Författare Ämne: GLD = Bluff  (läst 8212 gånger)

Utloggad joelboel

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Affärsomdömen: 0
GLD = Bluff
« skrivet: måndag 05, september 2011, 10:53:14 »
Intressant genomgång av prospektet, vad fyller GLD den för funktion egentligen?
Vill man spela på guldpriset kan man lika gärna köpa terminer/bull, vad som helst...
Riktigt irriterande  :D

[video]
[/video]

Utloggad Håa

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 89
  • Affärsomdömen: 4
GLD = Bluff
« Svar #1 skrivet: måndag 05, september 2011, 11:01:00 »
Det är nog många som tror de äger guld när de köpt gld, va snopna dom kommer att bli ;)

Kul att se dig börja posta lite inlägg här också  :)

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 850
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
GLD = Bluff
« Svar #2 skrivet: måndag 05, september 2011, 11:08:08 »
Hej och kul att du hittat till tangentbordet :)

Bra dokumentär eller vad man nu ska kalla det. Investera i något som påstås vara något men i själva verket är något helt annat ska man passa sig för. Med bullpapper eller warranter är det ingen tvekan - det är pappersprodukter och inget annat. Jag tycker man ska vara ytterst misstänksam mot allt som inte innebär eget fysiskt innehav, inkluderat produkter som hävdar 100% backning.

Utloggad joelboel

• Medlem
  • *
GLD = Bluff
« Svar #3 skrivet: måndag 05, september 2011, 11:11:57 »
Tjena, det känns lite mer städat här till skillnad mot BS.

Enligt Jim Rickards som intervjuades på KWN i fredags är det nu många som flyr GLD och köper fysiskt guld, kanske en anledning till CNBC\'s propagandareportage förra veckan.

Utloggad joelboel

• Medlem
  • *
GLD = Bluff
« Svar #4 skrivet: måndag 05, september 2011, 11:14:27 »
Jag har själv spekulerat lite med Bull/Minilong men enbart för att rida priset på kort sikt, aldrig i livet att jag skulle köpa en produkt som GLD. Hela syftet med ädelmetall är att undgå motpartsrisk

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 850
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
GLD = Bluff
« Svar #5 skrivet: måndag 05, september 2011, 11:29:08 »
Citat från: joelboel
Jag har själv spekulerat lite med Bull/Minilong men enbart för att rida priset på kort sikt, aldrig i livet att jag skulle köpa en produkt som GLD. Hela syftet med ädelmetall är att undgå motpartsrisk

Klarade du våren med portföljen i hyffsat skick? Jag gjorde väl ungefär alla misstag man kan göra (förutom belåning) under de där jobbiga dagarna i början av maj, ordspråket \"Lätt fånget, lätt förgånget\" fick en helt ny betydelse, hehe. Dock en nyttig läxa.

Utloggad Håa

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 89
  • Affärsomdömen: 4
GLD = Bluff
« Svar #6 skrivet: måndag 05, september 2011, 11:32:51 »

Håller med om motpartsrisken är viktigt......
Den enda häv jag har testat var under senaste jätteraset på silver, köpte minilong för en mindre summa och blev utstoppad. Trodde vi nått botten ;)

Nu skiter jag i sådana instrument och hoppas få häv i några av de mindre miningbolagen........

såg att du har en free ride i BULL SILVER X4, det skulle man ju vara nöjd med :)

Och lite mer städat än bs, kan man ju lugnt säga. Kan dock vara lite kul med lite \"vilda västern\" ibland.....

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
GLD = Bluff
« Svar #7 skrivet: måndag 05, september 2011, 12:59:10 »
Citat från: Håa

Och lite mer städat än bs, kan man ju lugnt säga. Kan dock vara lite kul med lite \"vilda västern\" ibland.....

Det kan nog komma att bli lite duster i forumet med tiden, men de flesta här tycks i stora drag ha samma åsikter om saker o ting så debatterna uteblir, haha. Men vi vill hellre ha ordning än vilda västern här på det stora hela, annars är risken att folk tröttnar. Det finns redan mängder av forum som är bättre på det området än oss ;)

Utloggad joelboel

• Medlem
  • *
GLD = Bluff
« Svar #8 skrivet: onsdag 07, september 2011, 16:03:49 »
Citat från: Baltikinkasso

Klarade du våren med portföljen i hyffsat skick? Jag gjorde väl ungefär alla misstag man kan göra (förutom belåning) under de där jobbiga dagarna i början av maj, ordspråket \"Lätt fånget, lätt förgånget\" fick en helt ny betydelse, hehe. Dock en nyttig läxa.

Jo jag är ganska nöjd, började köpa silver bullx4 i november förra året, ökade rätt mycket när det föll i januari, började sedan sälja av i omgångar och hade \"free ride\" redan i början av mars om jag minns rätt. Fortsatte att sälja i omgångar ända upp till 48 dollar, men jag underskattade nog fallhöjden och såhär i efterhand borde man sålt hela innehavet. I maj köpte jag Fortuna, First Majestic och Xact bear för en del av vinsten. Har nu sålt det mesta i björnväg och köpt Semafo så jag får med lite mer exponering mot guld i pappersportföljen...

Utloggad joelboel

• Medlem
  • *
GLD = Bluff
« Svar #9 skrivet: onsdag 07, september 2011, 16:07:52 »
Citat från: Silverräven
Citat från: Håa

Det kan nog komma att bli lite duster i forumet med tiden, men de flesta här tycks i stora drag ha samma åsikter om saker o ting så debatterna uteblir, haha. Men vi vill hellre ha ordning än vilda västern här på det stora hela, annars är risken att folk tröttnar. Det finns redan mängder av forum som är bättre på det området än oss ;)

Ett visst lugn infinner sig när man tittar in här  :)  Det är visserligen rätt bra med tempot på bs, man får mycket info snabbt men det är synd att det blir så mycket bullshit hela tiden...

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
GLD = Bluff
« Svar #10 skrivet: onsdag 07, september 2011, 17:04:57 »
Joelboel delar din uppfattning om Semafo de har under åren  gått från klarhet till klarhet.
Benoit la salle håller ett högt tempo o dom har oerhörda marktillgångar, dock lämnar kursen just nu lite övrigt att önska.

Utloggad joelboel

• Medlem
  • *
GLD = Bluff
« Svar #11 skrivet: torsdag 08, september 2011, 17:08:14 »
kristensson

Tjena, jag började läsa på om Semafo för några dagar sedan och gillade vad jag såg. Köpte för strax över 9 cad och det har redan gett lite utdelning. Jag försöker satsa på bolag som redan är i produktion och tjänar pengar, helst med låga eller inga skulder. Sitter nu med följande bolag:

First Majestic
Fortuna
Endeavour Silver
Avino
Semafo

Vad har du själv i portföljen?

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
GLD = Bluff
« Svar #12 skrivet: torsdag 08, september 2011, 21:49:32 »
joelboel

Sålde av tidigt i våras men behöll några Semafo, kanske av lite sentimentala skäl köpte för strax under 1CAD och har följt dom sedan dess.
Tror att när dom fått fram några Moz till i reserver så kommer kineser in med ett fett bud och då är det dags att tacka för sig. Ser fram emot ett bud någonstans runt 20CAD.

Tror att hela börsen kommer att drabbas av utförsäljningar och då även guld/silverbolag, när det inträffat skall jag gå in igen. Det är mina tankar för dagen, men vem vet vad som händer imorgon.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Smycken utan guldstämpel? by 9darter
Igår kl. 19:14

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by JL_GBG
Igår kl. 16:43

KÖPES: 1oz, 2oz Platinum-mynt by Gabriel81
torsdag 20, mars 2025, 12:34:24

KÖPES: Canadian MAPLE SILVER årgång 2018 eller senare. 10-100 st by Gabriel81
torsdag 20, mars 2025, 12:09:24

Guld till salu by I_am_mine
torsdag 20, mars 2025, 11:43:48