Författare Ämne: Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de  (läst 75002 gånger)

Utloggad Andreas

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 51
  • Affärsomdömen: 2
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #45 skrivet: fredag 09, september 2011, 15:17:28 »
Citat från: Silverräven
Citat från: dm99hean
jag fick status \"paid\" den 6:e. Hoppas också att det levereras nästa vecka...

Det var samma dag som jag lade min beställning. Om din beställning inte skickats än så dröjer det kanske innan min skickas också i såfall =/

Vissa mynt står det leverans 10 arbetsdagar. Om det är efter betalning så lär det dröja ett tag.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #46 skrivet: fredag 09, september 2011, 15:19:08 »
Ja, det är ju elände. Jag känner mig som ett barn inför julafton!

Utloggad Baltikinkasso

  • Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 851
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #47 skrivet: fredag 09, september 2011, 15:29:00 »
Nervöst i tråden, många som oroar sig om det kommer något silver eller ej. Lite som första skoldagen - men utan en trygg hand att hålla i...

Utloggad Andreas

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 51
  • Affärsomdömen: 2
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #48 skrivet: fredag 09, september 2011, 15:29:51 »
ja lite den känslan är det. Skit också....

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #49 skrivet: fredag 09, september 2011, 15:36:03 »
Jag är faktiskt inte det minsta orolig, bara otålig :P

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #50 skrivet: fredag 09, september 2011, 15:48:58 »
Jag drog iväg min betalning sent igår så jag kan nog tyvärr inte förvänta mig leverans under nästa vecka :/
Men när det väl dimper in över 4kg silvermynt så ska det bli kul :lol:

Utloggad skrotpeter

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 219
  • Affärsomdömen: 5
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #51 skrivet: fredag 09, september 2011, 16:16:00 »
Mynt för eget bruk -\"nja jag fyller femtio och tänkte ha kalas...\" kanske inte funkar för mynt.

Hur mycket mynt kan man köpa från Tyskland. Utan invändningar från diverse myndigheter.

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #52 skrivet: fredag 09, september 2011, 16:29:19 »
Citat från: skrotpeter
Mynt för eget bruk -\"nja jag fyller femtio och tänkte ha kalas...\" kanske inte funkar för mynt.

Hur mycket mynt kan man köpa från Tyskland. Utan invändningar från diverse myndigheter.

Har någonstans läst att hämtar man det fysiskt själv så är det 15000euro som gäller innan tullen kan sätta sig emot..
Har dock ingen aning om vad som gäller för postorder handel

Utloggad skrotpeter

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 219
  • Affärsomdömen: 5
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #53 skrivet: fredag 09, september 2011, 16:32:11 »
\"men svägerskan fyller år, barnen tar studenten, en kusin konfirmerar sig och ett par bröllop... jag behöver lite presentsilver\"

Utloggad slamman23

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 45
  • Affärsomdömen: 7
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #54 skrivet: fredag 09, september 2011, 16:36:25 »
Jag beställde 3 rör Mexikanska Libertads från Silber-werte i början förra veckan, tog 4 arbetsdagar från att betalningen va framme tills att jag hade paketet.
Toppen service också. Av misstag råkade jag betala in dubbelt. fick tillbaka varenda öre. Inga problem.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #55 skrivet: fredag 09, september 2011, 16:58:58 »
Citat från: slamman23
Jag beställde 3 rör Mexikanska Libertads från Silber-werte i början förra veckan, tog 4 arbetsdagar från att betalningen va framme tills att jag hade paketet.
Toppen service också. Av misstag råkade jag betala in dubbelt. fick tillbaka varenda öre. Inga problem.

Kul att höra att det finns folk som redan har bra erfarenhet av Silber-Werte. Välkommen in i diskussionerna för övrigt ;)

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #56 skrivet: fredag 09, september 2011, 19:10:54 »
Citat från: MrLibertad
Ni som har beställt, håll koll på avsändaren på paketet.

Jag letade upp kvittot från min förra beställning och avsändaren är:
Emporium-Hamburg Münzhandelsgesellschaft mbH
Süderstrasse 288
205 37 Hamburg

Dvs samma dress som står på silber-wertes hemsida

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #57 skrivet: fredag 09, september 2011, 19:37:23 »
Oki.

Överensstämmer det med själva avsändaren av paketet, alltså uppgifterna till fraktfirman?

Skulle också vara intressant och veta om det är dit banköverföringen gick.

Om alla 3 går till samma så är det ju som det ska och dom har helt enkelt inte nått gränsen ännu men eftersom det är September så låter det faktiskt lite orimligt:-)

Försöker bara fatta hur det är möjligt, haha.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #58 skrivet: fredag 09, september 2011, 19:42:49 »
Min betalning gick till Emporium Hamburg så antagligen kör de allt under eget namn. Lika bra att passa på kanske, nu när alla snackar om dem här på forumet lär ju deras exportkvot till Sverige snart vara ett minne blott :P

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
Första silverbeställningen lagd hos Silber-Werte.de
« Svar #59 skrivet: fredag 09, september 2011, 19:46:38 »
Citat från: MrLibertad
Oki.

Överensstämmer det med själva avsändaren av paketet, alltså uppgifterna till fraktfirman?

Skulle också vara intressant och veta om det är dit banköverföringen gick.

Om alla 3 går till samma så är det ju som det ska och dom har helt enkelt inte nått gränsen ännu men eftersom det är September så låter det faktiskt lite orimligt:-)

Försöker bara fatta hur det är möjligt, haha.

Har inte fraktlappen kvar men ska hålla koll på det när jag får min leverans om ingen annan hinner kolla det innan mig.
Det jag kan se på banköverföringen är att den gick till COMMERZBANK AG i Hamburg men kan inte se vem som står som kontoinnehavare.

Mysteriet förblir olöst ett tag till :)

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
Igår kl. 23:56

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23