Författare Ämne: Köpa silver från Silber-Werte  (läst 43882 gånger)

Utloggad Ag

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 0
Köpa silver från Silber-Werte
« skrivet: tisdag 13, september 2011, 18:50:38 »
Tack till er som välkommnade mig som ny investerare. Fick några bra tipps vilka vägar jag skulle ta för att hitta bra priser på silver. Det som jag nappade på var Silber-Verte, dom hade fantastiskt mycket att välja på och till bra priser. Min fråga nu är, jag är inte insatt i vilka mynt/serier/årgångar det är samlarvärde i och som nybörjare tänkte jag bara köpa silver som investering. Vad skall jag välja, vad är prisvärt, mynt/tackor. Ge mig gärna förslag på Silber-Vertes utbud. En annan fråga gäller frakten, hur mycket blir det på ca.1kg hit till Sverige. Tack på förhand
« Senast ändrad: fredag 25, januari 2013, 23:45:41 av Silverräven »

Utloggad SoulCrew

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 793
  • Affärsomdömen: 30
Köpa silver från Silber-Verte
« Svar #1 skrivet: tisdag 13, september 2011, 19:05:28 »
Tackor är det högre moms på så köp mynt, finns stora mynt också om du är ute efter volym.

Efter en snabbkoll så är philharmonics billigast, maples och libertads är något dyrare men ändå prisvärda. Dessutom är  Eagles är av någon anledning dyrare än de tre förstnämnda och det har jag svårt att se förnuft i så avstå dem skulle vara min rekomendation. Ingen av dem ska egentligen ha premie oavsett årgång.

Koalan är bara lite dyrare och de brukar få en viss premie över tid, britannia brukar även de få premie så de två är garanterat bra köp.

Allt förutsatt att du köper 1 oz mynt.

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #2 skrivet: tisdag 13, september 2011, 19:42:05 »
När det gäller frakten så baseras den inte på vikten, utan på värdet i din beställning. Jag handlade för ca 320 EUR och fick en fraktkostnad på 18 EUR. Tror taket låg på 45 EUR, så frakten ökar inte parallellt med beställningsvärdet, som tur är.

Inloggad Morgan

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
« Svar #3 skrivet: tisdag 13, september 2011, 19:55:18 »
min första beställning från dem var på ca 1500euro och frakten hamnade då på 18euro.
Denna gång blev det ca 4300euro och frakten kostade då 45euro
Lägger jag 500oz mynt i varukorgen kostar frakten totalt 90euro

Beställningar upp till 2500euro skickas med DHL och större order skickas med FedEx

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 851
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
« Svar #4 skrivet: tisdag 13, september 2011, 22:30:10 »
Citat från: Ag
Ge mig gärna förslag på Silber-Vertes utbud.

Jag skulle plocka ihop en påse \"gott och blandat\" med de mynt som kostar 34, 35, 36€, kanske med lite tyngd på pumor, grizzlys och koalor då dessa får en liten premie med tiden.

Utloggad David

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 48
« Svar #5 skrivet: torsdag 22, september 2011, 21:09:31 »
beställde en stor beställning, dom skickar en faktura? var lite förvånad då betalningssättet inte ens kom upp, trodde kortbetalning var ganska standard vid såna här lägen.

haft en dålig dag, och beställde russian fairy tale myntet bland annat, behöver något vackert att kolla på. köpte ett gäng drakmynt i silver också.

edit: hade tydligen valt fel betalmetod. engelska översätter tydligen inte alla ord. jaja blir spännande att se hur detta spelar ut sig, heh.

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
« Svar #6 skrivet: torsdag 22, september 2011, 21:12:35 »
Citat från: DavidSilver
beställde en stor beställning, dom skickar en faktura? var lite förvånad då betalningssättet inte ens kom upp, trodde kortbetalning var ganska standard vid såna här lägen.

haft en dålig dag, och beställde russian fairy tale myntet bland annat, behöver något vackert att kolla på. köpte ett gäng drakmynt i silver också.

Nej, faktura och banköverföring är i princip standard när det gäller leverantörer, mycket pga av kortbedrägerier och dylikt.

Ryck upp dig!!! :D

Utloggad agau

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 117
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #7 skrivet: torsdag 22, september 2011, 21:18:55 »
Citat från: DavidSilver
edit: hade tydligen valt fel betalmetod. engelska översätter tydligen inte alla ord. jaja blir spännande att se hur detta spelar ut sig, heh.

Hmm, detta känner jag igen. Stog det att du skulle betala när du hämtade det? Det verkar vara standard på Silber-Werte konstigt nog även om man väljer bank transfer eller vad det nu stod. Någon mer som råkat ut för detta?

Utloggad David

• Medlem
  • *
« Svar #8 skrivet: torsdag 22, september 2011, 21:20:44 »
Ok, lite knepigt att förstå helt då jag inte kan någon tyska. Vi får se vad dom svarar på mitt mail antar jag. Lägger väl om beställningen imorgon/nästa vecka, om inte annat.

Ja, ska rycka upp mig, lite väl stora  summor som förlorats idag på diverse marknader dock. så tröstköpte lite saker tänkte jag var en bra idé!  :rolleyes:

agau: njae,så vitt jag förstod hade jag inte ens kommit till steget då man väljer betalmetod. för just detta hade inte översatts. fick ett mail, där allt det viktiga står på tyska, så jag har gett upp detta för kvällen iaf, och skickat ett mail till dom.

Utloggad agau

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 117
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #9 skrivet: torsdag 22, september 2011, 21:28:43 »
Okej. Nu var det ett tag sen vi beställde, men vad jag kan minnas så var det något strul med samtliga beställningar, att det blev fel med betalningen. Detta löste sig dock snabbt och smidigt efter ett mail.

Får se om någon annan råkat ut för samma sak.

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #10 skrivet: torsdag 22, september 2011, 22:30:34 »
Själv hade jag inga problem när jag lade min beställning, men jag gick iofs lugnt och metodiskt igenom allting och översatte sådant jag var osäker på. Jag tror förskottsbetalning var förvalt för mig när jag beställde för att undvika misstag.

"Köp aldrig ädelmetaller i vredesmod", kanske är läxan DavidSilver får lära sig? :P
« Senast ändrad: fredag 04, januari 2013, 18:06:39 av Silverräven »

Utloggad David

• Medlem
  • *
« Svar #11 skrivet: torsdag 22, september 2011, 23:09:22 »
hehe, bara klickade mig igenom det hela.som att köpa några cd skivor på cdon ju!  :D  vem har tid
att översätta o hålla på, är ju bara en massiv order värd en del kronor, hehe.(lite sarkasm)

läxan lärd iaf!   :)

Utloggad o.oBENGTo.o

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #12 skrivet: tisdag 18, oktober 2011, 02:15:56 »
Tänkte lägga en beställning till Tyskland, alternativt Norge.

Det är väldigt mycket snack om Silber Werte här, men väldigt lite om Geiger som förespråkas på andra håll. Prisskillnaden är ju dryga 5€ per oz!

http://www.silber-werte.de/1-Eagle-1-Ounce-2011
http://www.geiger-edelmetalle.de/product_info.php/info/p1_silvereagle---USA-1-oz.html

Någon som beställt från respektive till Sverige på sistone? Hur är det med exportkvoten? Eller är det bilresa som gäller?

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 851
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
« Svar #13 skrivet: tisdag 18, oktober 2011, 09:01:52 »
Citat från: o.oBENGTo.o
Tänkte lägga en beställning till Tyskland, alternativt Norge.

Det är väldigt mycket snack om Silber Werte här, men väldigt lite om Geiger som förespråkas på andra håll. Prisskillnaden är ju dryga 5€ per oz!

http://www.silber-werte.de/1-Eagle-1-Ounce-2011
http://www.geiger-edelmetalle.de/product_info.php/info/p1_silvereagle---USA-1-oz.html

Någon som beställt från respektive till Sverige på sistone? Hur är det med exportkvoten? Eller är det bilresa som gäller?

Hej och välkommen! Geiger har fyllt sin kvot så det är biltur alternativt att du använder dig av en tredjepartslösning (UPS, DHL) som en omväg kring kvotreglerna.
Silberwerte har överprisat sina Eagles, då är Philharmoniker ett bättre val.

Utloggad o.oBENGTo.o

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #14 skrivet: onsdag 19, oktober 2011, 13:43:00 »
Citat från: Baltikinkasso

Hej och välkommen! Geiger har fyllt sin kvot så det är biltur alternativt att du använder dig av en tredjepartslösning (UPS, DHL) som en omväg kring kvotreglerna.
Silberwerte har överprisat sina Eagles, då är Philharmoniker ett bättre val.

Tack för ditt svar. Kanske mer sugen på Eagles som första investering, och då till bra pris.

Inflikning angående guld;
Funderar även starkt på att lägga lägga en del i ZKB Gold ETF i Schweiz, -av alla ETF\'er i hela världen är detta den ENDA jag skulle ta i med tång. Fördelarna är förvaring, stöldrisk, spreader och snabb köp/sälj. Man garanteras fysiskt guld om det så önskas. Men visst, \"if you can\'t touch it you don\'t own it\".

http://www.goldetfguide.net/zkb-gold...mart-investor/
http://www.goldetfguide.net/what-you...bout-gold-etf/
http://www.qwealthreport.com/blog/go...to-avoid-etfs/
http://www.six-swiss-exchange.com/fu...0047533549USD4

Vad säger ni om detta?

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 08, maj 2026, 18:09:42