parasiter som inte producerar eller tillför något till mänskligheten räknat i sådana tjänster som efterfrågas frivilligt av andra människor och som de är villiga att betala för.

Vad menar jag med parasiter ?   Menar jag folk som inte vill jobba, folk som har skattefinansierade låtsasjobb i Sverige eller EU,  folk som fuskar med bidrag ljuger om sin ålder och får gratis boende och mat för upp till 10 000 kr per dag hos skrupellösa "kapitalister" som tar det mesta av dessa (skatte)medel?   Nej jag menar inte främst dessa även om de betyder en hel del... utan den största parasiten är finanssektorn och bankerna.  De samma som skapar olika tillgångsslag...artificiella sådana skapade ur luft och suger ut räntor och  köpkraft från det arbetande folket,  stjäl från folket via politiker och krig och förödelse tar över länder och sätter in nickedockor...försöker göra folket hjärntvättade och lättare att styra över samt förslavat.

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 707
  • Affärsomdömen: 2
Mike Maloney
« Svar #48 skrivet: tisdag 10, oktober 2017, 22:59:31 »
Mike Maloney studerar diagram och ser indikationer på att den amerikanska aktiemarknaden står inför kraftiga kursras under förutsättning att historien återupprepas.

Alarm Bells Ringing for Stock Markets
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=OfqB02fzqdY&feature=youtu.be

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
Mike Maloney
« Svar #49 skrivet: tisdag 17, oktober 2017, 21:48:20 »
Mike Maloney angående oljeprissättning i yuan renminbi som kan komma att kunna omvandlas till guld vid handel via Shanghai futures exchange inom en inte allt för avlägsen framtid, 2017-10-17.

The GAME CHANGER for Gold - Mike Maloney
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=vwUCjxx05Jo&feature=youtu.be

https://goldsilver.com/blog/another-potential-game-changer-for-gold-supply-chinese-oil-imports-convertible-to-gold/
https://asia.nikkei.com/Markets/Commodities/China-sees-new-world-order-with-oil-benchmark-backed-by-gold
http://www.scmp.com/business/commodities/article/2102546/china-aims-pricing-power-launching-crude-oil-futures
http://www.shfe.com.cn/en/AnnouncementandNews/SHFENews/911327709.html

Utloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
« Svar #50 skrivet: onsdag 18, oktober 2017, 05:31:07 »
Hans argument faller direkt på att guld inte får lämna Shanghai börsen utan extremt krånglig byråkrati.

Inget som hindrar någon som köper olja att konvertera sina Yuan till guld på någon annan börs däremot eller någon som handlar med dollar för den delen. Frågan är kommer man göra det eller kommer man göra som med dollarn att investera pengarna i fastigheter och företag istället?

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
Mike Maloney
« Svar #51 skrivet: tisdag 19, december 2017, 00:39:18 »
Mike Maloney´s "Hidden Secrets of Money del 8" handlar om kryptovalutor.

From Bitcoin To Hashgraph: The Crypto Revolution - Hidden Secrets Of Money Ep 8 - Mike Maloney
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=SF362xxcfdk&feature=youtu.be

Utloggad thgswe

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 85
  • Affärsomdömen: 38
« Svar #52 skrivet: tisdag 19, december 2017, 15:38:01 »
Mike Maloney´s "Hidden Secrets of Money del 8" handlar om kryptovalutor.

From Bitcoin To Hashgraph: The Crypto Revolution - Hidden Secrets Of Money Ep 8 - Mike Maloney
! No longer available
https://www.youtube.com/watch?v=SF362xxcfdk&feature=youtu.be

Hashgraph låter som ett företag.

Undrar hur många procent av aktierna Mike äger?

Ska bli intressant att se vad som händer,  utvecklingen går fort.

Utloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
« Svar #53 skrivet: onsdag 20, december 2017, 00:00:14 »
Japp det är ett företag.

Kan mycket väl tänka mig att han gått in med en slant i en av finansierings rundorna

Utloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 394
  • Affärsomdömen: 22
« Svar #54 skrivet: onsdag 20, december 2017, 07:28:34 »
Hashgraph är inte ens open source som jag förstått det och inget som ens är på tapeten inom kryptovaluta-världen, men det är ju säkert en intressant teknikplattform.
Jag måste erkänna att jag är lite besviken på episod 8. Jag är ett stort fan av 1-7 och denna började helt OK, men blev inte lika trollbunden och det spårar i slutet med utdragna intervjuer med hashgraph-snubbarna.

Utloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
« Svar #55 skrivet: onsdag 20, december 2017, 23:25:23 »
Hashgraph är inte ens open source som jag förstått det och inget som ens är på tapeten inom kryptovaluta-världen, men det är ju säkert en intressant teknikplattform.
Jag måste erkänna att jag är lite besviken på episod 8. Jag är ett stort fan av 1-7 och denna började helt OK, men blev inte lika trollbunden och det spårar i slutet med utdragna intervjuer med hashgraph-snubbarna.

Jag tycker det var satans intressant, förstår att många vill hoppa på ett nytt bitcoin tåg men jag hoppar lika gärna på nästa Google, Amazon mm tåg. Kan bli revolutionerande om det lever upp till förväntningarna

Utloggad pellson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #56 skrivet: torsdag 15, februari 2018, 20:59:37 »
Är det någon som har tillgång till Mike Maloneys GoldSilver Insider Program?

Utloggad Brageson

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 501
  • Affärsomdömen: 14
« Svar #57 skrivet: torsdag 15, februari 2018, 23:01:51 »
Är det någon som har tillgång till Mike Maloneys GoldSilver Insider Program?

Det är ju det det går ut på. Alla sk gurus på youtube har en "special, insider, subscriber bla bla program".
Att lura någon att betala för sk "insider" kunskaper är focus för alla "Maloneys", där finns degen....plus den obligatoriska boken, trots att den är 15 år gammal.

Om du swishar mig 1000:- i veckan så kan jag berätta vad jag "egentligen" tycker.   ;)

Utloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
« Svar #58 skrivet: torsdag 15, februari 2018, 23:40:22 »
Boken får du ju gratis om du vill ha den

Utloggad Brageson

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 501
  • Affärsomdömen: 14
« Svar #59 skrivet: torsdag 15, februari 2018, 23:50:50 »
Boken får du ju gratis om du vill ha den

Ja, Mikes bok ja (som en pdf) , den är ju från stenåldern. Men nu pratar jag generellt om alla gurus böcker.....som inte är gratis  :D

Om du vill veta mer så swis....ähh!  :)
« Senast ändrad: torsdag 15, februari 2018, 23:56:23 av Brageson »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by Jakob264
Idag kl. 11:02

Ny medlem? Läs detta först! by Jakob264
Idag kl. 10:58

Oseriösa säljare på Tradera. by mega_n
Igår kl. 17:30

Värde, hur stora serier av SWEA mynten? by sff123
Igår kl. 03:02